• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aquafobia of aqua coat na waxlaag

Nick1407

Detailing guru
9 jul 2017
1.914
173
Averbode
Waarschijnlijk een domme vraag, maar...
Ik vraag me af of het zin heeft om na een nieuw aangebrachte waxlaag een spraysealant als monello aquafobia of AF aqua coat? Dit omdat de beading en sheeting dan echt top zou zijn? Ik weet dat je deze moet activeren met de HD en vrees dan dat je de waxlaag weer teniet zou doen?
Laat maar weten.
 
Ben mij wat aan het inlezen over de Wet Coat, Bathe+ en Aquafobia. Voorlopig sta ik er nog wat huiverachtig tegenover. Zeker omdat er toch redelijk wat mensen last hadden van ingedroogde vlekken? En wat is het verschil dan met deze produkten dan met bijvoorbeeld een Q2 Cure? Die ik dan eigenlijk eerder zou durven aanbrengen dan een Wet Coat bijvoorbeeld?
 
Heeft de Q2 cure niets te maken met het onderhouden van de coating naderhand?

Ik neem ook een afwachtende houding aan ivm coatings, maar zou de stap toch wel eens willen zetten. Dan wel eerder naar de wet coat en toestanden met mindere standtijd. Ik pruts te graag aan de wagen
 
Cure en Bathe+ bevatten SiO2. Cure is een spray-sealant die word gebruikt nadat een coating zijn primaire droging heeft gehad. (24-48 uur) nu is de coating Dry to the Touch en kan de auto weer gebruikt worden. Maar, de achilleshiel van een coating is waterspots. (Druppels (kraan)water bevatten kalk en andere verontreinigingen. Deze kunnen onder de zon indrogen op de lak) Een coating is nog wat kwetsbaar na deze droging en Cure word dan aangebracht om dit tegen te gaan.

Bathe+ is een shampoo die dus ook Si02 bevat, daardoor goed hecht en goede hydrofobische eigenschappen heeft. Bij een coating zou je met de shampoo als sopje gebruiken, bij geen coating is puur(der) gebruik aangeraden.


Wanneer je kan foamen met een HD + Lancia, raad ik aan om Bathe+ te foamen (1:10 is ruim voldoende). Ik foam de gehele auto, dus ook de wielen en ramen, en dan heeft alles een beschermende laag die weken blijft werken.

Bij Wetcoats lees ik ook vaker dat er vlekken ontstaan, wat ik bij pure Bathe+ op de washandschoen ook ervaarde. Maar ook vernam ik dat een Wetcoat liever niet op ramen gebruikt word.

Cure heb ik staan, maar nog nooit gebruikt. Hier weet ik het fijne dus niet van. :)



Coatings moet je gewoon een keer proberen. Het is allemaal veel spannender in je hoofd dan dat het daadwerkelijk is. Gezond verstand is al voldoende en dan kan zelfs ik meerdere/verschillende coatings aanbrengen. :p Maar inderdaad, maandelijk een waxje smeren of dingen bijwerken is niet meer zo toegankelijk. :)
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Heeft de Q2 cure niets te maken met het onderhouden van de coating naderhand?

Ik neem ook een afwachtende houding aan ivm coatings, maar zou de stap toch wel eens willen zetten. Dan wel eerder naar de wet coat en toestanden met mindere standtijd. Ik pruts te graag aan de wagen

De Q2 Cure geeft blijkbaar ook de "eigenschappen" zoals een Wet Coat dacht ik? Alleen is de Cure inderdaad meer voor onderhoud en boosten van een coating.
 
De Q2 Cure geeft blijkbaar ook de "eigenschappen" zoals een Wet Coat dacht ik? Alleen is de Cure inderdaad meer voor onderhoud en boosten van een coating.
@Quantoxx: onze berichten kruisten elkaar blijkbaar :)
Nu we dan toch bezig zijn... Wat is dan het verschil met bijvoorbeeld een SiFinish? Het zorgt allemaal voor wat verwarring voor de moment :worried:
 
@M3fan - De Si Finish ken ik nog niet. Toen ik de Si3D aanbracht, kreeg je er alleen Final Finish bij. (Onderhouds-set)

Volgens mij is dit ook zoiets als Cure en dergelijke. (Geen SiO2, misschien)
 
WetCoat is een wet spray sealant. Deze breng je aan op een natte auto en spoel je af om te activeren. Doe je dit per paneel dan zul je geen vlekken ervaren. Aquafobia hetzelfde.

Cure is een protection detailer. Deze breng je aan op een droge auto. Aanbrengen en opwrijven. Klaar. Hou je aan de handleiding (RTFL) en kan niet mis gaan.

Bathe+ is een shampoo die je of in een foam lans aanbrengt en afspuit, door je waswater doet en gaat wassen of na het wassen op je washmitt (puur) doet, aanbrengt en afspoelt.

Uiteindelijk zorgen ze allemaal voor een klein beetje bescherming en een beetje glans.... Geen hogere wiskunde...
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
@M3fan - De Si Finish ken ik nog niet. Toen ik de Si3D aanbracht, kreeg je er alleen Final Finish bij. (Onderhouds-set)

Volgens mij is dit ook zoiets als Cure en dergelijke. (Geen SiO2, misschien)
Deze https://www.Carclean.com/product/Nanolex/SiFinish_750ml_NXSiF0750_104299

@Istnogferarie: eigenlijk bieden ze allemaal inderdaad wat bescherming maar worden ze op een andere manier aangebracht. Er is héél veel keuze en het is soms moeilijk te bepalen wanneer wat je nu het beste gebruikt.
 
@M3fan - Zelfde gaat op bij de vele detailsprays. :) Zoveel op de markt! De ene met carnauba erin, de andere voor bescherming, de ene allebei een beetje, de ander heeft bijna niets extra's erin, enzvooooorts. ;)
 
Deze https://www.Carclean.com/product/Nanolex/SiFinish_750ml_NXSiF0750_104299

@Istnogferarie: eigenlijk bieden ze allemaal inderdaad wat bescherming maar worden ze op een andere manier aangebracht. Er is héél veel keuze en het is soms moeilijk te bepalen wanneer wat je nu het beste gebruikt.

Wat het beste is voor de een kan het slechtste zijn voor een ander op basis van gevoel. Wat ik zelf zou proberen te doen in jouw geval is een keus maken welke manier van aanbrengen je prefereert. Gekozen? Dan ga je zoeken op dit forum naar de producten of werkwijze om ervaringen en dergelijke te vinden. En natuurlijk mag je dan ook vragen.

Het beste is er niet, het gaat er uiteindelijk om of je tevreden bent met het product en het resultaat.
 
Wat het beste is voor de een kan het slechtste zijn voor een ander op basis van gevoel. Wat ik zelf zou proberen te doen in jouw geval is een keus maken welke manier van aanbrengen je prefereert. Gekozen? Dan ga je zoeken op dit forum naar de producten of werkwijze om ervaringen en dergelijke te vinden. En natuurlijk mag je dan ook vragen.

Het beste is er niet, het gaat er uiteindelijk om of je tevreden bent met het product en het resultaat.

Klopt helemaal. Voorlopig blijf ik nog eventjes weg van de Wet Coat en de Bathe+. Een Cure of Red Mist zou ik wel eens willen uittesten.
 
Misschien een (domme) overbodige vraag.
Ik heb de Aquafobia gebruikt kleine 2 maanden geleden. Als ik de wagen was dan heb ik weinig schuim van de shampoo.

Waar zou dat kunnen aan liggen ?

En bij het afspoelen droog ik de wagen nog steeds af met de droogdoek. Moet dat ? Of niet ? Want er ligt toch nog wat water op de wagen...
 
@Jamme1981 - Waarom je minder schuim hebt als normaal, daar kan ik je niet een duidelijk antwoord op geven. Heb je zelf het idee dat je altijd schuim had en na de Aquafobia minder?

Drogen zou ik wel blijven doen, inderdaad. Water dat achterblijft kan toch voor (kalk)vlekken gaan zorgen. :D
 
Ik heb die indruk ja dat dat minder schuimt.
Ook de foam loopt er sneller af dan anders, heb ik de indruk.

Drogen doe ik altijd, maar omdat er in 1 van de gebruikerservaringen staat dat afdrogen verleden tijd is voor die persoon...
Vandaar de vraag. Begon even aan mezelf te twijfelen...