• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aluminium Duivel

moto

Detailing chief
18 okt 2008
168
85
Westland
Gisteren bij de lokale automaterialenzaak om een aggressieve velgenreiniger gevraagd. Dacht Turtle Extreme mee te nemen. Niet aanwezig.
Ik kreeg toen een fles mee van Aluminium Duivel. Is verkrijgbaar in een gele en agressievere rode variant

Heb dit toegepast op zwaar vervuilde Off-Road velgen van mijn Jeep.

Wat een bizar spul zeg. Opspuiten en alles kwam gelijk los. Even nagelopen met een borstel en sponsje.. Voelde ook ineens ieder wondje aan mijn handen.

Iemand wel eens gehoord van deze reiniger ???

Ik raad het niet aan na mijn ervaring, althans als je niet goed te werk gaat zoals mij destijds.

Je moet deze reinger na het opspuiten en borstelen gelijk afspoelen met water. Als het opdroogt icm met viezigheid dan mag je dus lekker kleien.

Ik had me schijven en blokken laten vervangen bij een vriend op zijn werk. Ik had geen spullen bij me en mocht daar deze reiniger gebruiken. Ik had weinig water bij de hand.

Ik dacht, doe ik wel later het afspoelen. Na het opdrogen zit het loskomende vuil nu vast aan de velg.

staat waarschijnlijk ook niet voor niks op, direct afspoelen met water..

maar goede waaschuwing! dan weet ik iig, mocht ik het tegenkomen, ik niet met de hd erop moet gaan zitten

Zou sowieso niet met je HD op een velg gaan zitten, maar das weer andere koek ( en geen moederkoek ) :LOL

Maar goed, even door bordurent op de agressiefactor: Welke schade kan je nu precies aanrichten met te agressieve reiniger op je alu velgen ?
Rotten ze dan snel weg oid ?

Neem nu bv Bilberry ( of onder andere naam whatever), die is onder de CC-fans ook best veel in gebruik.
Deze verdunt men over algemeen 1:10. Stel nu gewoon lekker eigenwijs a la ikkuh en puur er op doet, wat dan .... ( buiten dat het je meer geld kost en sneller naar CC moet crossen uiteraard )

Met dit soort reinigers (met alles eigenlijk) : RTFM (Read The Fucking Manual). op de meeste velgenreinigers staat dat je het moet aanbrengen, even laten inwerken (met de borstel werkt het beste), vaak 10 tot hooguit 30 seconden en dan afspoelen.

Ik heb ooit in mijn n00b tijd Trutle Nano Extreme velgenreiniger gebruikt, laat het iets te lang zitten en je velgen slaan dof uit 8o Het goedje is zo agressief als de .....

@mk-us.

dan gebeurd er niet heel veel hoor!..
ik heb deze week nog 1:1 gebruikt (200ml bilberry, 200ml water)
het reinigt een stukje beter, en is iets aggresiever, heb het er in totaal een minuut of 5 op laten zitten, en kreeg het er nog prima af..

sommige stukjes begonnen al vast te koeken, even snel met een kwastje er overheen, en het is weg..

bilberry is ook 1:1 nog PRIMA te gebruiken.

@adrie.

dat is precies wat er ook gebeurd als je met dasty aan de haal gaat en het niet snel genoeg eraf haalt toch?

Wij gebruiken Dasty ook rond het huis, en ik heb Dasty daardoor ook in de gereedschapstas zitten voor velgen die niet gewaxt zijn of heel erg vervuild zijn. Het is officieel misschien een 'ontvetter', maar er staat ook vrij groot op de voorkant: "voor alle soorten vuil". Die viezigheid op de velg kan daar dus ook bij en het werkt best goed. Heb tot nu toe nog geen negatieve ervaringen ermee gehad als beschadiging/verkleuring vd. velglak. Als je het laat drogen kan het wel eens strepen achterlaten, die je er achteraf dan af moet vegen met een natte doek of mitt.

Als je geen gallons wilt kopen, is het een goedkoop alternatief. Wat ook goedkoop is: velgenreiniger bij de kruidvat, maar daar heb ik geen ervaring mee.

maar tussendoor heeft bijna iedereen weleens een flesje gekocht bij de wibra, en heeft bijna iedereen het een keer gebruikt
en.. om heel eerlijk te zijn.. was het mijn aankoop, die de stap naar CC heeft gerealiseerd..
daar kwam ik ook ineens erachter hoe ik provision rain repellant moest gebruiken (deze had ik al in bezit)