• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A4 Avant 2.0TFSi quattro + Mini review 'Action Brinkman'

Zirx

Detailing addict
9 jul 2010
133
62
Na de hagelschade van 10 september jl. is onze Audi eindelijk weer gerepareerd.

Dus was het tijd om hem eens volledig aan te pakken.

Wat me opviel was dat ze bij de garage waarschijnlijk de auto ook gekleid en gepolijst hadden, weliswaar met een product vol met fillers, maar kleien moest niet meer gebeuren.
Na de auto nog eens gewassen te hebben met een ruime hoeveelheid Dodo BTBM en de Meg's Washmit, ben ik eens wat testspots gaan doen met de DAP500.
Ik kwam er al gauw achter dat Mezzo op oranje niet echt opschoot, dus ben ik stapje voor stapje verder gegaan.
Uiteindelijk werd het Inizio op het paarse wolletje, de stofcombo :ja .

Hier haalde ik toch al een redelijk acceptabel resultaat mee, zwaarder dan dit heb ik niet en leek me ook niet nodig.
Tussendoor het stof even weggespoeld en de auto opnieuw gedroogd met de Delirium.
Vervolgens wilde ik gaan afbouwen met Mezzo op oranje en dan finishen met Finale op wit, maar aangezien ik geen verschil zag met Mezzo op oranje heb ik deze stap overgeslagen en verder gegaan met Finale op wit.
Hier zullen de meesten het niet mee eens zijn, maar het werkte voor mij :lol en m'n vriendin en zoontje wilden ook wel wat aandacht. :weetniet

Vervolgens de auto in de Collinite 845 gezet met de Gold Concorso pad op de DAP.

De wielen zitten er nog niet zo lang onder, dus deze waren nog mooi schoon te krijgen met enkel shampoo.
Deze heb ik voor zien van de vloeibare Motip Wheelwax, lekker spulletje en snel klaar. Tegen de tijd dat de winterwielen er onder gaan zet ik deze ook in de Collinite 845.
Banden staan in de Hot-shine tirespray van Megs, maar dan wel nagewreven met een doek, anders glimt het te veel naar m'n zin.

Tot zover de uitleg, nu de foto's.

6302155942_076fe7ef6d_b.webp

6302209998_31cbe34008_b.webp

6301629981_679cba3b6d_b.webp

6301629349_f3faa15fa3_b.webp

6301629111_20b261dccb_b.webp

6301628973_2f8bbbbf2f_b.webp

6301628601_b395ba3688_b.webp

Overigens heb ik inmiddels de 'Action Brinkman' meerdere malen getest.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Conclusie:
Deze lamp geeft een enorme hoeveelheid licht, erg bruikbaar als zaklamp of werklamp.
Maar voor het spotten van lakfouten is deze enigzins beperkt.
Voor donkere lakken kan je hem goed gebruiken, maar voor lichtere lakken of pearl/metallic lakken is deze niet zo handig.
Ik denk dat het te maken heeft met de lichtkleur of de lichtbundel, ik ben er niet zeker van.

Tot de volgende....

Ik heb de lamp ook, zelfde bevindingen...
Vooral door de lichtkleur en de directe bundel (geen strooilicht) is deze wel geschikt voor donkerdere lakken, maar bijvoorbeeld op onze zilveren Beetle helpt het geen zier...
Daarvoor is de Xenon Brinkmann een stuk beter

SkyBuMp zei:
Mooi resultaat, ledjes in de koplamp ogen ook mooi wit!

De SMD LED's komen van Benzinfabrik.
Ik heb ze van iemand van het Audi-forum kunnen overnemen, stadslicht en de DRL's.
Enkel in de mistlampen zou ik ze graag ook willen, staat stukken beter bij de bi-Xenon

Mistlampen kan je beter gewoon halogeen of xenon houden. Leds zijn op dit moment alleen leuk voor de looks in je mistlampen, effectieve lichtopbrenst is minimaal.

Ik heb de gele halogeen lampen vervangen voor superwhite's van xenonlook.com, deze matchen aardig met de DRL led's. Erg mooi bij coming en leaving home in het donker :love
Hier een foto met het resultaat.

So, dat ziet er inderdaad netjes uit ja.
Daar was het me ook om te doen, de coming/leaving home. ;-)

quattro :love Blij om te horen dat alle schade na alle tevredenheid is hersteld! De A4 staat er zeer strak bij, erg mooie kleur ook. Blijf het een beetje een raar gezicht vinden: een Avant zonder dakrails.

Toppie :cool

een Avant zonder dakrails.

Ik heb het ook nog nooit gezien, alleen bij een A3 Sportback, daar zitten ze ook niet op.
Schijnbaar is dit als optie gekozen.
Ik vind het wel wat hebben, ennu ideaal met de DAP, zitten ze niet in de weg ook.

Prachtige wagen ! zelf rij ik ook met deze wagen maar zo zonder dak rails is het toch een beetje raar maar het gaat jouw wagen wel goed

Resultaat mag er zeker zijn! Wat een verschrikkelijk mooie wagen man, mooie kleur, topvelgen, echt een nice combi!!!

Iedereen bedankt voor de reacties :cool
Altijd leuk om te horen.

@rvarkelen
Heel toevallig komt de kleur van de grill, de diffuser vanachter en de velgen aardig overeen.
Vond ik wel een leuk detail.