Afgelopen zaterdag ben ik begonnen met het verwijderen van de typeaanduiding van mijn A6.
Ik heb tijdens dit proces de gehele achterklep meegenomen.
Zoals een aantal forumleden weten wou ik er eerst niet aan geloven maar heb zaterdag toch maar de knoop doorgehakt.
Ben blij dat ik het gedaan heb want hij oogt nu een stuk dikker
Gestart met wassen zo rond een uur of 11:00 om vervolgens zo rond 16:00 uur met een voldaan gevoel de boel weer op te ruimen.
Gebruikte producten:
- Foam: Supa Snow Foam
- Shampoo: DJ BTBM
- Clay: Mothers (mild)
- Polish: Monello Mezzo @ LC Orange Spot Pad, Monello Mezzo @ LC White Spot Pad, Monello Finale @ LC Black Spot Pad
- Machines: Ferm AGM1037, DAP 900 (beide voorzien van LC (Spot) Backing Plates)
- Glaze: PB Blackhole
- Wax: PB Natty's Blue
- IPA 1:1
- PB APC
- PB Spray & Wipe
- Valet Pro Citrux Tar & Glue Remover
- Diverse PB Deluxe Towels en applicator pads
- Mothers Wheel Brush
- Visdraad
- Eventueel een Föhn
Het punt is dat het bij het wassen/polishen altijd gepriegel is bij de typeaanduiding en het resultaat naar mijn mening niet voldoende is.
Allereerst een aantal before shots gemaakt.
Reflectie shots:
Zoals te zien toch nog wel wat swirls rondom de typeaanduiding.
Na het verwijderen van delen van de typeaanduiding aan de hand van het snijden met visdraad.
Typeaanduiding verwijderd:
Zoals te zien is op bovenstaande afbeeldingen is er nog veel aanslag / verkleuring zichtbaar op de lak.
De lak heb ik eerst geclayed met PB S&W. Vervolgens gepolished en daarna de lak geheel ontvet met IPA 1:1 voor een betere hechting van Blackhole en de wax.
Het resultaat na polishen, finishen, sealen en waxen:
Totaalplaatje van de achterkant:
Voor:
Na:
Bedankt voor het lezen, ik zie alle op of aanmerkingen graag tegemoet ,^^
Ik heb tijdens dit proces de gehele achterklep meegenomen.
Zoals een aantal forumleden weten wou ik er eerst niet aan geloven maar heb zaterdag toch maar de knoop doorgehakt.
Ben blij dat ik het gedaan heb want hij oogt nu een stuk dikker
Gestart met wassen zo rond een uur of 11:00 om vervolgens zo rond 16:00 uur met een voldaan gevoel de boel weer op te ruimen.
Gebruikte producten:
- Foam: Supa Snow Foam
- Shampoo: DJ BTBM
- Clay: Mothers (mild)
- Polish: Monello Mezzo @ LC Orange Spot Pad, Monello Mezzo @ LC White Spot Pad, Monello Finale @ LC Black Spot Pad
- Machines: Ferm AGM1037, DAP 900 (beide voorzien van LC (Spot) Backing Plates)
- Glaze: PB Blackhole
- Wax: PB Natty's Blue
- IPA 1:1
- PB APC
- PB Spray & Wipe
- Valet Pro Citrux Tar & Glue Remover
- Diverse PB Deluxe Towels en applicator pads
- Mothers Wheel Brush
- Visdraad
- Eventueel een Föhn
Het punt is dat het bij het wassen/polishen altijd gepriegel is bij de typeaanduiding en het resultaat naar mijn mening niet voldoende is.
Allereerst een aantal before shots gemaakt.
Reflectie shots:
Zoals te zien toch nog wel wat swirls rondom de typeaanduiding.
Na het verwijderen van delen van de typeaanduiding aan de hand van het snijden met visdraad.
Typeaanduiding verwijderd:
Zoals te zien is op bovenstaande afbeeldingen is er nog veel aanslag / verkleuring zichtbaar op de lak.
De lak heb ik eerst geclayed met PB S&W. Vervolgens gepolished en daarna de lak geheel ontvet met IPA 1:1 voor een betere hechting van Blackhole en de wax.
Het resultaat na polishen, finishen, sealen en waxen:
Totaalplaatje van de achterkant:
Voor:
Na:
Bedankt voor het lezen, ik zie alle op of aanmerkingen graag tegemoet ,^^