Ik had laatst weer een bestelling gedaan bij Carclean (geweldige service trouwens weer!), maar ook bij de Autowasshop (Foei, ja sorry!), bij die laatste heb ik de Soft99 Fusso Kiwami gekocht. Had al veel mooie dingen gelezen over die, goedkope, wax en had zoiets van "waarom niet?!"
[ATTACH=full]8711[/ATTACH]
Gisteren was alles dan binnen en heb ik meteen de Golf maar eens gewassen, gekleid en gewaxt. Met dit als resultaat:
[ATTACH=full]8712[/ATTACH][ATTACH=full]8713[/ATTACH]
[ATTACH=full]8714[/ATTACH][ATTACH=full]8715[/ATTACH]
Daarnaast heb ik nog een klein vergelijkingstestje gestart. Tussen de Meguiars ultimate protectant dash en trim restorer tegen de AutoFinesse revive trim dressing
AUTOFINESSE (voorkant = voorbumper en voorste wielkastranden + L-spiegel)
[ATTACH=full]8716[/ATTACH]
[ATTACH=full]8717[/ATTACH]
[ATTACH=full]8718[/ATTACH]
MEGUIARS (achterkant = achterbumper en achterste wielkastranden + R-spiegel)
[ATTACH=full]8719[/ATTACH]
[ATTACH=full]8720[/ATTACH]
[ATTACH=full]8721[/ATTACH]
Verschil tussen onbehandeld en behandeld met de AutoFinesse[ATTACH=full]8722[/ATTACH]
Spiegel voor & na de Meguiars
[ATTACH=full]8723[/ATTACH]
[ATTACH=full]8724[/ATTACH]
Bevindingen?
De AutoFinesse werkt VEEL fijner, soepeler, je hebt veel minder product nodig. Het vlekt niet, geeft een mooie diepe zwarte look zonder dat het glimt en dekt gewoon heel goed. De Meguiars vlekte toch wat raar na een paar minuten (zoals te zien op de foto's). Daarbij had ik veeeeel meer product nodig voor hetzelfde resultaat. Nu de standtijd eens bekijken