• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Andries stelt zich voor.

andries

Detailing rookie
31 aug 2008
25
0
Hallo,

Na al een tijdje op dit forum te hebben gelezen en mijn eerste bestelling bij Carclean.com te hebben gedaan moet ik mij hier maar eens gaan voorstellen.

Verder probeer ik ook zoveel mogelijk ervaringen te delen.

Ik ben dus Andries 21 jaartjes jong en kom uit Boelenslaan plaatsje vlakbij Drachten in Friesland. Heb sinds kort een Excenter van Black and decker en hoop met jullie ervaring mijn nieuwe wagen beetje swirl/kras vrij te krijgen.
Wat is nou de beste manier voor een zwarte wagen van stap 1 T/m...?
Heb erg veel swirls en wasstraat krajes.

Op dit moment rijd ik toyota Celica T23 zie hieronder m`n vorige wagens.

Hier m`n vorige wagens(peugeot 306 uit 95 306 uit 98, peugeot 406 coupe uit 2000 en m`n nieuwe trots de Celica

P4230126.jpg


image00033.jpg


SA400019.jpg
.

IMG_0328.jpg


IMG_0332.jpg


18082008023.jpg


media.jpg


Graag jullie reacties:)
 
Welkom op het forum!


Mijn advies:

Eerst wassen en kleien natuurlijk.
Dan zou ik eerst starten met een witte lake country pad en Poorboys SSR2 kijken wat dat doet.
Gebeurt er vrij weinig zou ik een oranje lake country met SSR2.5 proberen, goed doorwerken eventueel een 2e keer en nabewerken met de witte pad en SSR2. Gaan ze er dan nog niet uit dan moet je echt aan een rotary gaan denken.
 
Hey welkom, bekende 306 die rode, heeft nog een aardig tijdje te koop gestaan. Als ik me niet vergis was het een 1.8 toch?
 
Welkom..! :)^

Zwarte wagen swirl vrij.. Zoals Dibbuz zij ,neem ook je tijd en doe alles op je gemak ,haasten heeft geen zin.

Lees ook zeker de how-to's eens door.--->Bron van alle informatie :rules
 
Bedankt voor de reacties,
Heb vandaag weer de nodige spulletjes op carclean besteld hopelijk dit vrijdag of morgen binnen.
Ben vrijdag eindelijk keertje vrij dus zal dan de wagen helemaal gaan schoonmaken.

Nog tips voor stappen die ik niet mag overslaan en dingen die ik zowiezo niet moet doen.

Alvast bedankt!meuh
 
Tsja,
eerst de wagen wassen met meguiars Gold Class Car wash. plus wagen drogen,
Dan de paintcleaner van meguiars er over heen. (met de hand)
Kleien.
De mindere plekken met poor old boys 3.0 op de excenter
de betere plekken met 2.0 of 2.5 (excenter)
Daarna afmaken met de 1.0. (excenter)

Na dit alles de wagen met poor old boys Ex Sealant with carnabau.(met hand ?)
Dan de p.o.b Black Hole. (met hand?)
Als laatste de wagen waxen met NXT wax van meguiars.

Zo laat de tips maar binnen komen. :grinning:

Moet de wagen nu echt goed gaan poetsen want kan niet tegen al de kleine krasjes ed. Dacht dat het meeviel met de auto maar je zag veel krassen niet omdat dealer hem met een vette was behandeld had. En ben dit niet gewent met m`n vorige wagens.
 
ik ben zelf nog zoekende naar de juiste methode voor de swirls en poets zelf nog handmatig (totdat de CC-machine er is :party: ), dus kan daar nog weinig over zeggen.

Iig de Balck Hole voor de EX aanbrengen, want anders is de eerste de beste regenbui voldoende om deze eraf te spoelen. Als de EX sealant na de BH aangebracht wordt, sluit deze de BH mooi af en blijft de BH dus langer zitten.
 
De Blackhole van Poorboys gaat lekker om deze machinaal aan te brengen, de EX-P moet gewoon met de hand. Verder zou ik niet zomaar met de SSR3 aan de gang gaan maar het eerst eens plaatselijk met 2.5 of zelfs de 1 te proberen. Altijd met de lichtste middelen beginnen, als je het gewenste resultaat niet behaalt dan kun je een zwaarder middel proberen.
 
Even ,Eerst kleien dan pas de paintcleaner ,maar als je toch met de SSR serie aan de gang gaat ,gaat die paintcleaner een zinloze stap zijn.
Dus wassen ,kleien en dan SSR ,daarna de Black Hole ,dan Ex Sealant.

Die Tech Wax zou ik achterwege laten..Hier zitten cleaners in ,dit zou dus je laag Black Hole en Ex-Sealant gewoon weg werken.
 
Nee toch?? Dan zou je dus bij het gebruik van de NXT elke glaze of polish elimineren zoals jij het stelt? Kan ik me moeilijk voorstellen... Overigens werkt de NXT als een sealant dus de EX-P lijkt me eerder een stap die je kunt overslaan als je de NXT gebruikt.
 
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=10656&highlight=Megs+NXT+Wax

Zoals hier gezegd (even doorgaan naar beneden) zou hij fillers hebben & de mogelijkeid om lichte swirls weg te werken.
Als hij dat kan ,kan hij volgens mij toch ook je voorgaande lagen wegwerken.

Iemand mag mij verbeteren als ik mis ben..:)^
 
Voor zover ik weet doen de fillers de lichte swirls maskeren door ze op te vullen (fill), niet door ze te verwijderen. Het lijkt me zowieso sterk dat een finishing product als een wax een schurende werking zou hebben. :confused:
 
Ik denk eerder dat hij lichte swirls kan verwijderen/maskeren door deze op te vullen....
Niet door een soort van polijsten....
 
Xizer zei:
Voor zover ik weet doen de fillers de lichte swirls maskeren door ze op te vullen (fill), niet door ze te verwijderen. Het lijkt me zowieso sterk dat een finishing product als een wax een schurende werking zou hebben. :confused:

Ik begrijp wat je wil zeggen ,maar ik zou hem een beetje vergelijken met een cleaner wax ,maar in dit geval dus een "cleaner sealant" .
 
Welkom Andries! Mooie Celica, al vind ik de 406 coupe ook zeker niet verkeerd... :cool:

Ik zou persoonlijk liever een carnauba paste wax nemen na BH en EX-P ipv de NXT. Dit is eigenlijk meer een sealant dan een wax...

MBT het lijstje zou ik het zo aanpakken:

  1. wassen
  2. kleien
  3. SSR 2 of 2.5 (helemaal, zo zie je de onrechtmatigheden veel beter)
  4. SSR 3 waar nodig
  5. SSR 2 of 2.5 waar je de SSR3 hebt gebruikt (doffe plekken wegwerken en opbouwen van glans)
  6. SSR 1
  7. Black Hole
  8. EX-P
  9. Eventueel een mooie carnauba wax (Natty's Blue?)

Succes!

Kijk anders HIER even voor het volledige behandelplan!