• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Audi A6 Avant

DennisBoersma

Detailing guru
7 dec 2018
128
105
Vandaag weer na een lange tijd geen auto’s gedaan, deze prachtige Audi A6 mogen doen. De auto zag er al erg netjes uit, maar het grondig wassen en polijsten was geen overbodige luxe.

Grondig gewassen met BTBM
Kleien, meguiars clay and lube
Ontijzeren, kenotek wheel cleaner ultra
Polijsten met super resin polish
Wax, meguairs fast finish
Ramen coating, rainx
Velgen wax aangebracht, spray on wheel wax
Banden coating aangebracht, tire dressing meguiars
Uitlaat gepolijst, staal wol en metal polish
Rubbers gevoed met chemical guys

De auto heb ik handmatig gepolijst omdat ik geen machine heb. Niet alle swirls zijn er uit, maar voor de ‘ leek’ is het een heel verschil! Eigenaren waren tevreden bij aflevering!

De bruine lak staat er weer strak bij voor het voorjaar!

IMG_3055.jpg



IMG_3062.jpg

IMG_3059.jpg

IMG_3056.jpg

IMG_3050.jpg

IMG_3054.jpg

E8F51A3B-0AC6-4E7C-B447-C618D2CF7239.jpg

IMG_3058.jpg
 
Respect hoor, met het handje ..
Hopelijk wel wat overgehouden voor de toekomstige aanschaf van een DAP oid

Ik vraag meestal een kleine vergoeding zodat ik mijn spullen weer kan bevoorraden. Met een machine vind ik persoonlijk minder leuk werk en dan ben ik eigenlijk genoodzaakt om meer te vragen dan nu. Wat er voor zorgt dat er minder snel mensen zullen komen. Dus ik hou het bij handmatig polijsten :)
 
Bedankt voor de leuke reacties allemaal!
Ik ben gemiddeld 5 a 6 uur bezig, hangt een beetje van de auto af.

Sochtends vroeg beginnen en dan ben ik vaak vlak na de lunch klaar
 
Bedankt voor de leuke reacties allemaal!
Ik ben gemiddeld 5 a 6 uur bezig, hangt een beetje van de auto af.

Sochtends vroeg beginnen en dan ben ik vaak vlak na de lunch klaar

Vraagje, 5 a 6 uur voor dit gehele lijstje? Of het met de hand polijsten?

Grondig gewassen met BTBM
Kleien, meguiars clay and lube
Ontijzeren, kenotek wheel cleaner ultra
Polijsten met super resin polish
Wax, meguairs fast finish
Ramen coating, rainx
Velgen wax aangebracht, spray on wheel wax
Banden coating aangebracht, tire dressing meguiars
Uitlaat gepolijst, staal wol en metal polish
Rubbers gevoed met chemical guys
 
  • Leuk
Reactions: DennisBoersma
@Passaatje - Het hele lijstje, lijkt mij. ;)

Ik vraag meestal een kleine vergoeding zodat ik mijn spullen weer kan bevoorraden. Met een machine vind ik persoonlijk minder leuk werk en dan ben ik eigenlijk genoodzaakt om meer te vragen dan nu. Wat er voor zorgt dat er minder snel mensen zullen komen. Dus ik hou het bij handmatig polijsten :)
Ik zou je toch willen adviseren om een DAP aan te schaffen. Zo behaal je sneller en vooral meer resultaat welke ook nog eens permanent is. Je MOET dan niet meer gaan vragen voor je werk, maar je behaalt wel betere resultaten welke niet na een paar wasbeurten al minder worden.

Wanneer je dan een lak strak hebt, is het niet door de olien/fillers/wax, maar dan heb je de lak ook echt strak. :p

De SRP is een All-in-One en niet specifiek een polijstmiddel. Vandaar dat er snel een goed resultaat wordt behaald. Je ziet ook niet goed of je nou daadwerkelijk iets aan de korrel hebt gehad of dat de lak is verhuld met dingen. ;) Als je een dusdanig grote auto, met vrijwel zeker een harde lak, echt handmatig moet gaan polijsten, dan haak je al snel af omdat dit niet te doen is.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar las 't hele corona-gebeuren is overgewaaid, mag je best een keer mijn machines komen proberen in Leersum. ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Passaatje
@Quantoxx Ik heb zojuist het product SRP bekeken, kende het niet zo 1,2,3. Ik wil echt niemand voor de schenen schoppen, maar het woord polijsten vind ik wel enigszins ''overrated'' en schept een beetje een verkeerd beeld. Wellicht mijn verkeerde interpretatie maar ik zag het echt voor me dat de auto geheel met het handje gepolijst werd. (Vandaar mijn vraag over de duur van de werkzaamheden ) Er wordt immers gesproken over ''niet alle swirls zijn er uit''. In mijn opinie zijn dan gewoon niet alle swirls gemaskeerd. Don't shoot me if i'm wrong.

Ondanks dat gezegd te hebben staat de auto er weer zeer netjes bij en sluit ik me geheel aan bij hetgeen Quantoxx schrijft, probeer eens te starten met een Dap. Je hebt nu al een knap resultaat, met de DAP kun je een nog beter en blijvend resultaat behalen. Je kunt je resultaat echt een upgrade geven daarmee. Maar dat is uiteraard een keuze die alleen jij zelf kunt maken.

Zoals Barry Stevens altijd zei: Vooral doorgaan! :)
 
Mooi resultaat op een mooie auto. Goede kleur en de velgen staan ook goed.
n mijn opinie zijn dan gewoon niet alle swirls gemaskeerd. Don't shoot me if i'm wrong.
Eens. SRP is een prima product, maar doet weinig aan echte correctie. Niks mis mee, maar het effect is vrij tijdelijk.
 
  • Leuk
Reactions: Passaatje
@Passaatje - Ik merkte het al aan alle eerdere reacties, vandaar. ;) Not gonna shoot ya, because you're spot on.

Ik dacht ook dat er een ''coating'' op de vooruit was aangebracht en de rest van het glas in de RainX, maar later las ik dat er een coating op de banden was aangebracht en tevens dressing. Dus in alle gevallen geen coating.


Desalniettemin ziet de auto er netjes uit! :D

Dennis, heb je ook wat before-foto's?
 
Behoefte om toch beetje te nuanceren.

Er zit wel een beetje correctie in, in elk geval meer/beter dan PB Black Hole. Tuurlijk haal je meer resultaat met polijsten. Maar de standtijd van SRP vind ik toch best behoorlijk. En als je de zomerprep (met volledig polijsten) in het voorjaar doet, en in het najaar nog een rondje SRP en vervolgens aftoppen met mooie lsp... En als ze zelfs op DW (detailing world) erg enthousiast zijn...

Voor de wagens die veelal de wasstraat zien, die Dennis volgens mij vaak doet, is het m.i een prima product en geeft veel resultaat. Immers, volgende week jakkeren ze weer door de wasstraat... Dat onze lat hoger ligt, maakt SRP nog geen minder product. En die enkele keer dat ik SRP gebruik, merk ik niet veel tijdsverschil met 1-staps polijsten hoor (afhankelijk van het aantal hits natuurlijk).

Door dit “How To” topic ben ik overigens geïnteresseerd geworden voor het product.
 
Laatst bewerkt:
@Marcel1973 - Oh, maar ik kraak ook producten af. ;) (En ook zeker Dennis niet)

De korrel zal zeker bijdragen aan reiniging en/of slijpen en dus meer kunnen doen dan een (cleaner-)glaze. Maar als je inderdaad de ''snelle glimmers, morgen weer krasstraat''-gasten hebt, dan zou ik ook de boel dichtflatsen. :p
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Het was ook zeker niet mijn bedoeling om een product, laat staan iemands werk, af te kraken. Integendeel zelfs. Maar ik werd wel misleid door de woordkeuze, daar kan ik gewoon niet omheen. Verder shut ik up, want de auto staat weer te blinken en de klant is tevreden, daar gaat het in dit geval om :)
 
Hohoho, voor het de verkeerde kant op gaat, ik verwijt niemand iets hoor @Quantoxx en @Passaatje, no hard feelings!

Gaat mij meer om de nuance, “het tegengeluid in de discussie”. Zoals vaker geldt bij producten en dus ook hier, wat verwacht je van een product. En dan kan SRP een fijn product/keuze zijn.
Maar ook hier staat geen literverpakking hoor, ik pak sneller Geyon Primer, Rupes Geel of Scholl S40.

Wel aardig overigens, ik ken een “poetsbedrijf” die eerst de auto door de wasstraat trekt, daarna met SRP doet, en aftopt met AG Extra Gloss Protection. Standaardklanten zijn de wasstraat-gasten die voor ca. €125 de auto weer zomerklaar willen hebben. :joy:
 
  • Leuk
Reactions: Passaatje en Jansen

Vergelijkbare onderwerpen