Dit weekend stond er een Audi A6 Avant geboekt voor een complete exerieur detail. Deze is uitgevoerd door mij. @Bikkel en @Dennis van der Willik .
De auto bij aanvang.
Omdat er op locatie geen mogelijkheid was (kraan defect, later bleek deze wel te werken...) de auto 50 meter verderop in de lokale wasfacaliteit gewassen, gekleid en behandeld met een de-ironizer.
Omdat de auto recentelijk nagenoeg compleet was overgespoten, kwam er relatief weining vervuiling vanaf.
Nadat de auto terug gereden is (50 meter... het is zéér verleidelijk om met deze gekietelde V6 een groot blokje om te rijden... ) de lakdikte gemeten.
Alleen op de achterklep waren de waardes onder of tegen de 100 micron. De overige delen variën van 300 tot over de 400 mircon.
Onze werkplek van vandaag. Overdekt, uit weer en wind, voorzien van alle gemakken, kortom een toplocatie. Bedankt eigenaar voor het beschikbaar stellen.
Met in het achterhoofd rekening houdend dat de lak erg hard kon zijn, diverse testspots gemaakt. Echter bleek de lak ontzettend makkelijk en met een milde combinatie van pad en polijstpasta te corrigeren.
Yes! De rotary bleef onaangeroerd en ongebruikt in de tas liggen.
Diverse voor en na foto's.
Tildrempel /achterklep / kofferrand
De eigenaar stoorde zich ontzettend aan de vreemde strepen en banen op de zijkanten van de auto. Verkeerde wastechniek, verkeerd gepolijst? Geen idee, gelukkig kon het dynamic trio hier wel mee omgaan.
Wat bewegend materiaal.
De pianolak stijlen zijn zo gevoelig voor krassen en swirls. Met een beetje TLC zijn ze zo weer opgeknapt.
Voor de kleine(re) delen is de Rupes iBrid een uitkomst.
De lak was aardig opgeknapt van al dat gestreel met de machines, pads en polijstpasta's. De glans en reflectie is weer zoals het hoort.
Nadat de lak helemaal behandeld is, meermaals ontvet, tijd voor de coating. In dit geval is er Gyeon Prime, Rim, Trim, View en Leather gebruikt.
De uitlaten (wat een f*cking kippevel geluid van 500+ pk en een berg koppel!) behandeld in 2 stappen met een metal polish en voorzien van Gyeon Rim.
Geluid!
Alle kunststof delen onder de motorkap werden schoon gemaakt, ontvet en voorzien van Gyeon Trim.
De velgen hebben niet heel veel aandacht gekregen omdat dit de wintersloffen zijn. Deze worden bij het wisselen een keertje goed onder handen genomen.
De banden werden behandeld met Gyeon Tire. (edit: banden zijn 2x keer behandeld)
De auto bij aanvang.
Omdat er op locatie geen mogelijkheid was (kraan defect, later bleek deze wel te werken...) de auto 50 meter verderop in de lokale wasfacaliteit gewassen, gekleid en behandeld met een de-ironizer.
Omdat de auto recentelijk nagenoeg compleet was overgespoten, kwam er relatief weining vervuiling vanaf.
Nadat de auto terug gereden is (50 meter... het is zéér verleidelijk om met deze gekietelde V6 een groot blokje om te rijden... ) de lakdikte gemeten.
Alleen op de achterklep waren de waardes onder of tegen de 100 micron. De overige delen variën van 300 tot over de 400 mircon.
Onze werkplek van vandaag. Overdekt, uit weer en wind, voorzien van alle gemakken, kortom een toplocatie. Bedankt eigenaar voor het beschikbaar stellen.
Met in het achterhoofd rekening houdend dat de lak erg hard kon zijn, diverse testspots gemaakt. Echter bleek de lak ontzettend makkelijk en met een milde combinatie van pad en polijstpasta te corrigeren.
Yes! De rotary bleef onaangeroerd en ongebruikt in de tas liggen.
Diverse voor en na foto's.
Tildrempel /achterklep / kofferrand
De eigenaar stoorde zich ontzettend aan de vreemde strepen en banen op de zijkanten van de auto. Verkeerde wastechniek, verkeerd gepolijst? Geen idee, gelukkig kon het dynamic trio hier wel mee omgaan.
Wat bewegend materiaal.
De pianolak stijlen zijn zo gevoelig voor krassen en swirls. Met een beetje TLC zijn ze zo weer opgeknapt.
Voor de kleine(re) delen is de Rupes iBrid een uitkomst.
De lak was aardig opgeknapt van al dat gestreel met de machines, pads en polijstpasta's. De glans en reflectie is weer zoals het hoort.
Nadat de lak helemaal behandeld is, meermaals ontvet, tijd voor de coating. In dit geval is er Gyeon Prime, Rim, Trim, View en Leather gebruikt.
De uitlaten (wat een f*cking kippevel geluid van 500+ pk en een berg koppel!) behandeld in 2 stappen met een metal polish en voorzien van Gyeon Rim.
Geluid!
Alle kunststof delen onder de motorkap werden schoon gemaakt, ontvet en voorzien van Gyeon Trim.
De velgen hebben niet heel veel aandacht gekregen omdat dit de wintersloffen zijn. Deze worden bij het wisselen een keertje goed onder handen genomen.
De banden werden behandeld met Gyeon Tire. (edit: banden zijn 2x keer behandeld)
Laatst bewerkt: