Afgelopen weekend dacht ik dat het mooi weer zou worden, dus ik was er helemaal klaar voor! Ik had al helemaal een stappenplan gemaakt die de auto puntgaaf zou moeten maken. Helaas liep het eigenlijk helemaal niet zoals ik verwachtte...mede door mijn gebrek aan kennis hoe ik iets moet gebruiken, maar nog erger...het weer... maar goed, het was droog, dus vol goede moed de auto gewassen met een Washmitt van schapenwol (geen idee welk merk (Wallmart USA) ) Dat was al even wennen omdat dat ding best zwaar wordt, maar het wast wel lekker met de Meguiars shampoo...
Daarna heb ik de auto ook afgedroogd met een nieuwe doek je volgens mij in NL niet kan kopen: Armor All
Ik verwachtte er niet veel van, mede omdat de doek zo dun is, maar ik moet zeggen...een fantastische droogdoek! Ik kon met gemak de gehele auto drogen! Had ik niet verwacht!
Daarna het kleien...gewoon met de consumenten lijn van Meguiars. Ik verwachte dat het dak en de motorkap echt smerig zouden zijn, omdat ze wel stroef aanvoelde, en je voelde her end er toch wel wat vuil, maar het tegengestelde is waar, de klei bleef vrijwel schoon, alleen de lak voelde wel weer reteglad aan...
Daarna kwam het leukste gedeelte...de DAP! Eindelijk! Ik durfde eerste niet, maar ben gewoon aan de slag gegaan, en heb eerst een testspot gedaan.
Ik wilde niet verder gaan dan de witte pad, omdat ik eerst wat kenners advies wil over de zwaardere pads, maar goed...de SSR1 op de witte pad deed zoals verwacht eigenlijk niets (Stand 6 op de DAP)...Ik had een klein miniscuul krasje gezien die ik weg wilde hebben, dus daarna de SSR2.5 op de witte pad...en waarempel, na een paar passes was dat krasje weg!
Ik superblij, dus dat was de combi, Witte pad met SSR2.5. Dus daarmee de halve motorkap gedaan, en daarna nog de SSR1. De halve voor de 50/50 natuurlijk. En ook voor de foto van mijn klunzigheid...:
Spetters overal...
Na de halve kap gedaan te hebben hoopte ik op een prachtige 50/50...maar helaas. Je ziet de streep van het tape nog, en rechts zouden de swirls dus weg moeten zijn, maar niet dus...:
Ik durf dus nog niet met de oranje pad aan de slag zonder dat een expert er eens naar gekeken heeft. Misschien druk ik niet hard genoeg op de DAP, misschien te weinig passes...verder is de DAP TOP!
Zo breng ik het op de pad aan...moet genoeg zijn toch?:
Hierna begin de ellende met het weer eigenlijk...kleine druppeltjes...ik dacht al...nee he...ja dus...auto weer een beetje nat geworden, dus weer drogen met een droogdoek....en daarna de hele auto gedaan met de Black hole:
Ik weet niet of dit de juiste manier is, maar ik baalde wel een beetje van mijn polijst resultaat, het weer, weet ik het allemaal, dus ik vond ook de auto niet opknappen na de black hole (Ik weet ook niet precies of ik het juist opbreng (beetje op de pad, per paneel inwrijven, en daarna wegpoetsen met een MF doek)
En ja hoor...net na de black hole...weer spetters...Ik wilde de natty's erop hebben, dus heb de EXP overgeslagen door het weer...
Lekker dun natty's erop gebracht (wat een geur ), en de hele auto ingesmeerd, even laten curen...en ja hoor...wéér regen! ik dacht dat ik gek werd...staat net de natty's erop, gaat het weer regenen terwijl het nog niet is uitgepoetst...
Weer de hele auto net nat, met de natty's er nog op...tja..wat dat met de wax doet weet ik niet, maar ik heb het gewoon uitgewreven met een aantal MF doeken (werden steeds nat natuurlijk), en toen had ik het wel even gehad eigenlijk...
Heel vreemd had ik nadat ik stopte geen lekker gevoel over de auto, gewoon geen lekkere detail beurt. Auto net voor de deur gezet en het begon verder te regenen, waar ik wel wat beadingfoto's van heb genomen. De Beading is wel ok, ondanks dat ik de nattys uit heb moeten poetsen terwijl de auto nat was. met name het dak geeft een wat rare beading volgens mij:
Gelukkig ging mijn gevoel snel over toen mijn pa even langs kwam en zei dat de auto er schitterend bij stond... En gisteravond stond hij onder een lantaarnpaal, en ik kom aanlopen, en dacht eigenlijk, Allemachtig, hij staat toch wel héél erg te glimmen! Dus uiteindelijk toch nog een goed gevoel eraan over gehouden, maar het kan echt nog vééééél beter!
Wat ik niet heb kunnen doen:
Swirlvrij maken. Ik heb alleen de motorkap kunnen doen met de DAP en die kreeg ik niet swirlvrij. (Les nodig dus...)
Ex-P
Trims met Trim restorer
Metalen delen met AMP
Banden (velgen wel in de Wheelwax gezet)
Interieur
Ramen
Ik heb wel foto's van de gehele auto "after" maar die moet ik nog even censureren, dus die zal ik later nog erbij zetten. Al met al ben ik al blij dat ik wat met de DAP heb kunnen doen...
bedankt voor het lezen, en alle commentaar is welkom...Ik moet nog steeds veel leren....
Daarna heb ik de auto ook afgedroogd met een nieuwe doek je volgens mij in NL niet kan kopen: Armor All
Ik verwachtte er niet veel van, mede omdat de doek zo dun is, maar ik moet zeggen...een fantastische droogdoek! Ik kon met gemak de gehele auto drogen! Had ik niet verwacht!
Daarna het kleien...gewoon met de consumenten lijn van Meguiars. Ik verwachte dat het dak en de motorkap echt smerig zouden zijn, omdat ze wel stroef aanvoelde, en je voelde her end er toch wel wat vuil, maar het tegengestelde is waar, de klei bleef vrijwel schoon, alleen de lak voelde wel weer reteglad aan...
Daarna kwam het leukste gedeelte...de DAP! Eindelijk! Ik durfde eerste niet, maar ben gewoon aan de slag gegaan, en heb eerst een testspot gedaan.
Ik wilde niet verder gaan dan de witte pad, omdat ik eerst wat kenners advies wil over de zwaardere pads, maar goed...de SSR1 op de witte pad deed zoals verwacht eigenlijk niets (Stand 6 op de DAP)...Ik had een klein miniscuul krasje gezien die ik weg wilde hebben, dus daarna de SSR2.5 op de witte pad...en waarempel, na een paar passes was dat krasje weg!
Ik superblij, dus dat was de combi, Witte pad met SSR2.5. Dus daarmee de halve motorkap gedaan, en daarna nog de SSR1. De halve voor de 50/50 natuurlijk. En ook voor de foto van mijn klunzigheid...:
Spetters overal...
Na de halve kap gedaan te hebben hoopte ik op een prachtige 50/50...maar helaas. Je ziet de streep van het tape nog, en rechts zouden de swirls dus weg moeten zijn, maar niet dus...:
Ik durf dus nog niet met de oranje pad aan de slag zonder dat een expert er eens naar gekeken heeft. Misschien druk ik niet hard genoeg op de DAP, misschien te weinig passes...verder is de DAP TOP!
Zo breng ik het op de pad aan...moet genoeg zijn toch?:
Hierna begin de ellende met het weer eigenlijk...kleine druppeltjes...ik dacht al...nee he...ja dus...auto weer een beetje nat geworden, dus weer drogen met een droogdoek....en daarna de hele auto gedaan met de Black hole:
Ik weet niet of dit de juiste manier is, maar ik baalde wel een beetje van mijn polijst resultaat, het weer, weet ik het allemaal, dus ik vond ook de auto niet opknappen na de black hole (Ik weet ook niet precies of ik het juist opbreng (beetje op de pad, per paneel inwrijven, en daarna wegpoetsen met een MF doek)
En ja hoor...net na de black hole...weer spetters...Ik wilde de natty's erop hebben, dus heb de EXP overgeslagen door het weer...
Lekker dun natty's erop gebracht (wat een geur ), en de hele auto ingesmeerd, even laten curen...en ja hoor...wéér regen! ik dacht dat ik gek werd...staat net de natty's erop, gaat het weer regenen terwijl het nog niet is uitgepoetst...
Weer de hele auto net nat, met de natty's er nog op...tja..wat dat met de wax doet weet ik niet, maar ik heb het gewoon uitgewreven met een aantal MF doeken (werden steeds nat natuurlijk), en toen had ik het wel even gehad eigenlijk...
Heel vreemd had ik nadat ik stopte geen lekker gevoel over de auto, gewoon geen lekkere detail beurt. Auto net voor de deur gezet en het begon verder te regenen, waar ik wel wat beadingfoto's van heb genomen. De Beading is wel ok, ondanks dat ik de nattys uit heb moeten poetsen terwijl de auto nat was. met name het dak geeft een wat rare beading volgens mij:
Gelukkig ging mijn gevoel snel over toen mijn pa even langs kwam en zei dat de auto er schitterend bij stond... En gisteravond stond hij onder een lantaarnpaal, en ik kom aanlopen, en dacht eigenlijk, Allemachtig, hij staat toch wel héél erg te glimmen! Dus uiteindelijk toch nog een goed gevoel eraan over gehouden, maar het kan echt nog vééééél beter!
Wat ik niet heb kunnen doen:
Swirlvrij maken. Ik heb alleen de motorkap kunnen doen met de DAP en die kreeg ik niet swirlvrij. (Les nodig dus...)
Ex-P
Trims met Trim restorer
Metalen delen met AMP
Banden (velgen wel in de Wheelwax gezet)
Interieur
Ramen
Ik heb wel foto's van de gehele auto "after" maar die moet ik nog even censureren, dus die zal ik later nog erbij zetten. Al met al ben ik al blij dat ik wat met de DAP heb kunnen doen...
bedankt voor het lezen, en alle commentaar is welkom...Ik moet nog steeds veel leren....
Laatst bewerkt door een moderator: