• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A6 Avant - Typeaanduiding verwijderen

johnwoo

Detailing guru
20 feb 2011
333
155
Afgelopen zaterdag ben ik begonnen met het verwijderen van de typeaanduiding van mijn A6.
Ik heb tijdens dit proces de gehele achterklep meegenomen.

Zoals een aantal forumleden weten wou ik er eerst niet aan geloven maar heb zaterdag toch maar de knoop doorgehakt.
Ben blij dat ik het gedaan heb want hij oogt nu een stuk dikker :cool

Gestart met wassen zo rond een uur of 11:00 om vervolgens zo rond 16:00 uur met een voldaan gevoel de boel weer op te ruimen.

Gebruikte producten:

- Foam: Supa Snow Foam
- Shampoo: DJ BTBM
- Clay: Mothers (mild)
- Polish: Monello Mezzo @ LC Orange Spot Pad, Monello Mezzo @ LC White Spot Pad, Monello Finale @ LC Black Spot Pad
- Machines: Ferm AGM1037, DAP 900 (beide voorzien van LC (Spot) Backing Plates)
- Glaze: PB Blackhole
- Wax: PB Natty's Blue
- IPA 1:1
- PB APC
- PB Spray & Wipe
- Valet Pro Citrux Tar & Glue Remover
- Diverse PB Deluxe Towels en applicator pads
- Mothers Wheel Brush
- Visdraad
- Eventueel een Föhn

Het punt is dat het bij het wassen/polishen altijd gepriegel is bij de typeaanduiding en het resultaat naar mijn mening niet voldoende is.

Allereerst een aantal before shots gemaakt.

P1030790.webp

P1030804.webp

P1030793.webp



Reflectie shots:
Zoals te zien toch nog wel wat swirls rondom de typeaanduiding.

P1030803.webp

P1030788.webp


Na het verwijderen van delen van de typeaanduiding aan de hand van het snijden met visdraad.

P1030798.webp

P1030806.webp


Typeaanduiding verwijderd:

P1030802.webp

P1030807.webp


Zoals te zien is op bovenstaande afbeeldingen is er nog veel aanslag / verkleuring zichtbaar op de lak.
De lak heb ik eerst geclayed met PB S&W. Vervolgens gepolished en daarna de lak geheel ontvet met IPA 1:1 voor een betere hechting van Blackhole en de wax.

Het resultaat na polishen, finishen, sealen en waxen:

P1030810.webp

P1030812.webp

P1030814.webp


P1030818.webp

P1030822.webp

P1030821.webp



Totaalplaatje van de achterkant:

Voor:

P1030787.webp


Na:

P1030816.webp



Bedankt voor het lezen, ik zie alle op of aanmerkingen graag tegemoet ,^^
 
Superstrak kontje zo :-)^ :love Prachtige wagen, vind het zo jammer dat de nieuwste generatie TDI's die dikke kromme pijpen niet meer hebben, nu zijn ze gewoon recht.

Ik had met mijn domme kop vergeten bij het bestellen van de A1 de kosteloze optie geen type aanduiding aan te vinken. Emblemen op de A1 zijn inmiddels ook verwijderd, uiteraad de ringen niet.

Soms zijn emblemen wel leuk: mijn broer had destijds een Golf IV TDI alle letters rood (150pk), daar hadden we de TDI letters verwijderd en er SDI opgeplakt. Echt lachen was dat bij het stoplicht, iedereen dacht natuurlijk dat het een SDI was die voor geen meter wegkomt. Tot dat het licht op groen sprong! 180pk en 400nm (ABT gechipt) spurde dan weg.
 
Bedankt mannen voor de positieve reacties!


Paulus de Boskabouter zei:
vind het zo jammer dat de nieuwste generatie TDI's die dikke kromme pijpen niet meer hebben, nu zijn ze gewoon recht.

+1 :jippie
@Paulus, ik werk in Grunn, zit je daar in de buurt of doe je alles vanuit huis?

rvrakelen zei:

Je bent de 3e die het opvalt :) Goede smaak laten we zeggen x-]

SkyBuMp zei:
Toch maar wel even er af gepulkt zeg....werd tijd Whistle

De vrouw hield het lange tijd tegen..... Ik moest met grof geschut komen :|~*


Kleine toevoeging:

Het weghalen van de lijmresten was wel lastig, ik had beter een föhn kunnen gebruiken aangezien de lijmresten dan wat meer vloeibaar zouden worden.
Ik heb het nu met veel Tar & Glue remover gedaan (deppen, wat overigens ook werkt) maar met de föhn was sneller gegaan...
Had daar nooit meer bij stil gestaan :-"
 
Ziet er goed uit! :-)^

Bij het verwijderen van de letters bij mijn audi kostte de lijm verwijderen ook behoorlijk wat moeite :ja terwijl de lijmresten bij hetzelfde klusje bij de renault van mijn vriendin juist heel makkelijk te verwijderen vielen :ja