• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi a6 daytonagrijs

Tomsel

Detailing guru
10 sep 2018
474
150
Na afgelopen zomer voor het eerst gebruik te hebben gemaakt van de dap900, wou ik de kerstperiode gebruiken om mijn eigen auto te gaan doen. Maar ik kon geen ruimte vinden om te auto binnen neer te zetten, wat gelukkig in de toekomst geen probleem meer gaat zijn! (aankomend zomer gaan we een schuur / garage bij ons huis bouwen :))

Aangezien het met koude temperaturen niet optimaal is om buiten de gehele auto te gaan polijsten, heb ik een kortere poetsversie uitgevoerd vandaag. Ik heb afgelopen week een nieuwe hogedrukreiniger gekocht, de nilfisk e 160.1-10. Deze moest uiteraard gelijk getest worden met de lancia foamlans. Daarbij heb ik voor de snelle poetsbeurten dodo juice need for speed mee besteld.

Allereerst de auto in de foam gezet.

IMG_7094.JPG


IMG_7095.JPG


Voor de foam had ik de velgen al gereinigd met alloy devil. Op zich hier wel over te spreken, maar als de fles leeg is, ga ik hier eens wat anders voor proberen. Na het afspuiten de auto gewassen met meguiars gold class shampoo.

Daarna de auto geheel handmatig vertroeteld met dodo juice need for speed. Moet zeggen dat dit een prima glans geeft en is makkelijk te verwerken. Zeker een blijvertje voor de snelle beurten. De banden hebben we ingesmeerd met meguiars endurance tyrespray, de sierstukken met meguiars metal polish. De auto staat er wel glimmend bij. In het voorjaar is de audi aan de beurt om gepolijst te worden, heb hier nu al zin in :).

IMG_7099.JPG


IMG_7102.JPG


IMG_7116.JPG


IMG_7107.JPG


Op de laatste foto nog een paar nog een paar druppeltjes op deur zichtbaar. Al met al erg tevreden met de hogedrukreiniger, een verademing om met de flexibele slang van de nilfisk te werken ipv de stugge karcher slang. Wat mij ook opviel was het verbruik van de foam, bij mijn karcher verbuikte ik meer foam dan bij de nilfisk. Ik ben benieuwd naar de standtijd van de need for speed, maar dat gaan we mee maken de komende weken :).
 
Ziet er netjes uit. Moai wark! Voor die na druppels onder je spiegels gebruik ik iets van Microfiber Madness. Dit is een mini droogdoekje met magneten die je er zo onder klikt. Vangt het restwater lekker op.
 
  • Leuk
Reactions: Tomsel en Witsel
Dikke wagen:heart_eyes: En hij staat er weer strak en glanzend bij:cool: Ben benieuwd naar het eindresultaat als hij een 'full detail' heeft gehad;)
 
  • Leuk
Reactions: Tomsel
Mooie Audi hoor!


Je zou jezelf een Metrovac blower cadeau kunnen doen;) Ideaal om de plekken droog te blazen waar je met een droogdoek moeilijk bij kan. Uit spiegelkappen, lichtunits en de gril komen altijd nog wel een paar druppels water uit.

Als de schuur klaar is, komt er ook een compressor. Volgens mij is het dan ook prima op te lossen met een blaaspistool :)
 
Dit zijn de originele s6 velgen, titaangrijs afgewerkt! Ik kwam ze een aantal weken geleden tegen, gebruik ze als winterset

Waar kwam je dat tegen ? Marktplaats ?
En als je zoiets tegen komt hoe kan ik als leek zien dat er geen onzichtbare beschadigingen zijn potentieel gevaar kunnen opleveren ?