• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alternatieve sprayer voor non-ferro

Aze

Detailing addict
15 jul 2017
66
63
Maldegem; BE
Ik ga een grote verpakking non-ferro kopen en die zou ik graag in een flesje/pomp spayer gebruiken i.p.v. de originele non-ferro fles, want die zou ik aan een vriend geven die begint met detailen.

Wat zijn jullie favoriete sprayers om non-ferro aan te brengen? De originele sprayer vond ik niet zo fijn vernevelen en gaf vrij veel dikke druppels waardoor het niet zo zuinig werkte. Of zal dat met alle sprayers voorkomen omdat non-ferro wat dikker is?

Alvast bedankt!
 
Ik kan met de originele sprayer van de Non-ferro goed uit de voeten. Moet wel eens wat "zoeken" met het verdraaien van de kop voor de juiste verneveling.
Als je de originele sprayfles toch weggeeft, dan moet het met de door @Istnogferarie geadviseerde degelijke sprayers ook zeker lukken ;)
En Kwazar heeft ook mooie sprayers - https://www.carclean.com/nl/brand/Kwazar
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Kwazar :heart:

Heerlijke sprayers!

Bij mij zijn al een paar flessen gesneuveld door de Monello, omdat ze het niet aankonden.

Heb de kwazar nu een jaartje, super tevreden.
Niks na spoelen :) en de "dual action trigger" is ook geniaal :cool:
 
Bedankt voor de adviezen! Monello sprayers heb ik al, al zijn ze eigenlijk allemaal in gebruik :p
Ik ga snel nog even rondneuzen zodat ik het nog kan bestellen met SDD :D
 
Ziezo, een rode en blauwe 360 sprayer van Kwazar besteld.
Ondertussen heeft m'n maat laten weten dat hij monello flessen heeft gekocht en de origele sprayer niet hoeft. Maar die Kwazar flessen komt wel van pas voor iets anders dan :) 360° flessen lijkt me handig voor het kleien ed.
 
Ik heb gisteren ook een Kwazar meegenomen om te proberen. (Rode die tegen zure shit kan :) )

Gister al mer water geprobeerd. Ben benieuwd of Non-ferro of Ferrous Dueller nu ook mooi gesprayed word.
 
Ik heb onderstaande fles-dingus. :) Volgens mij heb ik de verkeerde gehaald, haha!

Heb net Non-Ferro erin gedaan en die nevelt hij ook niet. (Voor zover dat kan) Gebruikte net alsnog bijna 0,5 liter voor 4 velgen! :) )
 

Bijlagen

  • 20170820_145435.jpg
    20170820_145435.jpg
    224,3 KB · Weergaven: 110
Ja die heb ik dus ook, een pompsprayer. Die van de link van @m@rio lijken mij ook erg fijn voor de Non-Ferro. Ik weet dus niet of die er tegen kunnen.

Ik heb wel die groene Mercury super PRO+ 1000ml sprayer gevuld met de Valet pro Citrus tar en glue remover en die houd het gewoon goed vol.
 
Ik denk dat geen enkele sprayer bestand is tegen Non Ferro of vergelijkbaar spul. Alleen als je na gebruik de sprayer doorspoelt met water, dan blijft deze langer heel.
 
Heb al best een tijdje Non-Ferro in een fles met Canyon triggersprayer zitten. Ik gebruik deze fles slechts sporadisch en spoel de trigger ook niet door.
Volgens mij had ik weinig problemen met vernevelen.
Wat is eigenlijk precies het probleem? Vernevelt het wel, maar niet zo fijn als je wilt? Of vernevelt het helemaal niet? Krijg je zo'n raar straaltje dat onder een raar hoekje wegspuit? :eyes:
 
Heb al best een tijdje Non-Ferro in een fles met Canyon triggersprayer zitten. Ik gebruik deze fles slechts sporadisch en spoel de trigger ook niet door.
Volgens mij had ik weinig problemen met vernevelen.
Wat is eigenlijk precies het probleem? Vernevelt het wel, maar niet zo fijn als je wilt? Of vernevelt het helemaal niet? Krijg je zo'n raar straaltje dat onder een raar hoekje wegspuit? :eyes:

Het vernevelt wel, maar in het midden krijg ik dikke druppels. Het verspreidt dus niet zo effectief waardoor ik door bijna een halve liter per auto verbruik. Maar misschien moet ik eens aan de sprayer draaien, dat had ik nog niet gezien dat die verstelbaar is.
 
Die van de link van @m@rio lijken mij ook erg fijn voor de Non-Ferro. Ik weet dus niet of die er tegen kunnen.
Ah, gewone sprayer, zeg maar. Nu lees ik ook wat die Dual Action nou eigenlijk is en het lijkt mij juist niet fijn. Soms wil je gewoon een spraytje van iets en dan heb je er al gelijk 2 voordat je de fles los kan laten. :p Zo heb ik bijv. Gyeon - Tire in de Monello-fles zitten en 1 volle spray is teveel, haha! :D

Ik denk dat geen enkele sprayer bestand is tegen Non Ferro of vergelijkbaar spul. Alleen als je na gebruik de sprayer doorspoelt met water, dan blijft deze langer heel.
Jup! In principe kan elke sprayer het lang redden, zolang je de boel maar effe doorspoelt na gebruik. Als de Non-Ferro kristalliseert blocked hij de doorgang al snel. (CC-tip)

Wat is eigenlijk precies het probleem?
Probleem is het niet écht, maar ik had verwacht dat de Non-Ferro wat meer werd verneveld/gewaaierd , zeg maar. :D Daardoor gebruik je ook minder product, zoals er ook in de webshop-reviews word besproken. Helaas was dat bij mij niet het geval met flink pompen en de nozzle strak gedraaid.
 
+1 voor Quantoxx. Dat had ik dus. De verwachting van het vernevelen in die pompsprayer maar die is er niet. Zal er aan liggen dat de Non-Ferro wat dikker is van structuur maar ik vind/vond het verder geen probleem.

Ook die sprayers van Kwazar houden het goed vol zonder doorspoelen. Die Canyon triggers zijn gewoon perfect en alles wat kapot gaat vervang ik vort voor die sprayers.
 
maar ik vind/vond het verder geen probleem.
Neuj, het is ook niet echt een probleem. Je kan nu binnen 2-3 seconden een velg inspuiten als je snel beweegt en dat moet ik dan ook maar doen. Kost het ook niet zoveel product. :p

En voor 99/100 andere producten spuit ik het toch eerst op een doek en is ''vernevelen'' niet belangrijk. :D