• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alternatief voor Photobucket

Aficior

Detailing guru
Tester of Bling
10 jun 2009
3.675
193
60
Haarlemmermeer
Alternatief voor Photobucket (foto’s delen.


Van:
photobucket-logo.png



Naar:
1280px-New_SmugMug_Logo.svg.png



Net als velen onder ons (en ruim 100 miljoen anderen in de wereld), maakte ik gebruik van de diensten van Photobucket voor het opslaan en handig delen en publiceren van mijn foto's.

De meeste klanten van Photobucket waren niet-betalende klanten. Ik was sinds mei 2009 klant die voor hun diensten $ 24,99 per jaar betaalde. Deze week ontving ik een persoonlijk berichtje van Photobucket met de mededeling dat ze de voorwaarden gewijzigd hebben EN de prijzen.

De prijs voor het linken naar je foto's die op Photobucket staan (zodat ze bijvoorbeeld op de website van Carlcean te zien zijn) gaat op korte termijn van $ 24,99 per jaar naar een iets hoger tarief op jaarbasis, te weten $ 399,-.

Photobucket heeft ongeveer 60 medewerkers in dienst en meer dan 100 miljoen klanten die samen 15 miljard foto's delen. De meeste van die klanten zijn gratis gebruikers en niet zoals ondergetekende betalende klanten.

Wanneer slechts 0,5 procent van die 'gratis' klanten een abonnement neemt voor het nieuwe tarief (en bedrijven doen dat), dan harken ze nog dit jaar 200 miljoen US Dollar binnen. Ze zullen mijn protest derhalve niet in behandeling nemen… (Ha ha ha).

Ter overdenking. Wanneer ze (vooral voor die gratis klanten) de prijs hadden verhoogd van gratis naar bijvoorbeeld $ 5 per maand en 20% van de 100 miljoen klanten had dat acceptabel gevonden (en die kans is zeer groot), dan hadden ze 6 miljard Dollar binnen kunnen halen in plaats van die miezerige 200 miljoen.

Er zijn mensen die duizenden foto’s delen met behulp van Photobucket. Sommigen van hen willen hun foto’s downloaden, omdat ze de originelen niet meer hebben. Dat kon in het verleden allemaal prima.

‘Toevallig’ is er helaas een lastig te herstellen bug ontdekt in de software van Photobucket, waardoor dat groepsgewijs downloaden van de foto’s sinds kort niet meer mogelijk is. Spijtig genoeg is het momenteel alleen mogelijk om foto voor foto te downloaden. (Yeah Right!!).

Briljant.
In principe hoef je foto's niet meer te publiceren op een website als Photobucket wanneer het er om gaat dat je de foto's wilt tonen op de website van Carclean. Carclean stelt sinds januari 2016 schijfruimte beschikbaar om de foto's die je wilt publiceren op het forum te plaatsen op hun storage. Dus voor Carclean foto's hoeft dat niet meer. Zie link hieronder.
https://forum.carclean.com/threads/media-onderdeel-op-forum.15763/#post-273292

Ik wil echter de vrijheid hebben om ook niet Carclean gerelateerde foto's te publiceren of te back-uppen. Of hele mappen met foto's delen met anderen. Ik weet dat het ook kan met bijvoorbeeld Google Foto's, maar daar kun je weer geen echte mappenstructuur aanmaken. (Ja, virtueel in de vorm van Albums, maar dat is niet wat ik zoek).

Ik ben nu terecht gekomen op www.smugmug.com. Een meer dan acceptabel alternatief voor Photobucket.

SmugMug beschikt niet over die handige foto-editor die Photobucket heeft, maar SmugMug heeft geen limiet voor het aantal foto's en films dat je mag uploaden en belangrijker; bij SmugMug kun je dus wel linken naar externe partijen voor een acceptabel bedrag. Net zo belangrijk vind ik het dat hun verbindingen snel zijn, dus foto’s laden snel, maar ik ga dit ook testen.

In principe is het twee keer zo duur als het abonnement dat ik HAD bij Photobucket, maarrrrrr door wat zoeken vond ik een aanbieding die zeer dicht in de buurt komt van het oude Photobucket tarief. Slecht $ 4 per jaar duurder. Ik overweeg dus een lidmaatschap voor drie jaar.

Ik wilde dit met jullie delen en mocht er belangstelling zijn voor de door mij gevonden aanbieding, dan laat ik dat graag weten.

Met vriendelijke groet,
Aficior
 
Thanx voor de info! :)

Ik heb al langer "last" van Photobucket en heb een tijdje terug mijn betaalde account gestopt nadat ik geen 3rdpartyHosting kon doen omdat ik niet een een klant zou zijn. (Hoop gezeik, geen zin in)

Alles werkte rete-langzaam en de libraries klopten ook geen zak meer van. (Bestandsnamen werden veranderd en ik zag zelfs dat er zoektermen in geschreven waren)

I'll keep it in mind. Thanx!
 
Update:
Eerder meldde ik dat het downloaden van complete fotoalbums van Photobucket sinds kort niet meer kan met behulp van je browser vanaf je pc. Met behulp van je browser moet je nu foto voor foto downloaden. Zeer tijdrovend.

Voor de migratie van mijn foto’s van Photobucket naar Smugmug wilde ik mijn Albums (mappen met foto’s) in één keer per stuk compleet met alle foto’s in zo een album downloaden. Hierdoor zou ik dan ook eenvoudig zo een album kunnen uploaden naar Smugmug. Door een bug in de software kan dat momenteel niet bij Photobucket. (Zeggen ze).

Toevallig schoot mij vanmiddag te binnen dat de Android App die ik op mijn telefoon heb staan van Photobucket ook het downloaden van Albums toe stond in het verleden. Ik besloot dat even na te kijken.

Tot mijn vreugde kan ik mededelen dat het vanuit de app nog immer prima mogelijk is om complete mappen/albums te downloaden. Er wordt in mijn geval dan een map op mijn mobiele device aangemaakt waarvan de naam hetzelfde is als de naam die ik indertijd heb toegekend aan dat album op Photobucket.

Top dus, want nu heb ik al mijn albums (gegroepeerde mappen met foto’s) netjes en snel georganiseerd kunnen downloaden en staan ze precies per onderwerp bij elkaar zoals ik dat ooit ook had georganiseerd. Even kopiëren van mijn telefoon naar mijn pc en daarna weer uploaden naar Smugmug. (Ik moet de app van Smugmug nog installeren, maar daar kan het vermoedelijk ook mee, maar dat meld ik wel wanneer ik zover ben.

Ik wilde dit even delen voor de belangstellenden en/of gedupeerden.:)

Groet,
Aficior
 
  • Leuk
Reactions: 350Z en mk-us