Afgelopen weekend stond er een 2004 Audi A8L 6.0 W12 Pro Line gepland voor een exterieur detail.
We hadden om 7 uur in de ochtend afgesproken (de eigenaar had er inmiddels een rit van 2,5 uur op zitten vanuit Enschede, respect hiervoor en alsnog bedankt Murat voor het vertrouwen) Ik begin altijd zo vroeg zodat er veel gedaan kan worden op 1 dag.
De auto bij aanvang:
Niet echt hele vieze (22 inch!) velgen, slechts een licht waasje.
De auto werd voorzien van een Ph neutrale foam zodat het vastzittende vuil kan losweken en zo veilig afgevoerd kan worden zonder aanraking.
Ondanks dat de velgen best schoon waren, zijn ze behandeld met een de-ironizer zodat ijzerdeeltjes worden afgebroken en veilig afgevoerd worden.
Na het wassen werd de auto gekleid, er kwam niet heel veel vervuiling vanaf. (geen foto). Na het kleien en nogmaals grondig afspoelen en drogen van de auto, kon deze naar binnen waar de verdere behandling plaats vond.
Een rondje lak dikte meten gaf verschillende uiteenlopende waardes aan, Op het dak gaf de meter zelfs waardes aan van rond de 60 micron...
Tijd om de lak van dichtbij te bekijken. Niet hele schokkende lakdefecten, hier en daar wat waskrassen, swirls en een lichte waas.
De velgen werden stuk voor stuk onder de auto vandaan gehaald en nogmaals gewassen. Daarna werden deze apart behandeld door onze extra ingehuurde kracht: ******
Hate it or love it....
Er werd gebruikt gemaakt van een heel arsenaal aan machines, polijstpasta's en polijstpads in diverse gradaties.
Na de bewerking:
Voor & na:
Met een 2 inch spotbuff padje op de Proxxon mini rotary kom je perfect op dit soort kleine plekken.
Op de achterbumper zat een beschadiging die iets te veel opgevuld is. Deze plek lokaal gewetsand en nadien gepolijst. Helemaal verdwenen is het niet, wel een stuk minder in het oog springend.
De glans en reflectie zit er weer goed in.
De uitlaten behandeld met een metal polish op een cone. Daarna goed ontvet en voorzien van Gyeon Rim.
De inmense 6 liter W12 motor schoon gemaakt, ontvet en alle kunststof delen voorzien van Gyeon Trim.
En zo klinken 450 pk ongeblazen motor (zonder turbo dus)
We hadden om 7 uur in de ochtend afgesproken (de eigenaar had er inmiddels een rit van 2,5 uur op zitten vanuit Enschede, respect hiervoor en alsnog bedankt Murat voor het vertrouwen) Ik begin altijd zo vroeg zodat er veel gedaan kan worden op 1 dag.
De auto bij aanvang:
Niet echt hele vieze (22 inch!) velgen, slechts een licht waasje.
De auto werd voorzien van een Ph neutrale foam zodat het vastzittende vuil kan losweken en zo veilig afgevoerd kan worden zonder aanraking.
Ondanks dat de velgen best schoon waren, zijn ze behandeld met een de-ironizer zodat ijzerdeeltjes worden afgebroken en veilig afgevoerd worden.
Na het wassen werd de auto gekleid, er kwam niet heel veel vervuiling vanaf. (geen foto). Na het kleien en nogmaals grondig afspoelen en drogen van de auto, kon deze naar binnen waar de verdere behandling plaats vond.
Een rondje lak dikte meten gaf verschillende uiteenlopende waardes aan, Op het dak gaf de meter zelfs waardes aan van rond de 60 micron...
Tijd om de lak van dichtbij te bekijken. Niet hele schokkende lakdefecten, hier en daar wat waskrassen, swirls en een lichte waas.
De velgen werden stuk voor stuk onder de auto vandaan gehaald en nogmaals gewassen. Daarna werden deze apart behandeld door onze extra ingehuurde kracht: ******
Hate it or love it....
Er werd gebruikt gemaakt van een heel arsenaal aan machines, polijstpasta's en polijstpads in diverse gradaties.
Na de bewerking:
Voor & na:
Met een 2 inch spotbuff padje op de Proxxon mini rotary kom je perfect op dit soort kleine plekken.
Op de achterbumper zat een beschadiging die iets te veel opgevuld is. Deze plek lokaal gewetsand en nadien gepolijst. Helemaal verdwenen is het niet, wel een stuk minder in het oog springend.
De glans en reflectie zit er weer goed in.
De uitlaten behandeld met een metal polish op een cone. Daarna goed ontvet en voorzien van Gyeon Rim.
De inmense 6 liter W12 motor schoon gemaakt, ontvet en alle kunststof delen voorzien van Gyeon Trim.
En zo klinken 450 pk ongeblazen motor (zonder turbo dus)
Laatst bewerkt: