• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alumium dekentje op voorruit, bij vriesweer, slecht voor rubbers deuren?

Freddy

Detailing rookie
25 dec 2009
18
0
Is een alumium dekentje dat je op de voorruit legt slecht voor de rubbers van je deuren?
Vraag me af of de rubbers hierdoor meer gaan lekken zodat je meer last krijgt van condensatie in de auto mettertijd.
 
Voor die paar dagen dat je dat ding gebruikt? :no
Ik gebruik zo'n dekenetje al jaren, nog nooit problemen gehad met lekkende rubbers o.i.d.
 
Als de deurrubbers soepel zijn, dan zou dit geen enkel probleem moeten geven. Bovendien hebben de dekentjes vaak een hele dunne foamlaag aan de achterzijde, die ook wat `meegeeft'.
 
Gebruik ook dat dekentje al jaren.
Maar als je rubbers lekker soepel zijn is het geen probleem.

Wel is het zo dat sommige dekentjes bij te lang op de lak te hebben gelegen hier schade toe brengen, tenminste dat stond een keer in de beschrijving van een Lidll dekentje. Dat ding mocht er niet langer op liggen dan 3 dagen. Wellicht een kleine tip.
 
Ik heb zelf geen alu dekentje, maar zo'n dekentje van een soort tent stof. Het helpt wel tegen bevriezing, maar als het er langer dan een dag op blijft zitten vriest het ook vast en kan je nog krabben. Lakbeschadigigen heb ik er nog niet van gekregen en het doek is zo dun dat de deurrubbers nauwelijks ingedrukt worden. Die blijven heel.
Ik heb op dit moment een strook alu noppenfolie onder de wissers zitten om te zien of de wissers nu niet vastvriezen. Krabben neem ik dan maar op de koop toe.
 
Die dekens werken perfect.
En als ze vast plakken door de vorst, laat je de auto toch staan tot het voorjaar :)_[]
 
Da's ook een optie, gaat alleen niet lukken denk ik. :-b