• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

APC vs Allesreiniger

Thegame1512

Detailing addict
9 mrt 2009
645
65
Hallo,

Ik vroeg me af wat het verschil is tussen een APC van Poorboys en een APC van Albert Hein.

All Purpose Cleaner is namelijk niets anders dan de engelse benaming voor allesreiniger.

Zit er een wezenlijk verschil tussen deze 2 producten?
 
Dat is ook een vraag die ik mezelf wel eens afvraag. De APC van PB doet me meer denken aan 'autovriendelijk', maar aan de andere kant waarom zou die van de AH of C1000 niet zo zijn?
 
Zou het? Ik zag na wat getest te hebben met mijn extractor dat mijn voorraadje APC snel op was. 1 liter is idd vrij duur dus zou ik zo'n 3780 fles moeten aanschaffen dan wordt het wat goedkoper. Ik weet niet wat het verschil in actieve bestandsdelen is, de prijs alleen is al een enorm verschil.
 
Probeer het eens met gewone allesreiniger van de AH, de bloemenfris ruikt best lekker!

Het lijkt me niet dat je extractor kapot kan gaan van een beetje allesreiniger.
 
Ik sproei de APC altijd in met een spuitfles en doe in de extractor alleen
alleen water.
Zo gebruik je minder apc met hetzelfde resultaat..
 
+1

De APC gaat in de spuitfles.

Eerst lauw water op je stoel nevelen en dan even inwrijven met mf doek.
Dan in nevelen met APC en inwrijven met mf doek.

Dan met de exctractor gevuld met lauw water een een scheutje azijn je uitleven 8d
 
Als je dan toch goedkoop wilt gaan doen kan je beter voor je interieur Ariel vloeibaar gebruiken dan andy.
 
De alles reiniger supermarkten is bedoeld voor vuil ontstaan in en om het huis. Dit is toch vaak een ander soort vervuiling dan in en op een auto. Ik heb wel eens begrepen dat in de alles reiniger van de supermarkt een zoutoplossing zit. Dit lijkt mij niet veilig op de lak van een auto.
 
een huis wordt vuil omdat je er in leeft... en voor een auto geldt hetzelfde dus ik denk dat je best allesreiniger uit de supermarkt kunt gebruiken om je interieur te reinigen.... Dat wil overigens niet zeggen dat je de zelfde resultaten boekt als met APC van de bekende auto-poets-merken
 
Ik gebruik de APC toch ook niet voor de lak. Hoogstens voor de trims, maar meer ook eigenlijk niet. De binnenkant doe ik met spray and wipe en de matten met de stofzuiger.

Ik vond het alleen onzin om 15 euro te betalen voor allesreiniger als ik alleen de trims ermee ga doen. Voor de banden etc kan je denk ik ook gewoon allesreiniger pakken.
 
Je vergeet even dat de APC van de diverse merken verdund moet worden.... 1 op 10 meestal, dus met 1 liter APC maak je 10 liter schoonmaakmiddel... dan is het 1,50 per liter ;) En de APC kun je wel voor in huis gebruiken, doe ik ook :ja
 
Maar ik kan die 15 euro dan beter uitgeven aan wheel sealant, of aan natural look, of aan bilbery velgenreiniger, of aan trim restorer, of aan bold n bright, of aan slick& suds shampoo, of aan EX-P......

Toch, of niet?
 
tis maar net wat jij wilt uitgeven aan je hobby!?
Je moet kiezen voor de dingen die jij het fijnste vind werken en die binnen je budget passen
 
Janus zei:
tis maar net wat jij wilt uitgeven aan je hobby!?
Je moet kiezen voor de dingen die jij het fijnste vind werken en die binnen je budget passen
+1 :)^
 
Is de APC van bv Poorboys ook niet veel sterker dan de gemiddelde APC uit de supermarkt?

Voor de auto gebruik ik de APC voor het ontvetten van de trims, maar ook in huis komt de PB's APC goed van pas.
In mijn afzuigkap zitten metalen permanente filters, die erg lastig schoon te krijgen zijn. Ik heb al vanalles geprobeerd
maar nog nooit wat gevonden waarover ik echt tevreden was.
Nu doe ik ze gewoon in heet water, scheutje APC erbij en eventjes in laten werken. Ze komen er echt prachtig blinkend uit,
geen supermarkt APC die daar tegenop kan vind ik.

Echt een alround blijvertje wat mij betreft!