• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Angry Corsa D exit showroom detail

Pinomerta

Detailing rookie
3 nov 2009
73
0
Vrijdag de nieuwe 'ride' van mijn vriendin opgehaald in Almere. Het betreft een nieuwe Opel Corsa D (color edition met tech pakket). Na het bezoek aan de dealer meteen doorgereden naar Berkel en Rodenrijs. Had natuurlijk een uitstekende reden / smoes om nieuwe spullen te kunnen aanschaffen. Daar aangekomen stonden we voor een gesloten deur en niemand in de shop :-/ Na enige tijd maar weer in de auto gestapt voor het vervolg van de reis naar Heerlen. Net toen ik het wilde opgeven zag mijn vriendin de bel van de shop... En yes ze waren gewoon open :jippie

Natuurlijk weer uitstekend geholpen met wat nieuwe producten en ook Tim werd nog uit het magazijn getrokken om te adviseren :cool Ook het :kado ontbrak dit keer weer niet...

Aansluitend onze weg naar Limbonesïe vervolgd...

Zaterdagochtend meteen aan de slag starring:
twee emmers incl Grit guard;
the bone;
Meguiars Gold Class Car Wash;
twee angry orange towels;
de valma velgenborstel;
Poorboys APC 1:10;
Meguiars clay (bleek niet nodig na diverse testplekken)
Spray en wipe;
Poorboys black hole;
Dodo juice Diamond white (ja ik was toch eigenwijs);
Meguiar's Professional Mirror Glaze M16 Paste Wax;
Blackwow
CG wheelguard
Diverse zwarte handpads;
Diverse super buffing towels.

Diverse pics:

IMG_1436.webp

IMG_1438.webp

IMG_1439.webp

Voor:

IMG_1440.webp

Na:

IMG_1445.webp

IMG_1450.webp

Velgen voor:

IMG_1441.webp

Na:

IMG_1446.webp

Bodywork:

IMG_1447.webp

IMG_1454.webp

IMG_1453.webp

Oh ja de misses moest er ook aan geloven :|~* :

IMG_1452.webp

IMG_1448.webp

Nu was dit natuurlijk een easy klus vergeleken met wat de ervaren detailers hier laten zien. Binnenkort krijg ik echter een oude neef van deze jonge god op bezoek. De eigenaar woont in Swirlcity en hij had het irritante Astra logo alvast voor me verwijderd... x-]

Coming soon: Astra from hell in return of the DAP

PS: kan niet wachten tot die extractor er is

mooie aanwinst en in het wit zijn ze echt kicken.Die wielen wat een verschil nog getopt met een sealant wheelwax??

Vind het echt leuke auto's ( ben sowieso opel freak) en zeker in de kleur die je vriendin heeft helemaal goed, leuke velgen ook.

Ze kijkt trouwens wel vrolijk op de foto :)

Detailze :)

Ben benieuwd wat je met de velgen hebt gedaan?

Erg mooi, en lekker dat je met een nieuwe auto kunt beginnen.

Ik heb destijds ook voor deze auto gekeken (ook deze uitvoering), de dealer zou ongeveer 2 jaar geleden bellen als hij te bezichtigen was. Maar dat moet hij nog steeds doen...

Bijzonder mooie auto en kleur combinatie.

Doordat je zulke duidelijke foto's maakt, is op de after-pic van de velg te zien dat er nog een kalkvlek aan de binnenzijde van de velg zit, daar waar het water is blijven liggen... (Maar wat een prachtige velgen).

En te begrijpen dat je partner niet staat te stralen in een sexie setje. Ik denk dat ze keihard heeft mee gewerkt en ondanks dat er een tuinstoel op straat staat met sponzen zo te zien ]-0 , denk ik dat jullie vooral hard gewerkt hebben voor dit mooie restultaat! En dat is klasse.

Jongens tanx voor jullie positieve reacties! Ik vind dit model en de kleurstelling ook buitengewoon geslaagd.

@zuidwest10, ik heb alleen de wheelguard van the chemical guys gebruikt na de APC en verder (nog) niets...
@DennisD, tja een aantal jaar vond ik Opel fantasieloos, maar nu hebben ze enkele zeer geslaagde modellen op de markt. Dus return to Opel :ja en nee de misses was niet heel vrolijk meer na alle aanwijzingen en de verstreken tijd :lol maar ach met het resultaat was ze weer heel blij...
@Aficior, 8-()) die kalkvlek had ik dus niet gezien... ]-0 ondanks dat die er toch wel uitspringt. En nee die sponzen heb ik niet gebruikt die zaten in de emmer die ik nodig had. Ik gebruik alleen the bone of een mitt. :ja

Nogmaals dank voor jullie reacties :cool

Kwaliteit! En gaaf dat de dame mee gewerkt heeft aan haar nieuwe auto.
Hoef jij in de toekomst minder te verantwoorden waarom het soms wat meer tijd kost dan alleen maar even wat afspuiten en een klamme lap er langs halen.

damn, wat een wagen. echt mooi resultaat :-)^
je vriendin kijkt inderdaad neit zo blij meer, detailen zeker niet haar hobby? ,^^

Sportieve auto!
Zelf heb ik een zwarte D uit 2007, die weer toe is aan een DAP beurt. Hij moet nodig gepoetst worden. Helaas heb ik nu sinds maandagochtend spit in mijn rug, hopelijk is die dinsdag verdwenen, want dan wil ik aan de slag.
Tegenwoordig zie ik redelijk veel Corsa's D rondrijden. Gisteren zag ik een nieuwe, een mooie kleur: antraciet. Waarschijnlijk wordt zo'n kleur mijn volgende.
Misschien dat ik over 1 a 2 jaar wel een ander merk koop, waarom? Weet niet echt, gewoon wat anders. Om de zoveel tijd wil ik wat nieuws/anders. De Fiesta vind ik wel leuk. Maar aan de andere kant ben ik dan weer bang dat een andere auto tegenvalt. En het is toch altijd weer een investering.
Woont je vriendin in Heerlen? Misschien kom ik de auto ooit wel tegen. Het is in ieder geval eentje die op valt tussen de standaard auto's. Zo ook de zwart witte Seat. Die heeft ook wel iets. Wat zit er voor een maat velgen/banden op? Anders dan standaard?

Trouwens, was de auto in Almere goedkoper dan in het Zuiden?