• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A7 V6 zwart

Sugr_81

Detailing addict
12 apr 2016
339
70
43
Oost Vlaanderen
Beste forumleden gisteren mocht ik een mooie A7 V6 in mijn handen nemen.

Wat was ik er blij mee om zone mooie beest in mijn handen te mogen nemen.

Maar heb het resultaat niet ervan gekregen van wat ik eigenlijk van wilde. Toen ik mijn FARO Swirlfinder naar boven haalde dacht ik dat ik zot ging worden van dat ondiepe krassen die er nog niet eruit waren polijst. Op sommige plaatsen zaten de ondiepe krassen nog zichtbaar. Lang zult ge leven de krassen!

Omdat ik weet dat duitse lakken hele harde lakken hebben heb ik zelfs gene testspots gedaan. Heb er alles aan gedaan om die krassen (ondiepe) eruit te polijsten maar is me niet volledig gelukt.

Maar toen de eigenaar zijn wagen kwam halen was het wel zalig. Dat was precies of ik had de Audi A7 veranderd naar een Bentley ofzo.

Mijn stappenplan was:
*Prewash met Valet pro prewash
*Dan Foamen met Valet pro combo2
*Velgen met Monello en gyeon Tar en een borstel van monello small en voor de bouten heb ik een kwastje van Valet pro gebruikt
*2 emmers methode en wat auto shampoo heb terug wat Valet pro2 gebruikt om zeker te zijn dat alles gestript zou zijn

En om de lak te behandelen heb ik met een Dap plus 900 en een blauwe pad van Rupes met S3 scholl gebruikt en een paar hits gedaan en toch had ik gene echte resultaat van gehaald maar deed wel zijn werk.

Dan ben ik naar meguiars de krassen verwijderaar overgestapt SchratchX 2.0 maar vond het niets en dan nog in combinatie met een blauwe coarse pad van Rupes?. Ik wou bijna mijne Rotary met een woolpad uit de kast nemen om zo tegen de lichte krassen te gaan vechten maar had de moed ervoor niet.

De wagen heeft heel veel bolvormige oppervlakte. Dan maar verder gezocht en heb ik met een cutting polijstmiddel van meguiars M205 geprobeerd. Ook gene echte resultaat mee gehaald maar is wel 1 van mijn lievelingsproduckt had vervolgens mij de zelfde effect als S3 waar ik ook tevreden over was.

Mijn vraag is tot jullie toe. Er moet toch een manier zijn dat je na een dagje polijsten van 13uur (enkel lak en velgen). De lichte krassen eruit krijgt toch? Hier zijn wat foto's spijtig genoeg heb ik gene foto kunnen maken in de late avond. Heb het gevraagd en hij gaat me der een paar sturen.
151d463dc5eed393a8a4a47261bb6b57.jpg
f44f410dcf88817d0ec63fe9156d98c8.jpg
b26104cb401195a677e0d15d5af14730.jpg
d88400ae215c34268a6b5744a9f0835a.jpg
484bf2271fd5601e48e78afc5306b523.jpg
ff27110634b1e15012f53f80ea1167ad.jpg
d83b5e21401bf00fdf501c98f033a8f1.jpg
94c95829b3f97b25c0ccf502656a8196.jpg
121fa97c94f9e73d0b785050d1c7065a.jpg
b1f132c05519790112b04acd2b9457ea.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tja... Bedriegelijke krassen in een harde lak. :) Maar je hebt gewetsand ej nog geen verbetering?

Mijn nieuwe voornemens wanneer ik VAG/BMW/Volvo/etc. moet polijsten; Grof geschut! ... laat ik dat nou net niet hebben, haha!
 
Inderdaad @Quantoxx ben met je eens. Is wel gelukt maar als je met je neus erin gaat hangen zoals mij. Dan zie het nog een hele fijn lijntje erin hangen.

Was nog 1 ding vergeten bij te zeggen deze kras was onstaan door vandalisme waarschijnlijk met een sleutel bewerkt maar de kras zat er wel niet door dus mijn nagel blijf er niet in hangen.
 
100% resultaat is heel lastig te behalen. 80-90% is meestal het hoogst haalbare.
Wij zijn heel erg kritisch maar de eigenaar is er dolblij mee want de krassen zijn nagenoeg weg en hij glimt ook nog eens. Daarnaast voelt de lak heel glad aan en iedereen kijkt naar zijn prachtig glimmende auto. Iedereen blij
 
100% resultaat is heel lastig te behalen. 80-90% is meestal het hoogst haalbare.
Wij zijn heel erg kritisch maar de eigenaar is er dolblij mee want de krassen zijn nagenoeg weg en hij glimt ook nog eens. Daarnaast voelt de lak heel glad aan en iedereen kijkt naar zijn prachtig glimmende auto. Iedereen blij
Bedankt @Stefan O Dat geeft mij weer meer motivatie om door te gaan en niet op te geven. Ben wel blij dat je der ook mee eens zijt. Heb er tot de dag van vandaag bijna alles geprobeerd en 100% resultaat is niet haalbaar dat heb ik al in mijn kopje gestoken. Maar ik geef het niet op 100% zal het niet worden maar diene 90% wil ik er nog wel voor gaan.
 
Tip van flip; Laat een paneel met defecten voor wat het is en ga wat anders doen. Polijst bijv. de rest van de auto en voordat je gaat finishen kijk je nog even naar de krassen; Laat ik ze voor wat ze zijn of ga ik nog meer polijsten?

Meestal zie je dan wel of de defecten enorm opvallen of juist in alle glans verdwijnen. :)
 
Soms moet je inderdaad accepteren dat 100% niet haalbaar is... Ik probeer dat van te voren altijd heel duidelijk te maken naar de klant, dan valt het ook niet tegen. Na verloop van tijd leer je wel ongeveer inschatten wat er niet uit zal gaan. Dit kun je dan van te voren als aanwijzen.

Evengoed een mooi resultaat!
 
  • Leuk
Reactions: Sugr_81
Zouden de lichte krassen niet gemakkelijker verdwijnen als ik bv eerst met Rupes coarse pad blauw gebruik met een grove compound bv S3 van scholl ? en daar achter een polishing pad gele terug met S3 gebruik daarachter als finishing een groene pad van Rupes en met een lichte compound gebruik bv S30 van scholl zal dat niet effectiever zijn?
 
Mooi resultaat! Ik snap dat je detailler hart de correctie het liefst tot 100% wilt hebben, maar als de eigenaar al tevreden is met 70% en jij brengt 80% moet je je toch realiseren dat je heel puik werk geleverd hebt.
Mooie detail op een prachtwagen! Succes met je volgende details :)
 
  • Leuk
Reactions: Sugr_81
Wow.. Wacht effe... :D

daar achter een polishing pad gele terug met S3 gebruik daarachter
Say whaaaat? :p

Ik ken de Coarse Pad van Scholl niet, dus daar kan ik je niets over zeggen. Een harde lak vraagt om een grove combi. Mocht je in deze harde lak een flink diep defect hebben, dan zal je lokaal nog meer hits kunnen doen met kleinere pads of dus inderdaad lokaal wetsanden + afschalen middels polijsten. Wat je met de grofste handeling niet weg krijgt binnen een aantal hits of zelfs wetsanden, dat zal gaan vragen om link wat lakverwijdering. <--- En dit is nou net wat je moet overwegen.

(1) Wil jij het risico lopen dat je door de lak gaat omdat je eigenlijk niet weet hoeveel speling je nog hebt?
(2) Wil de eigenaar naar jou luisteren, snappen wat de situatie is en dan mee kunnen denken.
(3) Het is een gezonde lak waar je speling genoeg hebt en middels wetsanden toch de kras aanpakken.

Ik heb de laatste tijd wat zitten stuntelen met wetsanden op een testpaneel. Bij de hardere lakken waarvan ik weet dat ze prima in de lak staan, omdat ze vrij nieuw zijn bijvoorbeeld, durf ik nu best een stukkie schuurpapier over/rondom een kras te halen tot hij zo goed als weg is. Vervolgens netjes weer tot hoogglans polijsten.
Is het allemaal twijfelachtig, dan zal ik een aantal hits doen en het daar bij laten. (Wat ik ook aan zal geven)

De gehele auto 2 hits met een compound (S3) en 1 hit met een finishing combi, dat is mijn max voor de ''standaard'' prijs. Moet ik lokaal krassen aan gaan pakken, komt er meer bij kijken qua tijd en kosten.
 
  • Leuk
Reactions: Sugr_81
Zouden de lichte krassen niet gemakkelijker verdwijnen als ik bv eerst met Rupes coarse pad blauw gebruik met een grove compound bv S3 van scholl ? en daar achter een polishing pad gele terug met S3 gebruik daarachter als finishing een groene pad van Rupes en met een lichte compound gebruik bv S30 van scholl zal dat niet effectiever zijn?

Ik zou voor de harde lakken eigenlijk eerder naar microvezelpads grijpen met een S3 of Veloce. Mag best wel wat grover geschut op dat Duitse graniet. Even los van wetsanden kun je met een DA op zulke harde lak niet snel te grof gebruiken.

Bij Rupes zijn de pads:
Blauw: Grove cutting pad
Groen: Fijnere cutting pad
Geel: Finishing pad
Wit: Wax/Ultra finishing pad.

Als je dan tussenstapjes wilt maken zou ik blauw + s3, groen + s3 of s30 en geel +s30 doen, hoewel eigenlijk tussen blauw s3 en geel s30 geen stap nodig is naar mijn mening/ervaring. Ga je S3 op geel doen dan heb je kans dat de korrel niet genoeg afbreekt ofzo. Andersom zou trouwens wel nog kunnen, s30 op groen of blauw, maar dat zou ik gebruiken als correctie op een zachte lak met weinig beschadigingen. Dan gebruik je een niet te agressieve compound die je door de hardere pad wel net wat harder doorwerkt.

Uiteindelijk is het beste advies hierin gewoon: proberen!
 
  • Leuk
Reactions: Sugr_81
Mooie detail en zoals reeds gezegd... is de eigenaar tevreden, dan moet je zelf ook tevreden zijn. Het siert je dat je niet snel tevreden bent, maar luister steeds naar wat de klant wil. Dit is héél belangrijk! De klant wil soms heel simpele dingen en wij vinden het moeilijk om het daar bij te laten... toch is dit een knop die je moet omdraaien... vooral als je beroepsmatig aan detailing zou doen, want dan komt de factor tijd die je spendeert aan een detail er bij kijken. En meer tijd betekent ook meer kosten voor jou!
 
Mooie detail en zoals reeds gezegd... is de eigenaar tevreden, dan moet je zelf ook tevreden zijn. Het siert je dat je niet snel tevreden bent, maar luister steeds naar wat de klant wil. Dit is héél belangrijk! De klant wil soms heel simpele dingen en wij vinden het moeilijk om het daar bij te laten... toch is dit een knop die je moet omdraaien... vooral als je beroepsmatig aan detailing zou doen, want dan komt de factor tijd die je spendeert aan een detail er bij kijken. En meer tijd betekent ook meer kosten voor jou!
Je hebt zeker gelijk @Nick1407 ma stel je eens voor dat de klant ook een coating zou gewild hebben (daarvoor moet je natuurlijk een gesloten ruimte hebben) en je die dan coat.

Dan zie je de fijnere (minieme) krasjes toch veel duidelijker dan het ervoor was of niet heb ik het mis? (Omdat deze dan een diepere look krijgt toch) een soort van een vergrootglas effect zeg maar.

En vandaar dat ik ervoor wil streven om het best mogelijk resultaat te halen.

En bedankt voor de compliment.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Als ze poetswerk willen, dan gaan ze maar naar een poetsbedrijf. Wil je kwaliteit, dan moet je naar een detailer. :)

Ik wil altijd deze werelden ver uit elkaar houden en dan weet je in je achterhoofd wel wat de meesten van jullie zeggen, maar toch blijft het knagen als er defecten overblijven waarvan je écht denkt dat ze weg zouden kunnen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Sugr_81
Als ze poetswerk willen, dan gaan ze maar naar een poetsbedrijf. Wil je kwaliteit, dan moet je naar een detailer. :)

Ik wil altijd deze werelden ver uit elkaar houden en dan weet je in je achterhoofd wel wat de meesten van jullie zeggen, maar toch blijft het knagen als er defecten overblijven waarvan je écht denkt dat ze weg zouden kunnen. ;)
Hahaha thanks Quantoxx
2d9533b227381ca7626da48c92f6c1c7.jpg
 
Toch is er 1 ding erger dan een krasje niet weg krijgen: door de lak heen gaan. Als je gewetsand hebt en met een grove combi gepolijst in een paar hits, dan gaat het er gewoon niet uit. Dat zul je dan moeten accepteren.
 
Toch is er 1 ding erger dan een krasje niet weg krijgen: door de lak heen gaan. Als je gewetsand hebt en met een grove combi gepolijst in een paar hits, dan gaat het er gewoon niet uit. Dat zul je dan moeten accepteren.
Nee nee ik ben er zeker tevreden over met mijn resultaat @EJ2NH503P. Hoe je het zegt als je er dan 1x erdoor zit dan zit je met een dikke shit in je handen. Hahaha
 
Laatst bewerkt:
Toch is er 1 ding erger dan een krasje niet weg krijgen: door de lak heen gaan. Als je gewetsand hebt en met een grove combi gepolijst in een paar hits, dan gaat het er gewoon niet uit. Dat zul je dan moeten accepteren.
Zeker! Maar dan heb je er al meer aan gedaan dan 10 poetsers bij elkaar. Dan is het nog aanvaardbaar. :)