• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alternatief voor turtle wax ice

pegasusjan

Detailing addict
24 jan 2012
10
60
xturtlewax_ice.jpg


Gebruik regelmatig Turtle wax Ice, deze is nu op en volgens mij is deze niet meer verkrijgbaar.
Weet iemand hier een goede vervanger voor ??
 
Oh, nu ik goed kijk zie ik dat ik het fout heb inderdaad.
@nicknameless Er staat Liquid polish op de afbeelding wat de beste meneer hier laat zien.
Turtle wax ice is blijkbaar een lijn met veel verschillende producten.

@pegasusjan kan je iets specifieker zijn, wat voor tekst staat op je fles?
 
Als ik turtle wax ice liquid polish opzoek dan vind ik verschillende producten en product omschrijvingen.
Carclean heeft ooit de turtle wax ice liquid polish kit verkocht;

https://www.Carclean.com/product/Turtle_Wax/Ice_Liquid_Polishing_Kit_500ml_FG6190_100164
"Een unieke nieuwe polish met revolutionaire bestanddelen!

Ice geeft een duurzame, weergaloze glans op alle laksoorten. Het kan toegepast worden in de volle zon en op warme oppervlakken, zonder strepen achter te laten. Ice laat geen witte resten achter op rubber en kunststof maar verfraait deze zelfs. Ice is gemakkelijk en snel te verwerken.

De kit is inclusief applicator pad en microfiber poetsdoek!"


Als ik op een andere website kijk vind ik een iets andere omschrijving;

"Weergaloze glans en langdurige bescherming door siliconen en organische polymeren. Voor in- en exterieur kunststoffen om kleur en glans te herstellen. Laat geen witte strepen of resten na het poetsen. Te gebruiken in de volle zon en op warme oppervlakken. Met gratis poetsdoek."
 
Als ik turtle wax ice liquid polish opzoek dan vind ik verschillende producten en product omschrijvingen.
Carclean heeft ooit de turtle wax ice liquid polish kit verkocht;

https://www.Carclean.com/product/Turtle_Wax/Ice_Liquid_Polishing_Kit_500ml_FG6190_100164
"Een unieke nieuwe polish met revolutionaire bestanddelen!

Ice geeft een duurzame, weergaloze glans op alle laksoorten. Het kan toegepast worden in de volle zon en op warme oppervlakken, zonder strepen achter te laten. Ice laat geen witte resten achter op rubber en kunststof maar verfraait deze zelfs. Ice is gemakkelijk en snel te verwerken.

De kit is inclusief applicator pad en microfiber poetsdoek!"


Als ik op een andere website kijk vind ik een iets andere omschrijving;

"Weergaloze glans en langdurige bescherming door siliconen en organische polymeren. Voor in- en exterieur kunststoffen om kleur en glans te herstellen. Laat geen witte strepen of resten na het poetsen. Te gebruiken in de volle zon en op warme oppervlakken. Met gratis poetsdoek."


Ja deze bedoel ik inderdaad, had hiervan 2 flessen maar is ondertussen op en is niet meer verkrijgbaar en zoek dus een alternatief.
Het resultaat is (of was) zeer goed en blijft best een tijdje zitten. Het opbrengen en uitpoetsen is minutenwerk
 
Waar gebruik je het precies op en welk resultaat wil je halen?
Dan kan ik je eventueel een suggestie geven voor een ander product.
 
Waar gebruik je het precies op en welk resultaat wil je halen?
Dan kan ik je eventueel een suggestie geven voor een ander product.

Zoals hier beschreven is : https://www.Carclean.com/product/Turtle_Wax/Ice_Liquid_Polishing_Kit_500ml_FG6190_100164

**********************************************************************************************************
Een unieke nieuwe polish met revolutionaire bestanddelen!

Ice geeft een duurzame, weergaloze glans op alle laksoorten. Het kan toegepast worden in de volle zon en op warme oppervlakken, zonder strepen achter te laten. Ice laat geen witte resten achter op rubber en kunststof maar verfraait deze zelfs. Ice is gemakkelijk en snel te verwerken.

De kit is inclusief applicator pad en microfiber poetsdoek!
**********************************************************************************************************
Wil dus wat extra glans en (en wat bescherming , dit was natuurlijk minimaal met Turtle wax Ice ) voor lakwerk wat dus ook op kunststof mag zoals rubbers, koplampen ed.
Turtle wax Ice werkte ook lekker snel. Even opbrengen en na 5 minuten uitpoetsen wat erg makkelijk ging.
 
Laatst bewerkt:
Beste Jan (gokje)

In plaats van elke keer dezelfde link kopieren en de ander dit ook laten doen en vervolgens de vraag weer linken....

Wil je de auto in de wax zetten, met een vloeibare wax, harde wax, sealant, hybrid wax. Wil je vervolgens een duurzame wax (lange standtijd) of extreme glans (meestal korte standtijd).

Oftewel laat ons je helpen door een antwoord te geven op deze vragen...
 
  • Leuk
Reactions: Emi
Enkele voorstellen hier dan :

De zogenaamde natte coatings (deze doe je na het wassen van de auto maar voor het drogen)
Gyeon WetCoat, Dodo Juice Future Armour - Monello Aquafobia

De zogenaamde quick protection detailers (deze spray je direct aan op de lak en uitwrijven met een doek)
Gyeon Cure, Dodo Juice Acrylic Spritz, Dodo Juice Red Mist Tropical, Scholl SW30, Scholl NEO

De cleaner wax-en (een wax en cleaner in één)
Dodo Juice Need for Speed, Scholl W6+, Scholl W09
 
Denk dat hij een all-in-one product zoekt, waarmee hij het hele exterieur van zijn auto in de bescherming kan zetten.
Wat ook extra glans achter laat.

Ik denk dat je op zoek moet gaan naar een spray sealant.
Als je een mooie "wetlook" wil zou ik kiezen voor de Dodo juice red mist. Veel mensen op dit forum vinden dit een zeer goede spray sealant.
Deze kan je ook op kunststoffen gebruiken, echter weet ik niet hoe goed het hierop presteert.

Je zou ook kunnen kiezen om je trims te beschermen met een ander product wat hier meer voor geschikt is.
Ik denk bijvoorbeeld aan een coating zoals Gyeon trim.
Wil je niet aan coatings beginnen is Turtle wax black in a flash ook een goede optie.

Deze producten raad ik je dus aan;

https://www.carclean.com/nl/product...protection_detailer_250ml_101243?o=srred mist
https://www.carclean.com/nl/product/Turtle_Wax/Black_in_a_Flash_300ml_101836?o=srblack in a flash
 
Bedankt voor jullie antwoorden.
Dodo Juice Red Mist Tropical lijkt het meest op mijn oude vertrouwde Turtle wax Ice
Weet niet zeker of Dodo Juice Red Mist Tropical op kunstoffen zoals koplampen en rubber gebruikt mag worden waar het natuurlijk met het spuiten ook op terecht komt.
 
Geen probleem. Persoonlijk zou ik het niet op kunststof toepassen maar het geeft ook geen problemen als het er een beetje of veel op komt.
 
Als je veilig wilt zijn kan je ook meguirs synthetic xpress spray wax kopen. Werkt uitstekend als spraywax en kan ook prime gebruikt worden op rubber/kunststof/leer.
 
Als je veilig wilt zijn kan je ook meguirs synthetic xpress spray wax kopen. Werkt uitstekend als spraywax en kan ook prime gebruikt worden op rubber/kunststof/leer.

Dit lijkt me goed spul als vervangen voor Turtle wax Ice. Wel jammer dat de kan zo groot is , nl 3780 ml ,kan ik waarschijnlijk meer dan 10 jaar mee doen.
 
Bedankt voor jullie antwoorden.
Dodo Juice Red Mist Tropical lijkt het meest op mijn oude vertrouwde Turtle wax Ice
Weet niet zeker of Dodo Juice Red Mist Tropical op kunstoffen zoals koplampen en rubber gebruikt mag worden waar het natuurlijk met het spuiten ook op terecht komt.
Ik zou Red Mist op een mf doek sprayen en dan aanbrengen op de lak, ff nawrijven en klaar.