• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A4

Geforce

Detailing addict
16 mei 2008
101
62
Dit jaar heb ik voor het eerst kennis gemaakt met autopoetsen.
Nu ben ik van plan mijn auto krasvrij te maken.
Voordat ik hieraan begon zag mijn auto er zo uit.

Krassen op achterscherm

IMG_1833.jpg


kras op kofferbak

IMG_1836.jpg


Krassen op handvaten

IMG_1831.jpg


Voor de rest veel swirls hier heb ik helaas geen foto's van.

na een week ploeteren met de g220 heb ik veel swirls kunnen verwijderen

PICT0009.jpg


PICT0010.jpg


PICT0011.jpg


PICT0012.jpg


PICT0013.jpg


Nu alleen de wat diepere krassen nog, daarvoor ga ik woensdag naar Tim die mij dan laat zien hoe ik ook hier van af kom.

Leuk plaatje van mijn auto in de foam

PICT0005.jpg


Verbruik valt best mee verdunning van ~1 op 6 flesje was tot de hals vol.

PICT0008.jpg


na woensdag volgt de rest.
 
Zo, da's al een wereld van verschil! Nu nog de puntjes op de i en dan is ie weer als om door een ringetje te halen...
 
Vandaag bij Tim geweest.
We hebben een paar testjes gedaan op mijn voorruit en op en stuk motorkap.

Mijn voorruit zit onder de butsen, deuken, gaten of hoe je het ook wil noemen en veel krassen van mijn ruitewisser.
Ik hoop dat Tim hiervan zijn foto's erbij wil zetten want die van mij zijn niet zo duidelijk.

Het stuk motorkap is echt goed opgeknapt.
 
Okee komt ie:

Eerst, de Diamondite test, Wel gedaan met de pad van TS24 (levelingpadje, maar hij kwam mij wat cheap over):

De fijne krassen die je hier ziet krijgt Diamondite helemaal weg:
Diamondite1.jpg



Zo was de ruit voor de behandeling:
Diamondite2.jpg



En zo was de ruit na de behandeling, we hebben uiteindelijk alleen het middelste stuk van het linkerdeel gedaan, dus de ruit rondom de rode sluitingen van de gordels:
Diamondite3.jpg


De vergelijking is niet heel duidelijk. De steenslag plekjes waren duidelijk veel te diep om verwijderd te kunnen worden. De 'na' foto is wel meer close-up, terwijl je op die foto minder putjes ziet. De ruit is zeker verbeterd, maar Diamondite kon met de TS24 pad alleen de lichte putjes + de krasjes verwijderen.

Even een demootje rotary gegeven aan Geforce:



Na de behandeling van Geforce met de G220 is de lak al een flink stuk opgeknapt. swirls waren nog duidelijk aanwezig en diepere krassen ook (hier minder zichtbaar):
SSR-Geforce1.jpg



Met een lake country cuttingpad en de Poorboys SSR3 op de rotary om de diepere krassen te lijf te gaan, die krassen zijn nu voor 90% verdwenen:
SSR-Geforce2.jpg


Na de afwerking met eerst de SSR2.5 op een polishing pad (rotary), daarna SSR1 (rotary) op een groene light polishing/finishing en als laatst de Pinnacle Finishing Polish op een groene pad samen met de G220.

Linkerdeel gedaan, rechterdeel niet:

SSR-Geforce3.jpg


Resultaat, lak amper dunner (meermalen gemeten met diktemeter), diepere krassen voor 90% verdwenen en swirls voor 98% foetsie! :ja :party:
 
Super! Dus die glasbehandeling kan dus de swirls uit het glas halen?
 
Yep, alleen diepe putjes niet. Dat is ook wel logisch, want dan moet je echt een boel wegpolijsten en dan ben je wel even zoet. De ruit van Geforce is er uitzonderlijk slecht aan toe!

Hij gaat nu aan zijn rotaryavontuur beginnen! :cool:
 
Cool, met deze resultaten begin ik langzaam te geloven dat zelfs mijn ouwe lijk nog redelijk tot leven gebracht kan worden! Echt waanzinnige resultaten! Sjappoo!
 
Toch een paar foto's van mij erbij.

De master aan het werk, zonder hologrammen te maken:|~*

IMG_1884.jpg


Compount volledig afgebroken de motorkap stond in de volle zon de kap was knap warm na het polijsten slechts ietsje warmer.

IMG_1889.jpg


Thuis gekomen nog een gedeelte van de kap op de foto genomen die we niet behandeld hadden. Dit gedeelte had ik al eerder behandeld met M83 en Stap 1. Toch nog een goed resultaat voor een beginnend proetser al zeg ik hetzelf, als je nagaat dat hij echt veel swirls had.

IMG_1898.jpg


Ja en dan natuurlijk het eindresultaat :party: als je goed kijkt zijn de iets diepere krassen nog zichtbaar maar zo klein en onzichtbaar geworden dat je het met je blote oog niet ziet. De deukjes en putjes zijn het resultaat van je aan de maximumsnelheid houden in Duitsland.

IMG_1897.jpg


Hartelijk dank voor het lezen, en mijn grootste dank gaat uit naar Tim die mij geheel belangeloos heeft geholpen:heart_eyes: , een paar flesjes poorboy heeft hij aan mij verdient. Hij is toch zo"n drie uur met me bezig geweest denk ik, het merendeell van de tijd was hij wel opzoek naar zijn doekjes die hij weer ergens had neergelegd:D . Dat zet mij tot denken drie uur voor 1/100 ste deel van mijn auto, ik denk dat ik nog even bezig ben met de full detail van mijn auto.:cool:

Maar dat is hij wel waard als je ziet hoe de kleur van het behandelde deel is eindelijk het resultaat wat ik wil bereiken De hele lak ziet er zo mooi uit.

Bijna vergeten de laatste tip van Tim om te controleren of de wax laag van je auto nog goed is spray wat water op je auto en als de bolletjes mooi rond zijn is ie goed gaan ze rare vormen aannemen word het tijd om opnieuw te waxen.
 
Had ik zooooooooooooooooveeel SSR3? WTF :d Ik dacht ik pak wat extra omdat ik in de volle zon stond. :D

Hmm, op de laatste foto moeten we nog ergens een stapje nabewerking hebben. Ik zie namelijk nog een paar swirls op die foto? Is dat de foto na de laatste stap?
 
Trouwens, die SSR serie werkt opvallend goed in de zon! Al vreet die cuttingpad van Lake wel bijna alles op (die nieuwe serie heeft een enorm open structuur waar voor mijn idee de halve fles in opgezogen kan worden).

Zelfs in de volle zon op een zwarte kap bijna geen stof met de SSR3, 2.5 en 1! Moet ik met de M83 niet proberen :roll
 
Tim zei:
Had ik zooooooooooooooooveeel SSR3? WTF :d Ik dacht ik pak wat extra omdat ik in de volle zon stond. :D

Hmm, op de laatste foto moeten we nog ergens een stapje nabewerking hebben. Ik zie namelijk nog een paar swirls op die foto? Is dat de foto na de laatste stap?

Ik vond ook al dat je veel SSR3 gebruikte wel anderhalve theelepel.

De laatste foto heb ik thuis gemaakt, de zon stond er op zijn felst bij en maximaal close opgenomen, ga je een paar centimeter verder staan dan zie je ze niet meer.
 
De pad nam het wel weer netjes op, op de foto lijkt het niet 1,5 theelepel maar 4 soeplepels :)

Die laatste paar swirls kan je met de SSR1 en gevolgd door de finishing polish eruit krijgen (ik denk zelfs dat de finishing polish voldoende kan zijn). (kan beide excentrisch zelfs) het kan ook zijn dat die swirls in je wax zitten nadat we die waterdruppeltjes weggepoetst hebben. De wax zat er net op.

Het voordeel van uni zwart is dat het ontzettend mooi is als het helemaal strak is, het nadeel is dat je werkelijk elk dingetje ziet. Hetzelfde hadden we met de uni rode Golf van Dana!