Afgelopen weekend de Audi A4 3.2 S line van een collega onder handen genomen. Een erg mooie auto met veel power.
Helaas alleen enkele foto's van het eindresultaat.
Het betreft een van mijn eerste projecten, ik ben pas sinds kort bezig met detailing.
Plan de campagne:
Kunststof en rubbers met APC 1:10 gereinigd
Banden met APC 1:5
Velgen met S&R
Wassen met BTBM (2 emmer methode)
Kleien met Meguiars klei en PB S&W 1:1
Met het kleien kwam werd er toch nog best veel vuil afgenomen, begonnen met witte klei en eindigend met licht bruine kleur
Hierna lakinspectie, met name op motorkap en dak swirls en enkele krassen.
Polijsten met de DAP900, aangezien mijn combinatie op dit moment niet verder rijkt dan Inizio op oranje pad heb ik niet alle swirls er uit gekregen. Inizio met 2 passes en vervolgens afgebouwd via Mezzo op oranje en Finale op lichtgroen.
Waarschijnlijk dat met een rotary een beter resultaat te verkrijgen is maar deze heb ik niet en waag me hier voorlopig ook niet aan voordat ik eerst een clinic heb gevolgd.
Verdere afwerking met PB White Diamond, PB EX-P en als laatste Collinite 915
Kunststof en rubbers in de PB Trimrestore gezet.
Voorruit gereinigd met Provision Glass Scrub en Provision Clear Rain Repellant, overige ramen met Meguiars NXT generation glass cleaner.
Als laatste touch de banden in de Wolfgang's Black Tire gel gezet.
In totaal zo'n 12 uur werk gehad en ben best tevreden met het eindresultaat. Hopelijk dat ik met het opdoen van ervaring mijn werkplan verder kan optimaliseren en daarmee een nog beter eindresultaat kan verkrijgen. Het plezier en enthousiasme is in ieder geval ruim aanwezig.
Helaas alleen enkele foto's van het eindresultaat.
Het betreft een van mijn eerste projecten, ik ben pas sinds kort bezig met detailing.
Plan de campagne:
Kunststof en rubbers met APC 1:10 gereinigd
Banden met APC 1:5
Velgen met S&R
Wassen met BTBM (2 emmer methode)
Kleien met Meguiars klei en PB S&W 1:1
Met het kleien kwam werd er toch nog best veel vuil afgenomen, begonnen met witte klei en eindigend met licht bruine kleur
Hierna lakinspectie, met name op motorkap en dak swirls en enkele krassen.
Polijsten met de DAP900, aangezien mijn combinatie op dit moment niet verder rijkt dan Inizio op oranje pad heb ik niet alle swirls er uit gekregen. Inizio met 2 passes en vervolgens afgebouwd via Mezzo op oranje en Finale op lichtgroen.
Waarschijnlijk dat met een rotary een beter resultaat te verkrijgen is maar deze heb ik niet en waag me hier voorlopig ook niet aan voordat ik eerst een clinic heb gevolgd.
Verdere afwerking met PB White Diamond, PB EX-P en als laatste Collinite 915
Kunststof en rubbers in de PB Trimrestore gezet.
Voorruit gereinigd met Provision Glass Scrub en Provision Clear Rain Repellant, overige ramen met Meguiars NXT generation glass cleaner.
Als laatste touch de banden in de Wolfgang's Black Tire gel gezet.
In totaal zo'n 12 uur werk gehad en ben best tevreden met het eindresultaat. Hopelijk dat ik met het opdoen van ervaring mijn werkplan verder kan optimaliseren en daarmee een nog beter eindresultaat kan verkrijgen. Het plezier en enthousiasme is in ieder geval ruim aanwezig.