• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

APC opslaan

Giltix

Detailing chief
9 okt 2017
311
75
25
Limburg
Hoi,

Ik heb vandaag enkele sprayflessen gekocht voor m’n APC+D die ik morgen van de postbode mag ontvangen. Gaat om de apc van poorboys.

Nu wil ik 3 mengverhoudingen opslaan, zodat ik ze niet altijd nieuw hoef te mengen.

Moet ik ergens rekening mee houden? Kraanwater of demiwater? Heeft het plastic van de fles invloed op het mengsel? Zijn er kleine dingen die ik als beginner over het hoofd zie? Heb al proberen te zoeken maar kan op het soort water na niet echt een antwoord vinden.

Bedankt alvast,
Giltix.
 
Hey Giltix! :)

Voor alles wat ik langere tijd in flessen laat zitten, zoals producten die ik aanleng tot een bepaalde verhouding, gebruik ik demiwater. ;)

Spray&Wipe, IPA, Born Slippy, Clearly Menthol en dergelijke, maar ook APC+D. Deze heb ik al lange tijd in de Monello-flessen zitten met de bijbehorende sprayer. Idealiter spray je de sprayers leeg of door met water, maar doe dit eigenlijk nooit. Gaat nog steeds goed! ;)
 
Bedankt voor je reactie, dus in principe maakt de fles waar het product in zit niet zo veel uit. Doorspoelen van de fles bedoel je na gebruik, denk ik zo? Hoe merk ik of een apc z’n kracht verliest? ‘Gewoon’ minder schoonmaak-‘kracht’?
 
Jah, de sprayer doorspoelen; Uit de fles met product halen, slangetje in water hangen en dit er doorheen sprayen. ;)

Zoals ik al zei is dit het beste, maar ik doe het nooit en merk niks van kapotte sprayers. ;)


Wanneer een APC zijn kracht verlies? Geen idee, maar ik zou ook denken dat je dit zou merken aan zijn reinigingskracht. Echter heb ik in mijn prive-set aan spullen al een lange tijd APC+D in de flessen zitten en zelfs de 1:15 meurt nog sterk naar APC+D en werkt prima, dus daar maak ik mij geen zorgen over. :p
 
Als je vloeistoffen voor lange tijd wil opslaan, zet ze dan in een donkere kast of gebruik sprayflessen die geen licht doorlaten. Ik weet niet hoe het met APC+D zit, maar heb al wel eens ondervonden dat direct of indirect zonlicht een invloed heeft op sommige produkten.


mvg
Sven
 
@Quantoxx : Nice! Bedankt voor je informatie, ik ga lekker mengen vanavond!
@Sven7556 : Yes, ze staan in een afsluitbare kast, in de garage, dus er zal geen zonlicht bijkomen als ik de spullen niet gebruik. Thanks!
 
Sommige kunststoffen kunnen niet zo goed tegen sommige stoffen.
Zelf heb ik weleens meegemaakt dat een PET flesje is gaan lekken toen ik daar wat snowfoam in had gedaan. Leek me niet eens zulk agressief spul, maar bleek best alkalisch te zijn. Het had zich heel langzaam door het kunststof gevreten.
Veel spullen worden geleverd in PE flessen. Daar heb ik nooit problemen mee gehad.
 
Hmm, de spuitflessen die ik heb staan had mam voor me gekocht. Zijn gewoon goedkope flesjes (voelen wel stevig aan, staat zelfs een verhoudingsgetal op) met een spuitkop bovenop :p. Enig idee hoe ik kan zien of mijn fles PE is?
 
Check anders even de onderkant van de originele fles waar de APC in zit wat voor een codering daar op staat. Als je eenzelfde fles hebt, dan weet je dat de inhoud geen schade zal aanrichten aan de fles.
 
Even inpikken, zou je APC+D en andere producten gewoon hierin kunnen mengen?

Verwijderd, wist niet dat dit niet mocht.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat linkje hier op het forum niet toegestaan. ;)

Maar ja, daar heb ik ze ook n maand inzitten en heb ik geen problemen mee gehad.

Ik switch wel naar de Monello spuiten vanaf vanavond. Dus lange termijn resultaten kan ik je niet geven.
 
Volgens mij is dat linkje hier op het forum niet toegestaan. ;)

Maar ja, daar heb ik ze ook n maand inzitten en heb ik geen problemen mee gehad.

Ik switch wel naar de Monello spuiten vanaf vanavond. Dus lange termijn resultaten kan ik je niet geven.

Bedankt voor de info, heb de link verwijderd!
 
  • Leuk
Reactions: Giltix
@Gixxer Mijn ervaring is dat met (extreem) schuimende producten de sprayer nog wel eens meer schuim dan daadwerkelijk product wil sprayen. ;)