• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Altijd een vettige laag na ruiten reinigen

Bastognekoek

Detailing rookie
30 okt 2022
10
15
Hoi,

Ik hou altijd een vettige laag over als ik de ruiten gereinigd heb. Ze worden wel schoon, maar die vettige laag die overblijft is heel irritant. Nu heb ik nog geen speciale ruitenreiniger besteld op carclean.com, maar ik gebruik in principe altijd goede ruitenreinigers (HG, etc). En altijd weer hetzelfde resultaat, een schone ruit met een vettige waas.

Doe ik iets verkeerd of ligt het toch echt aan de producten die ik gebruik?
 
Probeer eens de Autoglym Car Glass Polish i.c.m. een medium harde handpad zoals de Monello witte of oranje.
Gegarandeerd dat je ramen brandschoon worden.
Ik gebruik nagenoeg géén vloeibare (spray) glasreiniger meer.


NSU ro80 (98).jpg

NSU ro80 (94).jpg




Of

 
  • Leuk
Reactions: Riez en RoyR
Probeer eens de Autoglym Car Glass Polish i.c.m. een medium harde handpad zoals de Monello witte of oranje.
Gegarandeerd dat je ramen brandschoon worden.
Ik gebruik nagenoeg géén vloeibare (spray) glasreiniger meer.


Bekijk bijlage 158019
Bekijk bijlage 158020



Of

A top! Ga ik proberen. Maar als je moet kiezen, de witte of oranje pad?
 
Ik denk dat het voor het resultaat niet uitmaakt, als je dit op glas gebruikt. De oranje is iets grover dan de witte maar op glas zal dit weinig effect hebben (op lak bijvoorbeeld wel). De oranje zal iets steviger zijn dan de witte maar verder voor gebruik op glas verwacht ik zoals gezegd weinig verschil.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Viffer
Dit probleem had ik ook tot ik er achter kwam dat de doeken waarmee ik mijn ruiten deed vettig waren. Doeken met de hand gewassen met Poorboys, geen vette doeken meer en een schone ruit!

Een beschermlaag toevoegen zoals Rain-X of Gyeon View kan nooit kwaad, de laatste voor de zomer aangebracht en gelijk mega fan van geworden. Afgelopen weekend met de BF sale weer een set gekocht.
 
  • Leuk
Reactions: Freude am Fahren
Hoi,

Ik hou altijd een vettige laag over als ik de ruiten gereinigd heb. Ze worden wel schoon, maar die vettige laag die overblijft is heel irritant. Nu heb ik nog geen speciale ruitenreiniger besteld op carclean.com, maar ik gebruik in principe altijd goede ruitenreinigers (HG, etc). En altijd weer hetzelfde resultaat, een schone ruit met een vettige waas.

Doe ik iets verkeerd of ligt het toch echt aan de producten die ik gebruik?

Een ruitenreiniger van HG is misschien wel heel goed in huis, maar om deze in de auto te gebruiken...Ik herinner me iemand hier op het forum die schade had opgelopen door deze in de auto te gebruiken. Er moet wat op het dashboard gedruppeld zijn, en is was er niet meer uit te krijgen.


Voor de ruiten te reinigen gebruik ik altijd Invisible Glass van Stoner in combinatie met een wafeldoek om te reinigen en daarna een microvezel glansdoek van Aquastar.
Als de ruiten echt super smerig zijn bv aan de binnenzijde door te roken en lang niet te kuisen, dan neem ik wel een emmer met warm water + een oplossing van 30ml Unger of Bambus Kristall en een microvezel antivetdoekje om de smerige vettigheid af te nemen en uit te spoelen in de emmer.