• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alweer een vraag van een beginner!

Stephan68

Detailing rookie
19 feb 2012
11
0
Ben via het audiforum op dit forum terecht gekomen. En heb de afgelopen weken al rondgekeken op dit forum en natuurlijk heb ik ook de producten bekeken. Eerdaags ben ik de gelukkige eigenaar van een nieuwe auto, de kleur is licht blauw/grijs achtig. Ik was mijn huidige auto met Mer-producten en was en poets hem dan in de wasstraat. Mijn nieuwe auto wil ik met goede producten onderhouden en wil voor het begin een set aanschaffen zodat deze goed gewassen en onderhouden (in de was gezet) kan worden. Dus in eerste instantie niet kleien, reinigen en voeden.

Daarvoor ben ik voornemens de volgende aan te schaffen:

Wassen
Mother's Californian Gold Car Wash
Meguiar's Ultimate Wash Mitt
Poorboy’s Waffle Weave

Waxen
Mothers Wax California Gold Pure Carnauba Wax Liquid Ultimate Wax System Step 3
Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Poorboys World Deluxe Mega Towel – Geel

Wielen
Mothers Wax FX Wheel Cleaner
Carclean.com EZ Detail Brush
WheelWax
Monello Edgeless Soft Foam Hand Applicator

Later in het jaar wil ik dan nog producten aanschaffen voor het kleien, reinigen en voeden.

Graag jullie advies of ik hiermee op de goede weg ben en of dit mogelijk is.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
+1
Verder denk ik dat je jouw huiswerk goed gedaan hebt.

Wat zul je later dit jaar trouwens een plezier gaan beleven aan die nog aan te schaffen klei! Dat maakt pas echt indrukwekkend veel verschil straks op jouw auto.

Succes en houd ons op de hoogte aub.

Aficior
 
Ik zou nu eigenlijk een clay setje mee bestellen, kost niet erg veel en je wax zal een veel betere ondergrond hebben.
 
+1 N0sTRa Inderdaad, het resultaat met kleien is zo veel mooier (betere ondergrond) en heb ervaren dat de standtijd van je wax beter is omdat ook de hechting beter is.
 
@ Juffer1: voor te drogen had ik de Poorboys World Waffle Weave Drying Towel in gedachten. Of is de Delirium (Orange Drying Towel) of die van Monello (Senza Aqua Drying Towel) spectaculair veel beter?

@ Aficior / nOsTRa / Niki: dus toch gelijk een klei-sessie doen. Welke klei raden jullie aan voor een nieuwe Audi? Lees wel dat je erg voorzichtig moet zijn, zeker omdat ik helemaal geen ervaring heb met het kleien van een auto. Is de (verse) lak van een nieuwe auto wel bestand tegen gelijk wassen, kleien en waxen?

@ D-J: eeehhhhh waarom de Mothers Shampoo, ja waarom eigenlijk? Nog andere (betere) suggesties?

Algemene vraag: als ik besluit na het wassen toch te gaan kleien horen daar dan automatisch de stappen reinigen en voeden bij?
Of kan ik die eventueel achterwege laten?
 
Ja, goed en niet duur: Poorboys World Super Slick & Suds
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Super_Slick_Suds_Concentrated_Wash_946ml_PB-SS32_100713
 
Als klei setje kan je die van Mothers nemen.Dit is een setje met klei en detailerspray.Dit is ook een zachte klei , dus de kans op marring is er bijna niet.

De Delirium en de Senza Aqau droogdoeken zijn prima doeken.Heb ze beide hier liggen.Lekker groot en nemen goed op.

Alleen voordat je ze de eerste keer gaat gebruiken een keertje wassen ( en bij de Delirium opletten die kan kleur afgeven ).

En na het kleien kan je gewoon meteen je wax erop doen.Dit is een beschermende laag.Eerst reinigen ( polijsten ) en dan voeden hoeft niet.Ligt aan de gebruiker.

En wat ik je ook aan kan raden is de Iron-X.Deze na het wassen gebruiken ( gebruik de zoekfunctie en je komt genoeg hiervan tegen ), je wilt niet weten wat er voor een metaal aanslag erop nieuwe wagens zit tegenwoordig.En wat Iron-X verwijder kom jij niet meer tegen met kleien en gaat je klei veel langer mee;)
 
De Mothers shampoo is een prima shampoo die zeker niet onder doet voor de PB. Ik merk totaal gen verschil tussen "Mothers Wax California Gold Car Wash" of "Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash" En de mothers is nog voordeliger ook.
 
Alleen is het verbruik van Mothers: 50ml op 10l en PB 27ml op 10l...........
 
Een gallon verpakking zie ik beginners niet heel snel nemen. Dus pak ik de liter verpakking van PB.... Maar voor een euro minder heb je bij Mothers 2x zoveel shampoo, terwijl je volgens de opgaaf maar 1,85x meer shampoo nodig hebt.
 
Maak ik dan een rekenvaud?? (kan hoor...geen strijd...):-b :
Mothers: 0,63 cent per wasbeurt van 10l
PB: 0,51 cent per wasbeurt van 10l
 
Allereerst iedereen bedankt voor de adviezen en reacties. Maar vanmiddag ben ik toch maar bij Carclean langsgegaan. Vind ik toch fijner dan als beginner een bestelling via Carclean.com te doen. Dus mijn verhaal gedaan en vakkundig advies gekregen. Met ondersteuning van enkele demonstraties. Spulletjes gekocht voor het wassen, waxen en de wielen. Een kleiset ben ik van plan later te kopen. De buit van vandaag:

- 2 Emmers
- Monello Edgeless Soft Foam Pad
- Monello Piccolo Nero
- Wheelwax
- Mothers Wheel Brush
- EZ Detailbrush
- Iron-X
- Monello Lavare
- Monello Wash Mitt
- Monello Sponge
- Monello Senza Aqua
- Poorboy's World Natty's Paste Wax
- Monello Easy Detailling Handpad
- Monello Pluche Verde
- Dodo Juice Mint Merkin

Een behoorlijke WASlijst, maar dan heb je ook wat. Kreeg nog een lekkere korting en een free sample Poorboys World Spray & Gloss. Hopen op een beetje weer aanstaand weekend. Dan kan ik aan de slag!
 
Als ik van het weekend aan de gang ga wanneer kan ik dan het beste Iron-X toepassen? Zit zelf te denken om na het wassen de auto te drogen, dan Iron-X sprayen (10 minuutjes in laten werken), dan weer goed afspoelen en dan eventueel weer wassen. Of is een tweede keer wassen dan overbodig en is goed afspoelen voldoende?