• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A2 1.4 TDI

Amstier

Detailing guru
20 jan 2010
5.476
105
42
Mijn gebakje ook even plaatsen in de show off. Helaas heb ik geen voor foto's, maar echt vies word hij nooit, word elke week keurig gewassen volgens het twee emmer principe. De wagen is hier helemaal gepoetst met PB producten. Eerst afgespoten, daarna de velgen met de PB velgenreiniger ingespoten. Schoongemaakt met behulp van de EZ detail velgenborstel (echt een geweldige borstel, nooit meer de velgen er onderweg halen :ja ) Daarna met de twee emmer principe de wagen gewassen. Wagen droog gemaakt met de WWD doek. Gekleid met PB klei en Spray en Wipe, vervolgens de wagen met de DAP gepolijst met SSR1 met een CCS orange. Opgevolgd met PB carnauba blue, afgewerkt met PB EXP pure sealant. De strips op de bumpers lijken ongespoten maar zijn matzwart gespoten. De sideskirts heb ik met PB trim restorer bewerkt.

Interieur uitgezogen, met PB apc het dashboard afgenomen. Met PB natural look dressing afgewerkt, echt mooi spul, niet dat vreselijke glimmende cockpitspray effect. (pedalen vergeten)

Ik houd niet van glimmende bandenwangen, gebruik dus geen banden dressing. Maak ze goed schoon met apc en detail borstel, krijg je mooie schone en matte wangen.

De pics:

DSC00240.jpg


DSC00239.jpg


DSC00238.jpg


DSC00237.jpg


DSC00236.jpg


DSC00235.jpg


DSC00234.jpg


DSC00233.jpg


DSC00232.jpg


Graag tips en opbouwende kritiek!

Specs van de wagen:

1.4 TDI 75 pk af-fabriek naar 100 pk gechipt (ABT)
Colour Storm uitvoering, Sprintblauw met Soulblack dak en andere accenten. Colour storm interieur.
S-Line onderstel + stuur en pooknop.
Gemiddeld verbruik van 1:26,5
Cruisecontrole, ECC met airco, 8 speakers (origineel Audi) helaas geen originele radio (Becker)
Elektrische bedienbare ramen voor, elektrische bedienbare spiegels + verwarmd.
16'' 6 spaaks velgen met de rare maat: 185/55/16
AB + originele Audi klasse 3 alarm.
Mistlampjes voor.
Automatisch dimmende binnenspiegel.

Wat er helaas niet op zit: Open Sky

Is sinds 2004 in mijn bezit, had hem gekocht toen de wagen nog geen jaar oud was. Had toen 9000 gelopen. Nu 265000 km. Nooit overgespoten, alleen een nieuwe motorkap, deze gaat er in zijn geheel af en de dealer had hem laten vallen. Drie steenslag pikjes. De wagen ziet bijna nooit de snelweg, vandaar. Dealer onderhouden.
Hehehe dat was het wel denk ik :-b
 
Paulus de Boskabouter zei:
Opgevolgd met PB carnauba blue, afgewerkt met PB EXP pure sealant.


Hele mooi wagen :ja :)^
Kleine opmerking, ik neem aan dat je Carnauba blue de natty's bedoeld ????, deze zet je als toping na de sealant

enne Respect man...... 256000 KM in 5 jaar en bijna geen snelweg gezien
 
Bedankt! Nee, de PB polish met carnauba blue. We rijden bijna alleen op autowegen (100 km/h) en provinciale wegen. Hier in de provincie Groningen zijn bijna geen snelwegen. Alleen de A7 en de A28. En die kant moeten we bijna nooit op.
 
Hmmm, ook de combo Polish with Carnauba blue & EX-P komt me wat vreemd over:
-met PwC onder de EX-P kan de sealant niet lekker hechten
-met EX-P onder de PwC zul je wat van de EX-P wegpoetsen door de cleaner in de PwC

Wat zijn je ervaringen met standtijd met deze combinatie?
 
Ik dacht dat je de sealant als laatste aanbracht? Na de vierde wasbeurt, parelt de lak nog mooi, dus dat is nu een maand.

Wat ik al eerder zei: ik poets al sinds m'n veertiende, maar voel mij hier echt een groentje!

Hoop veel te leren!
 
Paulus de Boskabouter zei:
Interieur uitgezogen, met PB apc het dashboard afgenomen. Met PB natural look dressing afgewerkt, echt mooi spul, niet dat vreselijke glimmende cockpitspray effect. (pedalen vergeten)

Ik weet niet of je bedoeld dat je je pedalen ook met Natural Look had willen doen, maar in dat geval..... zeker niet doen! Ik heb het een keer in mijn enthousiasme gedaan, maar je pedalen worden er heel glad van! Heel gevaarlijk....

Voor de rest gaaf karretje! Zie je niet veel zo'n A2. Ik denk dat-ie zijn tijd wat te ver vooruit was.... ;)
 
DKBM zei:
De detailers hier zetten de (indien van toepasing) de carnauba wax over de sealant heen. ;)

Je brengt in de praktijk altijd eerst een sealant aan, daarna een pure wax, een sealant voor de duurzaamheid (een sealant moet goed hechten aan de lak) en daarna een wax voor de "looks". Doe je het andersom, dan kan de sealant niet goed hechten en is de duurzaamheid minder. ;)
 
even een kleine opmerking....
de banden maak je elke keer schoon met APC..?
mij lijkt dit namelijk niet zo goed voor het rubber... :weetniet
Ik heb pas de mothers FX tyre shine in mn bezit, heb nu een "test" lopen: Mothers FX vs Meg's Goldclass.
Spul zit er nu 5 dagen op, en kan zeggen dat de Mothers mooi MAT opdroogt... :ja
miss een :idee ?
verder coole audi :cool:
 
Ik heb een zwak voor die auto. Ik vind het enorm jammer dat de markt het concept zo heeft onderschat. Hij zit zó slim in elkaar. Wel was hij veel en veel te duur when new.

Voor de bandenwangen gebruik ik PB Natural Look. Voor mij hoeft het ook niet zo te glimmen, maar het geeft de wangen een veel nieuwere uitstraling.
En idd géén trim restorer op de pedalen. Dat kan spannende momenten opleveren als je voet van het pedaal glijdt...:!
 
307SW zei:
Ik weet niet of je bedoeld dat je je pedalen ook met Natural Look had willen doen, maar in dat geval..... zeker niet doen! Ik heb het een keer in mijn enthousiasme gedaan, maar je pedalen worden er heel glad van! Heel gevaarlijk....

Voor de rest gaaf karretje! Zie je niet veel zo'n A2. Ik denk dat-ie zijn tijd wat te ver vooruit was.... ;)

Nee, was ze vergeten af te nemen met een detail borstel + apc. Heb vroeger dat ook eens gedaan, word autorijden wel een stuk spannender van! :D
 
stimpy68 zei:
Je brengt in de praktijk altijd eerst een sealant aan, daarna een pure wax, een sealant voor de duurzaamheid (een sealant moet goed hechten aan de lak) en daarna een wax voor de "looks". Doe je het andersom, dan kan de sealant niet goed hechten en is de duurzaamheid minder. ;)

Hartstikke bedankt voor het advies! Volgende keer zal ik het op deze manier toepassen. Klinkt natuurlijk wel logisch zo als je het omschrijft!
 
Gisteren na 286.000 km een nieuwe uitlaat. De oude was nog goed maar bij een steun doorgerot.

dsc_100000.jpg


Binnenkort weer wat foto's maken van de A2 en RS2. RS2 binnenkort zijn eerste detailbeurt. De A2 is nog steeds steenslagvrij ondanks de lange winter. (alleen een 3 pitjes rechtsvoor in de bumper)
 
Spuit i.c.m. met motorreiniger de auto bij ons in de truck service werkplaats af op de brug. Is trouwens geen bodemplaat maar de 35 liter brandstoftankje. Echt schoon is hij niet hier...Gebeurd meestal 2 a 3 keer per jaar.