• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A4 2.0 TDI Combi

Guy

Detailing addict
23 okt 2012
154
65
Beste forumleden,

Bij deze een Show-off van een Audi A4 2.0 TDI combi. Auto is van een Duitser, die hem steeds goed onderhoudt.
Vanwege tijdgebrek werd mij gevraagd de auto te polijsten. Toen ik de auto zag kon ik geen nee meer zeggen :ja

De Audi is gewassen met de Dodo Juice BTBM. Daarna de auto gepolijst met de DAP 900 met 5.5 inch white polishing pad van Monello met PB Professional polish als polijstmiddel. Daarna met een laagje Natty's paste wax afgetopt. Motorruimt schoongemaakt, het gehele interieur gestofzuigd en ingewreven alsook de trims etc..

Het moest toch nog net even regenen voordat ik de foto's maakte ]-0 maar gelukkig alles snel opgedroogd.

Ben benieuwd!

Groeten,
Guy

IMG_4191_zpsaeed3f5d.webp

IMG_42091_zps1dcfc313.webp

IMG_4212_zpsc62ccf60.webp

IMG_4197_zps6727dfa9.webp

IMG_4201_zpscfd3cbeb.webp

IMG_4203_zps9845ffcb.webp

IMG_4204_zpse00bc55a.webp

IMG_4200_zpsf2b262b3.webp

IMG_42071_zps77df1e62.webp

Het dak en de motorkap heb ik eerst gedaan met de Monello Mezzo. Voor de rest "enkel" een laag pro polish en de Natty's natuurlijk.

Persoonlijk vind ik deze erg prettig werken, echt een aanrader :-)^

De auto zal er ongetwijfeld wel erg mooi bijstaan na die polijstbeurt.
De lak is terug proper , al denk ik niet dat je er erg veel swirls uitpolijst zo .

De kleur is natuurlijk van groot belang........hier zie je al veel minder snel iets op .

Maar deze kan zo terug de showroom in ! :cool

grandscenicman;332374 zei:
De auto zal er ongetwijfeld wel erg mooi bijstaan na die polijstbeurt.
De lak is terug proper , al denk ik niet dat je er erg veel swirls uitpolijst zo .

De kleur is natuurlijk van groot belang........hier zie je al veel minder snel iets op .

Maar deze kan zo terug de showroom in! :cool

De auto was swirl-vrij toen ik hem polijst had. Vandaar dat ik de motorkap en het dak eerst ook met de Mezzo heb moeten behandelen. De eigenaar polijst de auto ook regelmatig dus dat scheelt ook een hoop ;)

Gr,
Guy

Zeer net resultaat.
Heb laatst een zilveren suzuki swift ook met PB Professional polish gepolijst met de dapp, vond de kleur zilver er helderder en frisser uitzien.
Had deze swift hiervoor al eens swirl vrij gemaakt.
Aankomend weekend weer een zilveren astra, ga toch weer finishen met de PB Professional polish denk ik.

@rallimart,

Ondanks ik nog niet zo gek lang in het bezit ben van een dap 900, moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat me de PB polish zeer goed bevalt. Het kost weinig moeite om deze met de hand aan te brengen. Voor machinaal gebruik geldt hetzelfde en een nog betere finish :ja

Bedankt voor je toelichting, helder!
Zelf hou ik het bij alle benodigde stappen en finish met de Monello familie icm Poorboys produkten. (en misschien een keertje een uitstapje naar iets anders qua topping)

Uiteraard kan je deze stappen uitbreiden zoals jij dat wilt. Maar het is ook maar net wat iemand hebben wil. Als we deze Audi als voorbeeld nemen weet ik zeker dat als je de white diamond en de EX-P er nog eens tussenin opbrengt, het resultaat (nog) mooier zal zijn.;-)