Enige weken geleden mijn Audi A3 Sportback voorzien van de Gyeon MOHS coating. Geen foto's van vooraf. Volgende stappen gevolgd:
Lampen zo gepositioneerd dat ik meerdere (plaat)delen tegelijk van warmte kon voorzien.
Warmteontwikkeling goed in de gaten gehouden en ongeveer 10-12 minuten per sessie. Na 5 sessies ( Linkerzijde, Rechterzijde, Motorkap + voorbumper, dak , achterklep + achterbumper) hele auto dus met infrarood gedaan.
Hierna nog div. delen in de Gyeon Trim gezet ( Grill, Koplampen, mistlamproosters, B-stylafdekking, Achterlichten, Spiegelhuizen, Dorpellijsten en nog en paar kleine delen).
Auto heeft daarna nog een dag binnen gestaan waarna ik de Cure heb aangebracht.
Wielen had ik de week ervoor net gewisseld van winter naar zomerwielen en deze stonden al in een coating van een ander merk.
Voor montage wel nog een laagje Cure aangebracht.
Ruiten had ik kort geleden nog rondom met de DAP gepolijst met een ruitenpolis.
Ruiten nu dus alleen schoongemaakt met Cleary Menthol van DODO.
Auto stond er keurig netjes bij met een mooie diepe glans.
Normaal was ik de auto minimaal elke twee weken, maar door allerlei omstandigheden hier niet aan toe gekomen.
Daarom heb ik sinds het aanbrengen van de coating, de auto tweemaal in een wasbox afgespoten met alleen water.
Vuil liet makkelijk los en na het afspuiten en spoelen met vlekvrij water ziet auto er weer redelijk toonbaar uit.
Is natuurlijk niet helemaal schoon, maar zichtbare vuil is weg.
Beading en sheeting is na alleen afspoelen weer prima voor elkaar.
Nu vandaag, heb ik de auto voor het eerst weer gewassen en voorzien van een extra laagje coating.
Dit omdat ik binnenkort op vakantie ga met de auto en naar verwachting minimaal 7.500 km ga rijden.
Ik wilde de lak van de auto daarom de optimale bescherming geven.
Hiervoor heb ik advies gevraagd bij Carclean.
Mijn idee was: Wassen met Gyeon Bathe + , Gyeon Wetcoat en daarna nog een laagje CURE .
Volgens Johan van Carclean zal dit niet zo heel veel extra bescherming geven.
Johan adviseerde mijn om echt extra bescherming toe te voegen de Cancoat van Gyeon.
Bij komend voordeel, volgens Johan is de "waanzinnige" beading welke de Cancoat moet geven (ben benieuwd).
Als voorbereiding op advies van Johan auto alleen gewassen met BTBM en niet met Prep afgenomen.
Hierna de Cancoat aangebracht, hetgeen heel makkelijk en snel gaat.
Cancoat op doek sprayen, verdelen, doek omdraaien en oppoetsen tot hoogglans.
Wat uitstraling en glans betreft kan ik geen verschil waarnemen t.o.v.alleen de MOHS.
Beading heb ik niet getest, wil coating zolang mogelijk droog houden.
Of de Cancoat echt iets toevoegt, kan ik dus nu nog niet zeggen.
In elk geval staat mijn Audi er keurig bij en is "laktechnische "helemaal klaar voor de vakantie.
Volgende week nog voor de zekerheid een vakantiecontrole, heeft al wel in maart onderhoud gehad, dus neem aan dat alles in orde is.
Dag voor de vakantie auto nog even wassen met Gyeon Bathe + en daarna Minimaal 7.500 km niet.
Hieronder een paar foto's van het resultaat na de MOHS + Cancoat.
- Wassen met BTBM
- Rondje Non Ferro, nogmaals verdeelt met washmitt na een aantal minuten.
- Afspuiten en nogmaals wassen met BTBM.
- Auto gekleid met de supernatural klei van DODO en Pb's spray en wipe als glijmiddel
- Lak tweemaal ontvet met Gyeon Prep.
- Eerste laag Gyeon MOHS aangebracht incl. sponningen.
- Na ongeveer 2 uur begonnen met de tweede laag.
Lampen zo gepositioneerd dat ik meerdere (plaat)delen tegelijk van warmte kon voorzien.
Warmteontwikkeling goed in de gaten gehouden en ongeveer 10-12 minuten per sessie. Na 5 sessies ( Linkerzijde, Rechterzijde, Motorkap + voorbumper, dak , achterklep + achterbumper) hele auto dus met infrarood gedaan.
Hierna nog div. delen in de Gyeon Trim gezet ( Grill, Koplampen, mistlamproosters, B-stylafdekking, Achterlichten, Spiegelhuizen, Dorpellijsten en nog en paar kleine delen).
Auto heeft daarna nog een dag binnen gestaan waarna ik de Cure heb aangebracht.
Wielen had ik de week ervoor net gewisseld van winter naar zomerwielen en deze stonden al in een coating van een ander merk.
Voor montage wel nog een laagje Cure aangebracht.
Ruiten had ik kort geleden nog rondom met de DAP gepolijst met een ruitenpolis.
Ruiten nu dus alleen schoongemaakt met Cleary Menthol van DODO.
Auto stond er keurig netjes bij met een mooie diepe glans.
Normaal was ik de auto minimaal elke twee weken, maar door allerlei omstandigheden hier niet aan toe gekomen.
Daarom heb ik sinds het aanbrengen van de coating, de auto tweemaal in een wasbox afgespoten met alleen water.
Vuil liet makkelijk los en na het afspuiten en spoelen met vlekvrij water ziet auto er weer redelijk toonbaar uit.
Is natuurlijk niet helemaal schoon, maar zichtbare vuil is weg.
Beading en sheeting is na alleen afspoelen weer prima voor elkaar.
Nu vandaag, heb ik de auto voor het eerst weer gewassen en voorzien van een extra laagje coating.
Dit omdat ik binnenkort op vakantie ga met de auto en naar verwachting minimaal 7.500 km ga rijden.
Ik wilde de lak van de auto daarom de optimale bescherming geven.
Hiervoor heb ik advies gevraagd bij Carclean.
Mijn idee was: Wassen met Gyeon Bathe + , Gyeon Wetcoat en daarna nog een laagje CURE .
Volgens Johan van Carclean zal dit niet zo heel veel extra bescherming geven.
Johan adviseerde mijn om echt extra bescherming toe te voegen de Cancoat van Gyeon.
Bij komend voordeel, volgens Johan is de "waanzinnige" beading welke de Cancoat moet geven (ben benieuwd).
Als voorbereiding op advies van Johan auto alleen gewassen met BTBM en niet met Prep afgenomen.
Hierna de Cancoat aangebracht, hetgeen heel makkelijk en snel gaat.
Cancoat op doek sprayen, verdelen, doek omdraaien en oppoetsen tot hoogglans.
Wat uitstraling en glans betreft kan ik geen verschil waarnemen t.o.v.alleen de MOHS.
Beading heb ik niet getest, wil coating zolang mogelijk droog houden.
Of de Cancoat echt iets toevoegt, kan ik dus nu nog niet zeggen.
In elk geval staat mijn Audi er keurig bij en is "laktechnische "helemaal klaar voor de vakantie.
Volgende week nog voor de zekerheid een vakantiecontrole, heeft al wel in maart onderhoud gehad, dus neem aan dat alles in orde is.
Dag voor de vakantie auto nog even wassen met Gyeon Bathe + en daarna Minimaal 7.500 km niet.
Hieronder een paar foto's van het resultaat na de MOHS + Cancoat.