• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alternatief voor Natural Look

Marcel vd Ven

Detailing trainee
23 jan 2016
32
30
52
Hallo allen,

vanwege deze bekende nadelen van Natural Look, te weten het niet tegen vocht kunnen en het verdwijnen van het product op punten waar je tegen aan komt, ben ik op zoek naar een alternatief.
Op de CC site kwam ik daarbij op de volgende producten:
https://www.Carclean.com/product/Wo...als_Interior_Dressing_Silk_Milk_1000ml_103363,
https://www.Carclean.com/product/Scholl_Concepts/PURPLE_Interior_Shine_500ml_12010_102842 en
https://www.Carclean.com/product/303/303_Aerospace_Protectant_946ml_102007

Heeft iemand ervaring met een of meerdere van deze producten?

Groet Marcel
 
Ik heb onderstaande drie en voldoen allemaal prima, maar Natural Look staat toch wel bovenaan ondanks de nadelen:
1. Poorboy's Natural Look
2. Smartwax Smart Dressing
3. Scholl Concepts PURPLE Interior Shine

Ik zie net dat ik de 303 ook heb staan, maar die heb ik nog niet geprobeerd.
Waarom zoveel...Scholl en de 303 zaten in het kerstpakket:innocent:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Marcel vd Ven
Ik heb de AutoGlym Vinyl & Rubber Care die veelal prima werkt, maar heeft een lange droogtijd nodig voor het écht niet meer vlekt en dergelijke.

Mijn keus voor wanneer ik iets nieuws wilde: Natural Look.

Maar, zou nu ook de 303 kunnen overwegen.



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Marcel vd Ven
Recent de Meguiars X-press wax aangeschaft. Werkt mooi op de lak, maar ook in je interieur. Het geeft een mooie niet vette finish. Wat mij betreft een echte aanrader.
 
Mijn keus voor wanneer ik iets nieuws wilde: Natural Look.

Maar, zou nu ook de 303 kunnen overwegen.

@Quantoxx Natural Look ziet er mooi uit, niet glanzend en het is ook niet vettig. Dus in zoverre zou ik het je best aanraden.
Het nadeel vind ik dat ie vlekken geeft als ie nat wordt en dat ie op punten waar je steunt of langsgaat helemaal verdwijnt. Ik zal eens proberen of ik het op de foto kan krijgen, maar dat zal waarschijnlijk niet meevallen...
 
@Marcel vd Ven - Ooh, dat doet mijn huidige AutoGlym dus ook. Althans, wanneer je het niet lang laat drogen. Ook vind ik dat de AutoGlym glanst op het dashboard, dus dat is volledig ruk.

Doet de 303 dit allemaal niet? (Glanzen/vlekken/etc)


Greetz
 
Ik vind de glans minimaal. Zeker niet hinderlijk bij het rijden.

Wel vlekt het iets, zag ik laatst toen ik een nieuwe laag aanbracht in het interieur. Maar je moest zelfs in de volle zon goed kijken, dus zo zichtbaar is het niet. En dat was na een half jaar.
 
Ik heb onlangs voor het eerst mijn AutoGlym Vinyl & Rubber Care gebruikt. Het kan zijn dat ik het meer had uit moeten wrijven/ minder had moeten gebruiken maar ik vond het teveel glimmen in het interieur.
Jep! Mooi spul op zich, maar glimt als een malle op je dashboard. (zon)
 
Heb geprobeerd een foto te maken van de vlekken en van een plek waar de Natural Look is verdwenen... De vlekjes zijn wat lastiger te zien, maar de andere foto spreekt voor zich.
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    234,2 KB · Weergaven: 601
  • image.jpeg
    image.jpeg
    223,7 KB · Weergaven: 589
Laatst bewerkt:
Groot voorstander van 303 aerospace hier.
Zuinig(!!!) met aanbrengen, desnoods in 2 / 3 laagjes (tussenpozen inlassen) bij erg verweerde delen.
Voordeel is dat het ook aan de buitenzijde te gebruiken is, en dus redelijk waterbestendig/afstotend :)