• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alternatief voor Meguiar's Quick Detailer?

Brutus

Detailing rookie
15 mrt 2012
3
0
beste mede detailers,

ik heb ondertussen een aardige collectie en doe veel poets werk voor vrienden en kennissen zelfs afgelopen vrijdag bij carclean geweest en een dap 900 aangeschaft. Kan 1 ding zeggen een wereld ding.

Maar nu het probleem tijdens het kleien en op meetings de finisching touch te geven gebruikte ik altijd qd maar nu valt mij op dat ik hier toch aardig wat en veel van verbruik.

Ik gebruikte het van het merk meguairs omdat het mij altijd goed is bevallen.

Zijn er alternatieven?

Hoorde ook dat mensen het soms doen met beetje shampo en water in een spuit flacon.

Maar is dat wel goed?

Hoe kan ik als groot verbruiker van dat spul de kosten drukken of een beter alternatief vinden dus lees voor minder geld.

Zijn er bulk verpakkingen van?

Hoorde ook dat het prima gaat met gedeminiraliseerd water klopt dat?

Alvast bedankt voor het meedenken
 
Ik gebruik voor het kleien de Dodo Juice Born Slippy.
Als QD heb ik de Poorboys QD+ en de Auto Finesse Finale.

Er zijn er veel die de Poorboys Spray & Wipe gebruiken.
Deze kan gebruikt worden als QD en bij het kleien.
 
Ik heb erg goede ervaringen met Poorboy's world Spray & wipe. Als je het voor het kleien wilt gaan gebruiken kan je het 1:1 verdunnen met (gedeminiraliseerd) water.
Spray & wipe is echter multifuncioneel. Je kan het voor ontelbare doeleinden gebruiken. Het is ook verkrijgbaar in gallon verpakkingen. Voor de grootverbruikers dus:grinning:

Als je op een meeting of iets dergelijks je auto even snel wat xtra glans wilt geven kan je het gewoon bij de Meq's Qd houden. Een goed (en volgens mij voordeliger) alternatief is Poorboy's world Spray & gloss. Ook deze is in gallon verpakking leverbaar.

Vooral de spray & wipe is 1 van mijn favorieten in mijn collectie. Ik doe er bijna alles mee. Op glas werkt het ook fantastisch. En die geur van dat spul:heart_eyes:
Ik gebruik het in huis ook!
 
Ik zeg: sowieso geen QD meer gebruiken, is echt veel te duur voor zo'n klein flesje 8o Voor meetings idd Spray and Gloss gebruiken of iets in die trant.
 
dus wat is dan het beste om te doen?

Poorboys World - Spray and Wipe - 3780ml

of citrus bling van dodo juice concentrate
 
Hoi Brutus,

Ik heb in het verleden Born Slippy clay lube refill concentrate gebruikt en dat werkt prima en is niet al te duur. Je zou autoshampoo in water verdund kunnen gebruiken (heb ik ook wel gedaan gewoon Meguiars gold class) werkt ook prima. Ik heb pas geleden een jerrycan Meguiar's Professional - Last Touch Spray Detailer - 3780ml aangeschaft. Dit met het idee een goede detailer in huis te hebben waarmee je als je het 1:1 verdund ook kan kleien.

Wel die Meguiar's Last Touch reinigt heel goed. vingerafdrukken gaan zo weg. Ik heb een rekenmachine van mijn zoon die helemaal onder de blauwe inkt zat ermee gereinigd en die was weer als nieuw. Het reinigd zo goed dat ik me bijna ga afvragen of dit spul ook niet gelijktijdig je wax weghaald. Voor kleien is het heel goed. het voelt ook glad aan tussen de vingers en op de lak voel je dat het de klei lekker laat glijdenen je merkt dat het het lpsmaken van het vuil en dit in oplossing houden bespoedigd. Ik vind dit product heel universeel (ook voor in huis) de glans is het achter laat vind ik wat minder. Spray and gloss van poorboys laat meer glans achter. En QD+ spant helemaal de kroon wat glans betref. Maar daar zit wel carnauba in en je moet dus echt navrijven. Die laatste kan je dus ook niet zo goed voor kleien gebruiken. Op glas is Meguiar's Last Touch ook heel goed maar je moet wel even navrijven.

Als je naar de prijs gaat kijken dan is als je de meguiars last touch 1:1 verdund de prijs 4.89 per liter gebruiksvloeistof (als je de Meguiar's Professional - Last Touch Spray Detailer - 3780ml koopt van 37 euro)
Als je de born slippery refill concentrate 250 ml 1:10 verdun dan kost het 3.99 per liter gebruiksoplossing. Dat kan nog goedkoper als je de 500 ml verpakking koopt.

Als het dus alleen om te kleien gaat dan is de born slippery dus meer dan een euro per liter gebruiksoplossing goedkoper. En born slippery is heel goed. De meguairs last touch is een euro duurder per liter gebruiksoplossing (voor kleien). Het is hiervoor ook heel goed geschikt. Maar meguiars last touch is wel breder inzetbaar dan alleen voor kleien. Onverdund is het een heel goed detailer die perfect reiningd en het oppervalk glad en glanzend achterlaat. Dus voor die brede inzetbaarheid en extra kwaliteit betaal je meer. Gaat het alleen om kleien dan koop je de born slippery.

Dit alles is natuurlijk slecht mijn bescheiden mening en niet bedoeld als absolute waarheid.

Groeten GdV
 
Koop een gallon Spray & Wipe en gebruik deze 1:1 om te kleien. Zo heb je iets meer dan 7 liter kleivloeistof. Ik gebruik het natuurlijk ook nog voor andere doeleinden, ramen, sponningen alsook voor binnenshuis (tv, pc scherm, ...), allemaal 1:1.
 
Maar hij vraagt naar een quick detailer voor op een meeting, niet naar een kleilube :schaam

Als ik naar een meeting rijd en daar aankom gebruik ik ook altijd wat Meg Quick Detailer om de auto na te lopen. Is toch dat beetje meer glans en shine ,^^
Als alternatief heb ik ooit die spray and wipe geprobeerd maar vond deze nog niet half zo mooi als de quick detailer. Je betaald er wat (heel wat) meer voor maar het doet wel wat het moet doen.

Met de volgende bestelling doe ik een portie spray en gloss mee, ben benieuwd wat dat doet
 
brutus83 zei:
Maar nu het probleem tijdens het kleien en op meetings de finisching touch te geven gebruikte ik altijd qd maar nu valt mij op dat ik hier toch aardig wat en veel van verbruik.

volgens mij had hij het dus ook over kleien en voor de meetings zou ik ook de spray and gloss nemen, voor te kleien de spray and wipe
 
Stofke zei:
Koop een gallon Spray & Wipe en gebruik deze 1:1 om te kleien. Zo heb je iets meer dan 7 liter kleivloeistof. Ik gebruik het natuurlijk ook nog voor andere doeleinden, ramen, sponningen alsook voor binnenshuis (tv, pc scherm, ...), allemaal 1:1.

+1