• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A3 Swirl Walhalla

DonButtie

Detailing chief
28 jun 2013
345
88
35
Goede avond krasverwijderaars,

ga volgende week de hieronder staande audi aanpakken.
Zitten flink wat swirls op als je goed in de zon en lamp kijkt.
krassen vallen wel tot zo ver ik heb kunnen zien
maar ik heb hem ook nog niet gewassen maar dit is echt een aparte kleur grijs.
zijn er nog tips voor deze kleur van audi
ben benieuwd wat ik ervan gebreid krijg

kwa middelen zit ik te denken aan scholl concepts S3 en S30
en dat combineren met verschillende pads welke het beste reageert met de dap500

360.jpg
 

Bijlagen

  • grijze audi 2.jpg
    grijze audi 2.jpg
    198,9 KB · Weergaven: 284
  • Leuk
Reactions: Creftna
zijn er nog tips voor deze kleur van audi
Deze kleur moet je bijna hetzelfde aanpakken als Groen en Blauw, maar houd er rekening mee dat hij ook de neiging heeft om te reageren op je handelingen als de kleuren Rood en zwart. Mocht dit het geval zijn, beschouw de kleur dan als een combinatie van Oranje, Paars en Roze.

kwa middelen zit ik te denken aan scholl concepts S3 en S30
en dat combineren met verschillende pads welke het beste reageert met de dap500
Poeff, als dit weer zo´n typische Duitse lak is, dan word het bikkelen met een 500. Ik verwacht dat je dan toch wel aan de Spiderpads moet gaan denken. Of eventueel MF-Wol als je dat iets vind.



Greeetz
 
Ik heb bij het startpakket DAP900 v3 voor de scholl s3 gele pads monello gekregen (heavy cut) en voor de s30 de witte pads (light cut).

Ga deze morgen voor het eerst gebruiken op mijn zwarte BMW 5 reeks. Het zou de klus moeten klaren om de swirls te verwijderen.
 
Jep, dat zijn prima pads. Over het algemeen kan je met een DAP de hardere lakken prima doen, maar veelal kost het je wel meer als één hit.

Een tip voor het werken met S3 --> Werk dit polijstmiddel lekker door, vaak kan je verder na 1 hit (Dambord) en dan zie je dat het middel transparanter word. Blijf dan nog even doorwerken om gebruik te maken van de afbrekende korrel. Je finish zal al super zijn en met S30 op Wit (Of soms zelfs oranje) zal dan de finishing touch geven.


Succes!


EDIT: Ooh, reageer ik op @Creftna, haha! :p

@DonButtie - Op zulke lichte kleuren is het verstandig om goede verlichting te gebruiken. Of op zijn minst een lampje zoals de Faro.
 
de reden dat ik het vraag is omdat ik een keer dacht gehoord te hebben dat deze lak geen blanke laag heeft
 
@Creftna - Ik zie één hit inderdaad als 1 dambordpatroon. Dus eerst horizontale runs en dan verticaal. (Of andersom :p ) Meestal merk ik op dat als ik dus een dambordpatroon heb gemaakt, dat het polijstmiddel al de helft zo transparant is. Dan is de korrel al een stuk afgebroken en in het geval van S3 is de korrel inmiddels wel uiteen gevallen in merdere kleinere korrels. Ik werk dan het polijstmiddel door en doe dat meestal op een lagere machinestand, zoals 4.

In feite doe je dan eigenlijk zo'n twee keer een dambord, maar met de tweede werk je al aan je finish.


@DonButtie - Ik neem eigenlijk aan dat een vrij jonge Audi zeker wél een clearcoat heeft. Single Stage lakken, dus eigenlijk alleen maar een dikke laag kleurlak, komen nog maar weinig voor. Ze zijn er nog wel, maar dan veelal op werkbusjes en dergelijke of oudere auto's. (Denk aan de roze autootjes die vroeger ooit eens rood waren :p)

Ik weet eigenlijk niet of er tegenwoordig überhaupt nog auto's zonder blanke lak de fabriek uit rollen.


Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: Creftna
ow dan komt het wel goed
maar wat kan ik voor de velgen pakken ook want in de webshop is de non ferro 1000ml op
maar andere merken sta ik ook voor open
 
maar wat kan ik voor de velgen pakken ook want in de webshop is de non ferro 1000ml op

Non-Ferro is een populaire keus, inderdaad. tijdens een test vond ik de DodoJuice - Ferrous Dueller vergelijkbaar, maar was toen íets duurder als de Non-Ferro. Ook zie ik de laatste tijd de Gyeon - Iron vaker voorbij komen, maar deze heb ik zelf nog niet getest.

Mijn vermoeden is dat deze 3 allemaal goed werken, pH-neutraal zijn, op verschillende oppervlakken gebruikt kunnen worden.

EDIT - De test die ik toen deed kan ik niet 1-2-3 vinden, maar heb ná deze test 16 uur aan een set velgen gewerkt waarbij ik Non-Ferro / Ferrous Dueller / Wolfs Fallout Remover over had van die test. Op die velgen merkte ik meteen weer dat de eerste 2 goed werkte en de Wolfs minder.

Probeer deze keer anders één van de andere twee? (Ferrous Dueller of Iron)
 
ga ook eens een keer voor de ferrous dueller
ben benieuwd hoe deze werkt ten op zichte vd non ferro.
morgen haal ik tape van mn werk en ga nu bestelling afronden hier in de webshop @Quantoxx
 
@DonButtie - Ah, nice! De Ferrous Dueller beviel mij zeker goed. De sprayer was ook beter. Deze zal jou ook vast wel bevallen. :D

Net als Non-Ferro is het in de basis een ijzerverwijderaar met als bonus een goede reinigende functie.


Have fun!
 
IMG_1538.JPG
IMG_1537.JPG
Vandaag de klus geklaard. Mijn eerste DAP ervaring met de Scholl producten s3 en s30. Zie hierboven het resultaat . Ben echt tevreden swirls zijn er zogoed als uit. In volle zon nog hier en daar eentje maar het is echt al veel beter of voorheen. Wel miste ik wat extra 'cut' voor een paar krassen. Zou het beter gaan met een spiderpad? Hoe reinigen jullie de pads tussendoor?
 
Vandaag de klus geklaard. Mijn eerste DAP ervaring met de Scholl producten s3 en s30. Zie hieronder het resultaat . Ben echt tevreden swirls zijn er zogoed als uit. In volle zon nog hier en daar eentje maar het is echt al veel beter of voorheen. Wel miste ik wat extra 'cut' voor een paar krassen. Zou het beter gaan met een spiderpad? Hoe reinigen jullie de pads tussendoor?

Mooi man! :D

Ik zou alleen effe NIET het topic van een ander stelen, haha! :p Maak anders even je eigen topic met je eerste ervaringen en eventueel ook vragen. Echter, de vragen die je stelt zijn veel antwoorden op te vinden middels de zoekfunctie. :D


Greeeetz
 
  • Leuk
Reactions: Al-bundy en Creftna
@DonButtie - Ah, nice! De Ferrous Dueller beviel mij zeker goed. De sprayer was ook beter. Deze zal jou ook vast wel bevallen. :D

Net als Non-Ferro is het in de basis een ijzerverwijderaar met als bonus een goede reinigende functie.


Have fun!

De sprayer is wel veranderd t.o.v. die jij hebt gehad Q.
Het zijn nu een beetje dezelfde model als die van Gyeon, niet meer die zwarte. Product is nog steeds magnifiek goed ;)
 
heb de spullen al lekker binnen staan voor zaterdag.
heb de grote verpakking besteld van FD.
heb de spuitfles nog van non ferro en doe het gewoon daarin die werkte goed.

heb er nu al zin om er mee te gaan werken
 
  • Leuk
Reactions: Creftna
zo wat een werk heb ik gehad aan de audi a3

eerst licht afgespoten met HD
daarna ingespoten met overdosis aan dreft en shampoo gyeon bathe om alle vuil beetje los te weken
weer afgespoten om daarna met gyeon bathe en monello thick mitt de auto te wassen.
weer afpuiten, daana was het de beurt aan mn bonkie klei van DJ Sn met geboren om te glijden.
kwam vrij weinig vanaf omdat de auto pas 5000km gelopen heeft.
weer afgespoten om de lube eraf te halen.
goed afgedroogd en afplakken.
lak was zo hard als staal
na 2 hits met S3 op spiderpad wit waren de swirls nog niet weg
3e hit met S30 op oranje gedaan is toen kwam de glans pas weer tevoorschijn
maar nog steeds swirls te zien als ik de lak inspecteerde met een lamp.
denk wel dat ik 85% eruit gekregen heb
Heb heel de auto in de collinite 845 gezet

Wielen met Dj ferrous dueller ingespoten @Quantoxx @Istnogferarie
moet zeggen dat ik er zeer tevreden ben over de reinigende werking ervan.
met kwast en wielbrush goed schoon en glimmend gekregen
velgen ook in de 845 gezet en de banden in bold n brite gel van poorboys.

zal kijken of ik vandaag zin heb om er een foto van te maken.
je ziet het pas als je er met je neus opstaat want die kleur is beetje zelfde als wit ziet weinig wat je gedaan hebt.
bij zwarte of donkere kleuren lakken zie het dubbel zo goed maar zeer tevreden met eind resultaat
 
nog wel een vraag
ik heb alles gedaan met een DAP500 V1
Had wel het gevoel dat ik te weinig corrigerend vemogen had.
als compleet plaatje bedoel ik dit

zit al tijdje te denken aan een zwaardere machine, PAW900 of DAP900 en dan de normale of de plus.
en dan andere pads die grotere cutting factor hebben

veel zwaarder dan scholl S3 hoef ik niet te gaan maar kwa machine denk ik het meeste te kunnen halen

welke machine zouden jullie adviseren?
bij een DA machine blijven of naar Rotary gaan kijken, daa heb ik alleen nog nooit meegewerkt dus moet ook uitleg bij komen dan van iemand.
 
  • Leuk
Reactions: Creftna
Als je de 500 erbij houdt, dan zou ik voor de 900 plus gaan, dat ben ik binnenkort ook van plan.

Dan kun je de 900 plus gebruiken om meters te maken op de grotere delen, en gebruik je een kleinere steunplaat met bijbehorende pads op de 500 voor de wat lastigere plekken zoals bumpers.
 
  • Leuk
Reactions: Creftna