• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A2 1.4 LPG

Michiel Arndts

Detailing rookie
16 mrt 2010
16
0
Na aankoop van mijn eerste "echte" auto ook voorgenomen deze goed te verzorgen. Dit omdat de vorige eigenaar hier ook niet vies van was.
Heb de volgende spullen gebruikt:

California Gold Car Wash
FX SynWax
Microfiber Applicator Pads
Glass Cleaner
Liquid Leather Conditioner
California Gold Clay Bar Paint Saving System
Liquid Leather Gentle Cleaner

Eerste gewassen met 2 emmer methode. Afgenomen met een drying towel (wat neemt dat veel water op zeg). Daarna de gehele auto een kleibeurt gegeven. Eerst even gespiekt op youtube hoe en wat. Maar volgens mij was de vorige eigenaar ook een kleier wat de auto was volgens mij goed schoon. Na het kleien de auto in de FX synwax gezet. ALLE ruiten gedaan met de glass cleaner.
Daarna de ledere bekleding behandeld uit gezogen en afgewerkt.

Foto's voor:

A2%20voor%201.webp

A2%20voor%202.webp

A2%20voor%203.webp

Foto's na:

A2%20na%201.webp

A2%20na%202.webp

A2%20na%203.webp

A2%20na%204.webp

Nu heb ik naar mijn idee nog wel wat swirls op de auto. Deze zou ik graag zien verdwijnen. Wat doe ik verkeerd of wat moet ik extra doen? Meer tips altijd welkom!!

Mede A2 eigenaar! Mooi interieur! Na het kleien zou ik nog gaan polijsten. Ik raad de DAP aan met Monello producten.

Had al wel gedacht dat ik zou moeten polijsten. Moet dat perse met een machine? Zijn namelijk niet echt goedkoop. Ik heb de ruiten + glazen panorama dak met onderstaande gedaan:
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Glass_Cleaner_710ml_06624_101511
Nu zat ik zo eens te denken of het ook mogelijk is om het panorama dak met de wax te behandelen. Of werkt dit niet??

Verder zeker mooie auto. Volgens mij de enige A2 in NL met LPG. Heeft de volledig lederen bekleding, climate control, panorama schuifdak, 16 inch LM velgen (nu winterbanden). Wil alleen nog een x cruise control in laten bouwen. Ben er met 1 maand en 4000km zeer tevreden mee!!

Met de hand wil wel, maar machinaal krijg je echt een beter resultaat. Je kunt je dak prima in de wax zetten. Echt een prachtige uitvoering, vooral het leer. Het enige wat ik mis op mijn A2 is het Open Sky dak. En wat rijden ze lekker he? Dit is die van mij:

Klik

Machinaal polijsten hoeft niet per sé, maar de lak handmatig 'cleanen' is wel van toegevoegde waarde. Met klei reinig je het oppervlak, met een cleaner reinig je de lak zelf. Voordelen hiervan zijn dat je lak (afhankelijk van de vervuiling) weer wat meer gaat leven, en de hechting van je wax / sealant is beter waardoor deze een langere standtijd zal hebben.

Cleaners voor handmatig gebruik heb je bijv als step1 producten van Meguiars, Mothers of Carlack (Klasse) Nano Systematic Care. Opwrijven in een vierkant van ongeveer 40x40 met een Microfiber pad totdat deze vaseline-achtig wordt. Het is raadzaam om meerdere MF pads bij de hand te hebben, omdat je de lak reinigt en je pads dus vies zullen worden.

Heb afgelopen zomer de A2 van m'n pa gedaan, zonder DAP is dat eigelijk geen doen met die knetterharde VAG lak.
Met de hand krijg je swirls niet weg, zelfs met een DAP heb je daar nog aardig wat werk aan, ben nu al een volle dag + bezig geweest.

Ziet hier: http://www.audiforum.nl/forum/poetsen-and-wassen/44272-a2-vers-geboend.html

Als je het leuk vindt om te doen is de aanschaf van een DAP meer dan de investering waard!

@Rolf: valt niet zoveel te zien daar niet iedereen lid is van het audiforum en de pics dan zodoende afgeschermd zijn :(

@Michiel.
Mooie auto. Ik zou overigens wel met groot enthousiasme aan de achterzijde van je auto die kenteken onderplaat bij de kraak zetten.
Al die teksten doen afbreuk aan het mooie kontje van die wagen.

Dank je Rolf, ziet er zéér netjes uit.
Is dat Noorwegen op de achtergrond; wat een fantastisch uitzicht in elk geval !

Hallo mede nijmegenaar, nette auto.
Als je een keer wil polijsten mag je wel mijn DAP lenen, moet hem zelf alleen eerst nog proberen:-b

Ik hoor het wel:cool

Wanneer je je kentekenbewijs kwijt bent en je gaat een nieuwe aanvragen, dan kwam er een 1 op je nummerbord bij, of 2, 3 etc als je 'm vaker verloren bent. Heb ooit een nummerbord met 3 er op gezien 8o Tegenwoordig is dat weer afgeschaft.

Mooie wagen man!

Eigenlijk moet je er nog 17" RS4 velgen onder gooien, dan is hij echt helemaal af! Klikkkk!

Oja, en ik zou je aanraden om je banden in de bandenzwart te zetten. Helemaal op een zwarte auto maakt dat net dat verschil. ,^^

Ik raad 17'' af. Ik had 17'' Bolero's er onder en dat rijd echt niet meer lekker. Nu heb ik wel het S-line sport onderstel af-fabriek. En deze is al kneiterhard getuige de vervanging (4x) ophangingsrubbers. Hij rolt nu op 16''.