• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi Alu

Denders

Detailing trainee
9 jun 2012
1.416
40
51
Vraagje:

Ik heb in mijn TT het bekende aluminium zitten in de vorm van enkele luchtroosters, schakelpook cirkel, deurgrepen en niet te vergeten de bekende voetsteun + pedalen en het radio frontje met TT letters erin geperst maar het is allemaal echt alu van redelijke dikke kwaliteit.

Nu zitten er vooral op het kantelende frontje voor de radio en de voetsteun links wat krasjes.
Met welk middel krijg ik dit het beste weer helemaal mooi?
Ook zitten deze delen volgens mij in een soort blanke lak.

De zoekfunktie geeft een error na zoeken dus dat gaat niet op helaas...

Waar ik zelf van iemand wat gelezen had is dat hij een handpadje met Poorboys prof.polish en Collonite 845 heeft gebruikt.
Of moet ik een potje van Mothers nemen?

Ik ben inmiddels al in het bezit van de bekende Monello produkten en kompressorpads maar dit kan natuurlijk niet met een DAP900V2 :-"

Alvast bedankt!

60x gelezen en niemand heeft dat eerder gedaan? :-p
(Het is voor mijn komende bestelling die ik volg. week ga ophalen, dan ben ik er wel zo'n beetje :-" )

Ik weet wel dat er verschillende topics zijn over houten interieurdelen. Volgens mij had Dibbuz in een show off zoiets gedaan en Paulus de Boskabouter ook, al is die van hem nu twijfelachtig of dat waar is.

Volgens mij zat er daar ook een blanke lak op. Als ik het mij goed herinner hadden ze dat behandeld met mezzo en een cone. Ik denk dat PP op een zwarte pad wel veilig is om te proberen. Doe bijvoorbeeld eerst een stukje op de voetsteun en schaal het iets omhoog als dat niet lukt.

Ik heb zelf geborsteld aluminium in mijn golf zitten en doe altijd pp op zwart om het meer te reinigen dan te corrigeren. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes.

Als er lak op zit hoef je niet met metal polish in de weer, en zou ik het eerder zoeken bij polijstmiddelen die je ook op autolak gebruik.

Anders ff een klein stukje proberen op je voetsteun met een drupje Mezzo op een geel handpadje, als het residu zwart word is het ongelakt.

@Eelco: Ook bedankt!
Ga ik dat eerst wel even proberen want ik zat daar een beetje over te twijfelen of dat niet al gewoon met Mezzo kon om te beginnen!
De voetplaat moet er toch uit want daar zitten van die rubber patronen in die erachter gemonteerd zijn dus dat moet toch los voor het kale Aluminium.
Ik zal een handpadje op mijn nieuwe lijst zetten, dan kan ik tenminste straks met alles aan de gang at last!!

(Vraag het ook nog wel even bij CC als ik er ben je weet nooit)

Als je geen handpadje hebt kan je evt. ook gewoon proberen en een druppel op een doekje bijvoorbeeld.
Of misschien woont er iemand in je buurt die wel de spullen heeft en ff met je wil proberen.

Zoals inmiddels elders gemeld bleek het frontje gewoon goed te moeten worden ontvet terwijl ik echt dacht dat er krasjes op zaten.. ahum niks aan het handje dus na CPro Erazer een tijdje geleden alweer ;)

De voetensteun kreeg ik er na wat morren niet goed uit en was bang iets te slopen dus dat moet ik nog eens opzoeken, dan kan ik die wel goed bewerken met de DAP en de nodige produkten.

De rest had ik er inmiddels allang bijgekocht in de verzameling en werkte goed maar dingen met de hand doen is toch nog een keer wat langer buffelen dan ik gedaan heb ondanks goed resultaat.