• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A4

Sjeng

Detailing addict
25 mei 2010
29
52
Afgelopen weekend de Audi A4 3.2 S line van een collega onder handen genomen. Een erg mooie auto met veel power.
Helaas alleen enkele foto's van het eindresultaat.
Het betreft een van mijn eerste projecten, ik ben pas sinds kort bezig met detailing.
Plan de campagne:
Kunststof en rubbers met APC 1:10 gereinigd
Banden met APC 1:5
Velgen met S&R
Wassen met BTBM (2 emmer methode)
Kleien met Meguiars klei en PB S&W 1:1
Met het kleien kwam werd er toch nog best veel vuil afgenomen, begonnen met witte klei en eindigend met licht bruine kleur
Hierna lakinspectie, met name op motorkap en dak swirls en enkele krassen.
Polijsten met de DAP900, aangezien mijn combinatie op dit moment niet verder rijkt dan Inizio op oranje pad heb ik niet alle swirls er uit gekregen. Inizio met 2 passes en vervolgens afgebouwd via Mezzo op oranje en Finale op lichtgroen.
Waarschijnlijk dat met een rotary een beter resultaat te verkrijgen is maar deze heb ik niet en waag me hier voorlopig ook niet aan voordat ik eerst een clinic heb gevolgd.
Verdere afwerking met PB White Diamond, PB EX-P en als laatste Collinite 915
Kunststof en rubbers in de PB Trimrestore gezet.
Voorruit gereinigd met Provision Glass Scrub en Provision Clear Rain Repellant, overige ramen met Meguiars NXT generation glass cleaner.
Als laatste touch de banden in de Wolfgang's Black Tire gel gezet.
In totaal zo'n 12 uur werk gehad en ben best tevreden met het eindresultaat. Hopelijk dat ik met het opdoen van ervaring mijn werkplan verder kan optimaliseren en daarmee een nog beter eindresultaat kan verkrijgen. Het plezier en enthousiasme is in ieder geval ruim aanwezig.

Fraaie auto idd. en hij ziet er nu weer goed uit op de plaatjes die ik zie! Leuk/handig om te lezen hoe een andere startende Detailer het aanpakt!

Dat met Inizio en een oranje pad swirls er niet uitgaan.... ik wilde namelijk ook swirls er op die manier uit mijn audi halen... en heb ook niets zwaarders... toch weer harde audilak..

p.s.: 't kleine kereltje op foto 2 wil liever de siecento :-d

Kan ook zijn dat je de swirls er juist inpoetst... Altijd licht beginnen.

Wel een vette bak om aan te werken hoor, pfoe:love

Mooie detail! Ik vind alleen de Wolfgang tire gel een beetje tegenvallen als ik het zo zie...beetje dof, alsof alles in de band is getrokken. Ik heb dat zelf ook wel eens maar dan herhaal ik het nog een paar keer voor een optimale glans. Verder mooi gedaan:cool

Zelf vind ik een wat mattere band mooier dan een blinkende, maar weer een tip om eens uit te proberen wanneer ik de band meerdere malen met de gel behandel.
Thanks voor de tip.

Een zeer fraai resultaat op een zeer mooie auto:cool
En de bandenbehandeling is puur eigen smaak.
Ik vind een zijdeglans ook zeer mooi maar zolang er maar mooi zwarte bandjes onder staan is het piccobello...
Zeer goed gedaan!

Je moet investeren in een witte pad. Oranje is behoorlijk heftig voor een eerste pass. Ik heb onlangs een A8 gedaan, een Q5 mijn eigen A4 en een A3, allen met SSR1 / Finale op wit en zwart en een zeer net resultaat behaald, weliswaar met heel veel geduld, en rustig werken. Ik denk dat je met Oranje en Inizo juist de "swirlz" er in poetst nml.

Verder wel net werk hoor!!

Toch klopt dit verhaal, de oranje pad en de inizio KAN een goede combi zijn voor deze detail op deze lak, gewoon rustig doorwerken 40 x 40 cm en hij wordt echt wel swirlfree.........nabewerken met groen en finale of M80 doet wonderen....:love

Toch kloppen beide verhalen ;)
Men KAN dit en men KAN dat, maar niks is met zekerheid te zeggen omdat het allerbelangrijkste niet vermeld is: de testspot:
wellicht idd te kort geschoten qua middelen, maar ook qua gebruik van de middelen.

Ik heb het inderdaad niet vermeld :-/ , maar ik heb eerst geprobeerd met Mezzo op een witte pad, maar dat gaf geheel geen verbetering. Vandaar dat ik gelijk naar Inizio ben doorgestoken op een oranje pad. Deze laatste combinatie gaf wel iets verbetering na 2 passes. Mijn werkvlakken waren ongeveer 50x50 cm waarbij ik langzaam de banen afwerkte met 50% overlap.