Auto naar binnen gereden en het overtollige water met een Delirium droogdoek en Spray en Wipe als ondersteuning verwijderd.
Gekleid met pure Spray & Wipe en Poorboy's Poly Clay
Eerste polijstsessie met een Monello Kompressor Polishing pad (wit) en Monello Raffini Mezzo op de Flex rotary, 1800RPM
Tweede polijstsessie met een Monello Light Polishing pad (groen) en Monello Raffini Finale op de DAP900 D/A, stand 4.5 en 3.5
Wipedown met Spruzzo, 2e Wipedown met 1:1 IPA (beiden aparte, schone doek)
Waxen met Dodo Juice Blue Velvet Pro (voor de oplettende lezers, geen glaze toegepast)
Je merkt dat na de dubbele wipedown met Raffini Spruzzo en IPA 1:1 de lak stoevig en schraal aanvoelt. Dat is even wennen, maar laat wel zien dat alle polijstolieen succesvol zijn verwijderd. Het aanbrengen van de wax werkte heel gemakkelijk, doordat er geen glaze onder zat, voelde je direct waar je wel en nog niet geweest bent met waxen.
Ik heb bewust geen glaze aangebracht, qua glans is het resultaat wellicht iets minder indrukwekkend, maar voor de winter is de duurzaamheid belangrijker en het idee hierachter is dat een wax / sealant duurzamer beschermt zonder onderliggende glaze. Voorwaarde is uiteraard de lak 100% schoon en ontvet moet zijn.
De volgende dag nog de auto gezogen, geswifferd (dat werkt uitstekend), de teerplekjes op de velgen nog aangepakt met ValetPro Glue & Tar Remover, banden in de Bold 'n Bright (nog niet de gel geprobeerd), ramen gereinigd met Autoglym Fast Glass, auto uitgezogen. De trims met Poorboy's World Trim Restorer behandeld. Uitlaten schoongemaakt (die brug blijft heerlijk!).
Wat nog op de todo staat: alcantara reinigen, leer reinigen en conditioneren, velgen polijsten en in Aquartz zetten, ramen scrubben en in de Rain Repellant zetten. Uitlaten nog verder perfectioneren en een start maken met de motorruimte (kleien, polijsten, beschermen).
Wellicht ben ik nog wat vergeten. :weetniet
Halverwege zag ik het toestel van Bert liggen, dus snel nog een paar foto's gemaakt.
Enjoy!
Wat is de poetsbrug een geweldige investering geweest. Kleien is een eitje geworden, polijsten gaat veel makkelijker en bovendien kan je een veel hogere kwaliteit bereiken (je ziet immers meer en je kan overal beter bij). Ik moest wel werken met de laagste opnameblokken en achter moest daaronder net nog een houtje geplaatst worden, anders waren ze daar net iets te laag.
Vervuiling viel mee, alleen onderkant deuren en achterkant auto was redelijk vervuild
Als test de hele auto rondom gepolijst met Raffini Finale en pas als laatst in één keer rondom verwijderd, dat ging uitstekend en je weet precies wat je wel en niet hebt gehad.
Bedankt voor het lezen. meuh
[/size]
[/color]
Bijlagen
-
2010R8%20(20).jpg74 KB · Weergaven: 293
-
2010R8%20(21).jpg51,8 KB · Weergaven: 288
-
2010R8%20(22).jpg68,7 KB · Weergaven: 314
-
2010R8%20(23).jpg89,5 KB · Weergaven: 400
-
2010R8%20(24).JPG68,4 KB · Weergaven: 295
-
2010R8%20(25).JPG98,6 KB · Weergaven: 299
-
2010R8%20(26).JPG52,8 KB · Weergaven: 332
-
2010R8%20(27).JPG104,5 KB · Weergaven: 337