Vrijdag en zaterdag samen met GerritAstra een Astra H GTC van een mede-clublid een exterieur detail gegeven.
Ook ditmaal ging het om een zeer speciale GTC namelijk een met een panoramadak en vol leder : 2 opties die je echt zelden ziet !
Deze auto is hiervoor in het "persoonlijke" bezit geweest van de Opel dealer in Hoorn waar de eigenaresse de auto gebruikte als boodschappen auto.
In September vorig jaar is de auto bij een km stand van 27.000km overgenomen door de huidige eigenaars die dit bijna verdubbeld hebben.
De huidige eigenaar is helemaal verzot op Mequiars en behandeld hier ook zijn auto's mee.
Tijdens het laatste evenement zag ik allemaal wazen in de lak, iets wat naar boven kwam nadat de eigenaar de auto had geclayed en had voorzien van NXT wax.
Daarna afgesproken om de auto samen eens goed onder handen te nemen.
Op vrijdagavond 20:30uur arriveerden we in Baarle Nassau waar we eerst even een bakkie hebben gedaan.
Om 21:15uur de tuinslang uitgerold en de auto gewassen met Dodo Born to be Mild Shampoo nadat we eerst de auto hadden gefoamd met Mequairs NXT shampoo.
De GTC voor het wassen :
Hoe een swirl op een auto eruit ziet weet denk ik inmiddels iedereen wel, hoe je ze eruit krijgt is in dit geval veel belangrijker.
Omdat ik met de eigenaar tijdens deze detail ook de xenon nog moest inbouwen heb ik daar geen foto's van gemaakt.
Na een testspot bleek dat met de Monello Mezzo op een oranje pad, gevolgd door Finale op een licht groene pad prima te gaan.
Uiteraard hebben we de eigenaar ook aan het werk gezet :
GerritAstra clayed de panorma-ruit
Na het polijsten is de gehele auto afgenomen met Eraser.
Hierna kwamen direct die rare wazen weer naar boven. Dit heb ik eerder gehad in de vorm van sticky paint op een aantal Saab's en Kia's maar in dat geval voelde de lak erg stroef aan en gingen die wazen ook niet weg.
In bovenstaande gevallen was het opgelost door over te stappen naar de SSR maar in dit geval hielp dat ook niet.
Gekke is dat je de delen helemaal afneemt en dat er dan een minuut of 15 - 30 later opeens wazen komen.
Uiteindelijk heb ik de lak toch afgenomen met Eraser, dit 15 minuten laten ademen en daarna een laagje Dodo Juice - Lime prime aangebracht waarmee de wazen wel verdwenen :weetniet
Aangezien de eigenaar dit zelf ook al had na de auto te hebben behandeld met de Mequiars clay, Quick detailer en NXT wax dacht ik in eerste instantie dat het iets was wat op de lak zat. Echter na zo'n grondige wasbeurt, clay beurt en verschillende hits met polijsten zou je toch wel verwachten dat dat verdwenen zou zijn. Uiteindelijk is het toch goed gekomen al ben ik er nog steeds niet uit wat het nou kan zijn ?
Na het aanbrengen van de lime prime de kunstof delen behandeld met AutoFinesse - Revive, de banden met Zymöl tyre en de ramen na het clayen nogmaals gereinigd met Dodo Juice - menthol glass cleaner.
Over de Lime Prime hebben we een laagje Dodo Juice - Purple Haze aangebracht wat het volgende eindplaatje opleverde :
Speciaal voor GerritAstra die zich heeft ontfermd over de kofferbak logo's :
En wat close up foto's :
Bedankt voor het lezen !
Ook ditmaal ging het om een zeer speciale GTC namelijk een met een panoramadak en vol leder : 2 opties die je echt zelden ziet !
Deze auto is hiervoor in het "persoonlijke" bezit geweest van de Opel dealer in Hoorn waar de eigenaresse de auto gebruikte als boodschappen auto.
In September vorig jaar is de auto bij een km stand van 27.000km overgenomen door de huidige eigenaars die dit bijna verdubbeld hebben.
De huidige eigenaar is helemaal verzot op Mequiars en behandeld hier ook zijn auto's mee.
Tijdens het laatste evenement zag ik allemaal wazen in de lak, iets wat naar boven kwam nadat de eigenaar de auto had geclayed en had voorzien van NXT wax.
Daarna afgesproken om de auto samen eens goed onder handen te nemen.
Op vrijdagavond 20:30uur arriveerden we in Baarle Nassau waar we eerst even een bakkie hebben gedaan.
Om 21:15uur de tuinslang uitgerold en de auto gewassen met Dodo Born to be Mild Shampoo nadat we eerst de auto hadden gefoamd met Mequairs NXT shampoo.
De GTC voor het wassen :
Hoe een swirl op een auto eruit ziet weet denk ik inmiddels iedereen wel, hoe je ze eruit krijgt is in dit geval veel belangrijker.
Omdat ik met de eigenaar tijdens deze detail ook de xenon nog moest inbouwen heb ik daar geen foto's van gemaakt.
Na een testspot bleek dat met de Monello Mezzo op een oranje pad, gevolgd door Finale op een licht groene pad prima te gaan.
Uiteraard hebben we de eigenaar ook aan het werk gezet :
GerritAstra clayed de panorma-ruit
Na het polijsten is de gehele auto afgenomen met Eraser.
Hierna kwamen direct die rare wazen weer naar boven. Dit heb ik eerder gehad in de vorm van sticky paint op een aantal Saab's en Kia's maar in dat geval voelde de lak erg stroef aan en gingen die wazen ook niet weg.
In bovenstaande gevallen was het opgelost door over te stappen naar de SSR maar in dit geval hielp dat ook niet.
Gekke is dat je de delen helemaal afneemt en dat er dan een minuut of 15 - 30 later opeens wazen komen.
Uiteindelijk heb ik de lak toch afgenomen met Eraser, dit 15 minuten laten ademen en daarna een laagje Dodo Juice - Lime prime aangebracht waarmee de wazen wel verdwenen :weetniet
Aangezien de eigenaar dit zelf ook al had na de auto te hebben behandeld met de Mequiars clay, Quick detailer en NXT wax dacht ik in eerste instantie dat het iets was wat op de lak zat. Echter na zo'n grondige wasbeurt, clay beurt en verschillende hits met polijsten zou je toch wel verwachten dat dat verdwenen zou zijn. Uiteindelijk is het toch goed gekomen al ben ik er nog steeds niet uit wat het nou kan zijn ?
Na het aanbrengen van de lime prime de kunstof delen behandeld met AutoFinesse - Revive, de banden met Zymöl tyre en de ramen na het clayen nogmaals gereinigd met Dodo Juice - menthol glass cleaner.
Over de Lime Prime hebben we een laagje Dodo Juice - Purple Haze aangebracht wat het volgende eindplaatje opleverde :
Speciaal voor GerritAstra die zich heeft ontfermd over de kofferbak logo's :
En wat close up foto's :
Bedankt voor het lezen !