• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Angelwax:Dark Angel niet strak te krijgen.

Ruudmans

Detailing rookie
20 mei 2017
12
15
Hallo,

Ik heb Dark Angel van Angelwax aangeschaft.

Een chocolade geurende, zwarte wax speciaal voor zwarte lakken.
Er komt echt een hele mooi diepe natte glans op de auto. Maar niet vanzelf...

Ik heb erg veel moeite met het uitpoetsen van de goedje. Ik laat hem lang genoeg curen, en gaat er prima af met een MF doek. Er blijft alleen een lichte vettige waas achter die je uiteraard alleen in de volle zon ziet.. Als je met de MF doek een veeg maakt, vaat de vettige waas diezelfde richting op. Het zijn geen (kras)swirls.
-Gedaan onder normale temperaturen. (18 graden) in de schaduw.
-Plaatwerk heeft omgevings temperatuur.
-Wax is minimaal aangebracht.


Iemand ervaring hiermee?

Ik las op een engels forum dat hij nog een dag na het uitpoetsen moet na-curen en dan weer wassen. Dat dan het mooiste resultaat komt. Lijkt mij niet echt de bedoeling van een wax.

Alvast bedankt voor de reacties!
 
De kans is groot dat je de wax te dik hebt aangebracht, daardoor poets het heel moeilijk uit.
De bovenste laag is wel opgedroogd, maar wat er onder zit is nog vers.
 
De kans is groot dat je de wax te dik hebt aangebracht, daardoor poets het heel moeilijk uit.
De bovenste laag is wel opgedroogd, maar wat er onder zit is nog vers.
Ik zal het nog dunner proberen dan.
Is ook mijn eerste hardwax. Misschien luistert dat iets nauwer?
 
ik heb ook de sampel. wat jij beschrijft heb ik niet gehad. dus ik denk dat het te dik is. wellicht dat het de volgende wasbeurt er weer af komt evt detailspray gebruike
ik heb met de sampel ruim voldoende om de auto miss wel 4x te doen.
 
Dan ga ik het nog dunner proberen.
Ik ben gewend een swipe test te doen. Maar lijkt bij de Dark Angel niet echt te werken. Krijg niet het droge streepje. Of dat bevestigd juist dat het te dik is haha!
 
  • Leuk
Reactions: Vikash
Ja komt goed :blush:

  • Apply DARK ANGEL to one panel at a time using a clean, dry microfibre pad or foam applicator. Allow at least 2 minutes for the wax to cure to the bodywork before removing with a clean, dry microfibre cloth. Caution: Do not apply Angelwax DARK ANGEL to very warm or hot paint surfaces.
Zo ga ik het dan maar doen
 
Laatst bewerkt:
Kleine update:
Vandaag een achterpaneel aangepakt. Zaten nog wat krassen in die extra aandacht nodig hadden. Helaas niet alles er uit gekregen. Te diep. Maarrr heb wel voor het eerst met de DAP900 met zwarte CG hex pad(met gad in het midden) de Dark Angel opgezet in stand 1. Met de vinger een beetje wax angebracht op de pad. Heb het nu flinterdun kunnen aanbrengen.
Wat een verschil! Zo goed als geen waas na het uitpoetsen.

Bedankt voor de tips! Moet nog wel wat ervaring op doen, maar het verschil is er.

Ben benieuwd hoe de Dark Angel bij jullie gaat.
 
@Ruudmans,

Ik kon het niet laten om even een testje te doen:
De deur eerst even afgenomen met spray&wipe de auto was niet echt heel vies.

Daarna de lak met een padje behandeld en wat ddj Supernatural micro prime, afgenomen met een peluce verde doek.

Nog even de lak ontvet met Gyeon prep en een peluce verde doek.

IMG_0550.JPG


2 likjes uit het potje genomen, en ongeveer een kwart van de deur mee gesmeerd, daarna 1x extra met de pad in het potje en weer een kwart kunnen insmeren.

IMG_0555.JPG


Na het aanbrengen even 30 seconden gewacht en de swipetest was goed om weer uit te poetsen, en dat ging zonder moeite.

IMG_0553.JPG


Ik hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben.

Greetzzz Danny
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
@Ruudmans,

Ik kon het niet laten om even een testje te doen:
De deur eerst even afgenomen met spray&wipe de auto was niet echt heel vies.

Daarna de lak met een padje behandeld en wat ddj Supernatural micro prime, afgenomen met een peluce verde doek.

Nog even de lak ontvet met Gyeon prep en een peluce verde doek.

Bekijk bijlage 95961

2 likjes uit het potje genomen, en ongeveer een kwart van de deur mee gesmeerd, daarna 1x extra met de pad in het potje en weer een kwart kunnen insmeren.

Bekijk bijlage 95962

Na het aanbrengen even 30 seconden gewacht en de swipetest was goed om weer uit te poetsen, en dat ging zonder moeite.

Bekijk bijlage 95963

Ik hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben.

Greetzzz Danny
Ziet er strak uit! Je gebruikt idd erg weinig zeg. Nooit geweten dat dat al voldoende was
 
  • Leuk
Reactions: Mermans