• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi (GPS) antenne dof na polijsten

Tonr

Detailing addict
10 okt 2012
35
65
Gisteren en vandaag heel druk bezig geweest met wat de bedoeling was van "full detail" aan mijn A3 SP.

2 volle dagen bezig geweest inclusief aanbrengen van een Gyeon MOHS coating.

Auto altijd goed bijgehouden en lak was al in een goede conditie.
Desondanks kwam ik toch een paar krassen tegen waarvan ik het bestaan (nog) niet wist.

Na testspot kwam ik uit op Mezzo op oranje, sommige plekjes, daar waar (diepere) krassen zatten eerst met MF-pad met Mezzo.
Sommige krassen zijn echter te diep om helemaal weg te halen, dit met het oog op nog enige reserve bij nieuwe (onvermijdelijke) toekomstige krasjes
Tussenstap Mezzo op wit, of direct Finale op zwart gaf geen verschil, dus na de hele auto met Mezzo op oranje, direct overgegaan op finale op zwart.
Mede doordat er meer tijd in de correctie ging zitten toch in tijdnood gekomen, dus niet alles kunnen doen wat op de planning stond.

Ook de zeer krasgevoelige Pianozwarte B-styl afdekkingen en achterportierdriehoekjes in twee stappen gepolijst (Mezzo op groen en finale op zwart) en tjonge wat knapte die op. Daarna de grill, het "chroom" en de pianozwarte lamellen met de profpolish van Pb met een MF doek gedaan. Ook deze knapte zienderogen op.
Nu mijn probleem:
De (dak)antenne, zo op het oog van hetzelfde materiaal als de B-styl afdekking / grill lamellen kon ook wel een polijstbeurtje gebruiken.
Deze aangepakt met dezelfde MF doek en met profpolish van Pb en de antenne werd alleen maar doffer en het polijsten ging steeds stroever.
Overgestapt naar Mezzo op de MF doek en resultaat hetzelfde, misschien zelfs nog slechter.
Daarna aan de andere zijde van de antenne overgegaan op Finale op een MF doek.
Ook hiermee werd de antenne doffer en ging het polijsten steeds stroever.
Als laatste een heel klein stukje geprobeerd met een witte handpad met Mezzo, maar resultaat hetzelfde.
Hierna mijn pogingen gestaakt.

Omdat er niet, tot bijna geen polijststof op de auto lag deze eerst rondom afgespoten met luchtdruk.
Hierna tweemaal gronding en nauwkeurig de gehele auto ontvet met Prep.

De eerste laag Gyeon MOHS coating aangebracht en tegen de tijd dat ik "rond was" kon ik al aan de tweede laag beginnen.
Na de tweede laag, alle infraroodrood lampen die we hebben erbij gepakt.
Lampen zo gepostioneerd dat ik meerdere (plaat)delen tegelijk van warmte kon voorzien.
Warmteontwikkeling goed in de gaten gehouden en ongeveer 10-12 minuten per sessie.
Na 5 sessies ( Linkerzijde, Rechterzijde, Motorkap + voorbumper, dak , achterklep + achterbumper) hele auto dus met infrarood gedaan.

Auto staat de rest van dit weekeinde binnen op mijn werk om de coating goed te laten drogen.
Maandag, in mijn pauze(s) nog een (of twee) laagjes Cure erop en dan maandag eind middag naar buiten.


Auto staat er nu, op de puntjes waar ik niet aan toe ben gekomen na prachtige bij.
Alleen die antenne is een doorn in mijn oog.

Heb ik iets verkeerd gedaan?
Verkeerde combinatie van producten?

Wie o wie herkent dit probleem, of weet een (mogelijke) oplossing om de antenne ook weer mooi te laten glimmen.

Graag jullie hulp / advies gevraagd.

Ton
 
Foto zegt meer dan 1000 woorden.... Ik kan het probleem niet echt inschatten op dit moment...
 
Naar mijn weten zijn antennes of meegespoten in de lakkleur of van een kunststof dat je alleen kan voeden met bijvoorbeeld Auto Finesse Revive, ik heb in ieder geval er nog geen ander materiaal voor gezien. Nu kan ik uit je verhaal niet helemaal opmaken of je last hebt van witte strepen of iets anders, misschien is het handig om er een foto van te maken? Als het witte strepen zijn kan je een melamine sponsje proberen, maar dan moet je wel oppassen dat je de lak niet raakt.
 
Beetje laat, maar had niet eerder tijd.

Vanavond foto gemaakt, maar "het probleem" krijg ik niet zichtbaar op een foto.

~~ antennes of meegespoten in de lakkleur of van een kunststof dat je alleen kan voeden met bijvoorbeeld Auto Finesse Revive
Antenne is op een A3 niet meegespoten in de lakkleur en voeden met enig welk product gaat niet, want het is hard niet poreus kunststof.

~~Als het witte strepen zijn kan je een melamine sponsje proberen
Het zijn geen witte strepen van polijstmiddel en een Melamine sponsje gaat zeker nog veel meer krasjes of doffe plekken opleveren.

Heb nog wel het e.e.a. geprobeerd vanavond om het beter te krijgen.
Eerst wederom met Mezzo op een microsuededoek geprobeerd.
Na iets langer "doorpoetsen" ging dit steeds lichter en soepeler en glans kwam iets terug.
Daarna met Dodo Juice Lime Prime op microsuededoek.
Hiermee kreeg ik in elk geval het kunstof weer lekker glad, maar diepe zwartte glans van het "pianozwart" kwam nog niet terug.
Toen andere kant met Blackhole en ook hiermee werd het kunstof weer lekker glad en gaf een iets diepere zwarte kleur.

Probleem is ook dat de antenne niet echt groot is en niet echt op een makkelijk toegankelijke plaats zit.

Ik kijk op mijn werk wel of er misschien nog ergens een oude losse antenne van hetzelfde type ligt.
Kan ik hierop naar hartenlust verschillende producten proberen.
 
Ik zou eerst eens stoppen om ongelakt kunststof te gaan polijsten. Dat heeft totaal geen zin. Zoals eerder aangegeven zou ik de oplossing eerder gaan zoeken in een product zoals revive, dat het hard kunststof is maakt niks uit.