• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Arie's verslaving - The Showroom

Oeh die 2e is ook goed. Ik heb een rond potje van dik 7 cm binnenwerks. Daar kunnen die Waxaddicts mooi in.
Maken ze toch nog iets moois bij Waxaddict :eek:
 
Ik vind die van waxaddict niet zo geweldig, vind ze net iets te ruw.
Gebruik ze wel nog steeds, dat dan weer wel :p
 
Mijn nieuwe aanwinsten :

WP_20161124_15_20_18_Pro.jpg


Dank u Carclean voor al dit moois.

Ook meteen voor collega's en vrienden het poets setje helemaal compleet gemaakt.

WP_20161124_16_17_12_Pro.jpg


De amateur poetsers kunnen nu het volgende stappenplan volgen :

1. Velgen reinigen met Velgen Reiniger (Monello Non-Ferro)
2. Erg vuile velgen eerst met Zure Velgen Reiniger (DJ Mellow Yellow)
3. Banden reinigen met Banden Reiniger (Mothers - Tire Renew Cleaner)
4. Rubbers, sponningen e.d. reinigen met Kwast en All Purpose Cleaner (DJ Total Wipe Out)
5. Vuile delen inspuiten met Traffic Film Remover (DJ Crudzilla) en afspoelen.
6. Wassen met MF Spons of MF Washandschoen en Shampoo (Born to be Mild)
7. Drogen met MF Droogdoek en Detailing Spray (DJ Detailing Spray)
8. Ramen reinigen met MF Doek en Ruiten Reiniger (DJ Clearly Menthol)
9. Banden dressen met Applicator en Banden Dressing (Gyeon Tire)

En de stift is een speciale bandenstift voor de half jaarlijkse bandenwisselweken.....
 
  • Leuk
Reactions: Beemermadness
Tja en dan nog maar de vraag hoe lang je collega's de discipline hebben/houden voor het poetswerk : unamused:.

Mooie bestelling voor de verzameling weer, maar heb je het opgehaald ofzo? Ik krijg morgen pas mijn minimale bestelling :pensive:.
 
Tja en dan nog maar de vraag hoe lang je collega's de discipline hebben/houden voor het poetswerk : unamused:.

Mooie bestelling voor de verzameling weer, maar heb je het opgehaald ofzo? Ik krijg morgen pas mijn minimale bestelling :pensive:.

Ik heb het zonet opgehaald inderdaad.

Zijn die flessen incl sprayer niet toevallig te koop ergens?

Is dit een echte vraag? Dan wil ik dit best voor je uitzoeken.
 
Ziet er erg netjes en duidelijk uit zo! Had ik maar zo'n collega's.. bij ons blijven ze me maar vreemd aankijken met mn detail-hobby haha
 
Vandaag de dag begonnen met Truus te wassen.

WP_20161126_09_26_25_Pro.jpg


Heb vandaag Mother's - Back to Black - Tire Renew Cleaner uitgeprobeerd op Truus. Normaliter gebruik ik Tuf Shine - Tire Cleaner. Mother's doet het net zo goed, misschien qua schoon maken een beetje beter. Ik had alleen het govoel dat de band wel droger (uitgedroogd) eruit kwam in verhouding tot Tuf Shine.

Daarna Gyeon - Q2M Tire uitgeprobeerd en ben er erg tevreden over. De dekking en glans is magnifiek, het enige min puntje wat ik eraan vind is dat het te gel achtig is. Normaal gebruik ik iets wat waterdun is en dan is dit erg anders.

WP_20161126_11_34_50_Pro.jpg


In het totaal plaatje is gebruikt :
Dodo Juice : Apple iFoam, Born to be Mild, Ferrous Dueller, Clearly Menthol & Red Mist Tropical.
Overige : Mother's - Back to Black - Tire Renew Cleaner & Gyeon - Q2M Tire.

WP_20161126_11_28_08_Pro.jpg
 
Vroeg me inderdaad nog af wat je van de Gyeon Tire vond. Moet zeggen dat ik de gel achtige substantie wel fijn vind. Bij die waterige versies zit ik zelf helemaal onder, nu tenminst mijn banden :)

Maar hij staat er netjes bij! Denk dat ik die van mij ook maar weer aan ga pakken. Mijn handen jeuken in ieder geval nadat ik mijn Dodo licious bestelling binnen gekregen heb.
 
Heb zelf de slick rims dressing, deze is inderdaad vloeibaar.
Vind de satijnen finish hiervan erg mooi, maar hij heeft toch wel lang nodig om goed in de band te trekken.
Rij ik er na een uurtje mee, dan heb ik overal spetters hangen.

Hoe zit dat met Gyeon tire? @Istnogferarie
 
Haha. Ik herken dit zo erg. Iedere keer als er iets nieuws in huize Kingma arriveert wil ik dit meteen uit proberen.

Nog een tipje om de dressing langer mooi te houden.
Banden reinigen met Tuf Shine Tire Cleaner of Mothers Tire Renew Cleaner.
 
  • Leuk
Reactions: CarJunkyXL
Na het wassen e.d. doe ik de ramen, dan bandjes en dan de quick detailer. Daarna rij ik er gewoon mee weg.
Maar bij Gyeon Tire en de Dodo Juice waterdunne versies ga ik wel voordat ik weg rij even met een Piccolo Nero over de bandjes om restanten te verwijderen.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Minder product gebruiken misschien? Of na applicatie afnemen met een mf doek.

Ja, dat zou weleens een oorzaak kunnen zijn.
Normaal neem ik wel altijd af met een doek, maar misschien gebruik ik toch wat teveel product.

Als ik het langer laat drogen heb ik geen spetters.