• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aqua gleam 0ppm

Roy86

Detailing chief
4 sep 2015
304
100
37
Axel Zeeuws vlaanderen
Beste,

En vraagje betreft het filter. Heb het nu 2 x gebruikt om de auto af te spoelen. Beide meteen alsnog kalk vlekken.
Ook is het filter al goed verkleurd.

bf80ee86b62c2b84956a5eaeabd93a10.jpg
872270b6e473daf5a7df37b8495dabcc.jpg


Iemand een idee of ik wat fout kan doen en of dit normaal is?
 
Ik heb deze ook maar echt nooit maar dan ook nooit kalkvlekken gehad.
Hoe is deze aangesloten, heb je na gebruik al het water eruit laten lopen? ik vang het restant meestal op in een bakje of lege fles en leng daar producten zoals spray & wipe mee aan zodat daar ook geen kalkwater bijzit, ook mijn ruitensproeier vloeistof is zo gevuld.
Misschien CC ff contacten over wat hier fout gaat?
(ik mag er vanuit gaan dat je de doorspoel richting niet op zijn kop heb toch?)
 
  • Leuk
Reactions: Roy86 en tembaco
Ik heb deze ook maar echt nooit maar dan ook nooit kalkvlekken gehad.
Hoe is deze aangesloten, heb je na gebruik al het water eruit laten lopen? ik vang het restant meestal op in een bakje of lege fles en leng daar producten zoals spray & wipe mee aan zodat daar ook geen kalkwater bijzit, ook mijn ruitensproeier vloeistof is zo gevuld.
Misschien CC ff contacten over wat hier fout gaat?
(ik mag er vanuit gaan dat je de doorspoel richting niet op zijn kop heb toch?)
Heb contact gehad met cc en heb hun de foto's ook gemaild. Heb werscheinlijk het filter te lang gebruikt. Enkele minuutjes, normaal zou het enkel zijn om nogmaals snel na te spoelen 20 a 30 sec.
 
Ik heb de mijne vandaag zelfs tussen de HD gebruikt en de auto gefoamed, afgespoten, gewassen en afgespoeld en nog steeds perfect schoon zonder kalkdruppels.
Ik wist overigens niet dat deze alleen voor minder dan een minuut te gebruiken was.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Je kunt 'm wel langer achter elkaar gebruiken hoor, maar het filter raakt dan sneller op en dat is gewoon zonde (en kostbaar).

Ik denk echt dat het geen kalkresten, maar shampooresten zijn.

Welke shampoo wordt er gebruikt en in welke dosering?
 
  • Leuk
Reactions: Roy86
Ik heb meerdere van deze filters verbruikt en eigenlijk nooit kalkvlekken gehad, ondanks het behoorlijk harde water waar we hier mee te maken hebben.
Tim zou heel goed in de goede richting kunnen zitten met de shampoo opmerking.
Bij het eerste gebruik was ik behoorlijk verbaast over hoeveel shampoo resten er wel niet opnieuw werkzaam werden, bij het naspoelen met gefilterd water.
Dit scheen te maken te hebben, met dat sommige oppervlakte actieve middelen in de shampoo gehinderd worden in hun werk door het hoge kalkgehalte.
Spoel je dan vervolgens na met gefilterd water, dan worden achtergebleven shampoo resten geactiveerd.
Des te harder de straal is die je gebruikt, des te beter die resterende shampoo resten worden geactiveerd en des te beter ze zich alsnog laten verwijderen.

Tip: Sluit het filter bij het naspoelen aan voor je HD reiniger, haal het pistool eraf en spoel na met de slang van de HD reiniger met de motor aan.
Op die manier verwijder je telkens na gebruik al het harde water uit je HD reiniger en vermijd je kalkafzetting.
 
  • Leuk
Reactions: Roy86 en RedCat
heb de waxaddict gebruikt a 15ml op 15l water shampoo opgelost in de eerste 5 liters met lauw warm water daarna 10 liter koud erbij.
Weet niet meer wie ik aan de telefoon gesproken heb gisteren.
 
Ik zal mijn reactie per mail hier ook even plaatsen, dat kan altijd waardevol zijn voor andere lezers:

Het is erg afhankelijk van de hardheid van je kraanwater hoe lang een unit mee kan gaan. De verkleuring houdt in dat er een reactie op heeft getreden, maar geeft niet per se aan dat dat deel al uitgewerkt is.


Een 0PPM filtert beter dan een 30PPM, maar gaat ook weer korter mee.


Jouw 0PPM filter kan ongeveer 300 liter water filteren voordat hij op begint te raken. Gemiddeld gezien hebben we in Nederland een druk van ongeveer 7 liter per minuut. Je hebt nu dus ongeveer naar schatting 28 liter water verbruikt en dat komt weer overeen met ongeveer 10% van de capaciteit van je filter. En dat lijkt weer zo’n beetje overeen te komen met de kleurindicator van je filter.


Heb ik het zo een beetje kunnen verduidelijken?
 
... Dit scheen te maken te hebben, met dat sommige oppervlakte actieve middelen in de shampoo gehinderd worden in hun werk door het hoge kalkgehalte. ...

Correct en tevens juist. Grote kans dat de dosering te hoog is als het water bij de shampoo onthard is
Of dat je met het afspoelen wat gemist hebt, en met onthard water zie je dat opeens schuimen
Met hard water zou dat restje shampoo onvoldoende kracht hebben om de kalk te overwinnen en zie je niets.
 
  • Leuk
Reactions: Roy86 en Frans