Cure en Bathe+ bevatten SiO2. Cure is een spray-sealant die word gebruikt nadat een coating zijn primaire droging heeft gehad. (24-48 uur) nu is de coating Dry to the Touch en kan de auto weer gebruikt worden. Maar, de achilleshiel van een coating is waterspots. (Druppels (kraan)water bevatten kalk en andere verontreinigingen. Deze kunnen onder de zon indrogen op de lak) Een coating is nog wat kwetsbaar na deze droging en Cure word dan aangebracht om dit tegen te gaan.
Bathe+ is een shampoo die dus ook Si02 bevat, daardoor goed hecht en goede hydrofobische eigenschappen heeft. Bij een coating zou je met de shampoo als sopje gebruiken, bij geen coating is puur(der) gebruik aangeraden.
Wanneer je kan foamen met een HD + Lancia, raad ik aan om Bathe+ te foamen (1:10 is ruim voldoende). Ik foam de gehele auto, dus ook de wielen en ramen, en dan heeft alles een beschermende laag die weken blijft werken.
Bij Wetcoats lees ik ook vaker dat er vlekken ontstaan, wat ik bij pure Bathe+ op de washandschoen ook ervaarde. Maar ook vernam ik dat een Wetcoat liever niet op ramen gebruikt word.
Cure heb ik staan, maar nog nooit gebruikt. Hier weet ik het fijne dus niet van.
Coatings moet je gewoon een keer proberen. Het is allemaal veel spannender in je hoofd dan dat het daadwerkelijk is. Gezond verstand is al voldoende en dan kan zelfs ik meerdere/verschillende coatings aanbrengen.
Maar inderdaad, maandelijk een waxje smeren of dingen bijwerken is niet meer zo toegankelijk.