• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Audi RS6 C7

GuidoA

Detailing guru
15 jun 2020
458
135
Tijdens het paasweekend mocht ik weer eens aan de slag en hoe. Mijn leukste detail tot nu toe omdat ik eerst een stukje mocht rijden (560pk, 0-100 3.9sec) en daarna een full detail doen van deze prachtige wagen in de zeer dankbare kleur Estoril Blue. Echt super blij met / trots op het resultaat. Mag ook wel na ongeveer 28 uur noeste arbeid...

Ik ga deze keer niet alle stappen in detail beschrijven, kort samengevat: wassen, twee stappen polijsten, drie lagen coaten, wielen demonteren reinigen en coaten, interieur, motor ruimte en veel puntjes op de i... Verder laat ik de foto’s voor zich spreken.

Laat ik beginnen met de after fotos:
IMG_9747.jpg

IMG_9774.jpg


IMG_9770.jpg


IMG_9768.jpg


Maar toen ik begon zag hij er iets anders uit. Hij kon wel een beetje liefde gebruiken. Hier nog een aantal voor / na / tijdens plaatjes:
RS6 full detail 1.jpg

RS6 full detail 2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Prachtige auto en detail! Verfrissend om zo'n RS6 eens met 'chromen' accenten te zien. Is vaak blacked out heb ik het idee.
 
  • Leuk
Reactions: GuidoA
Wow, wat een transformatie, puik werk.

PS, ik zie dat jij de detailguardz aan de "binnenkant" onder de wielen legt. Zelf heb ik ze aan de "buitenkant" liggen omdat dat bij mij de plek is waar de slangen steeds onder de banden vast komen zitten. Speciale reden om ze aan de binnenkant te zetten die ik nog niet gezien/gemerkt heb?
 
  • Leuk
Reactions: GuidoA
Blijven toch mooie auto's om te zien! En uiteraard mooi werk afgeleverd!

@ArnoP Waar zie jij dat hij ze aan de binnenkant heeft gelegd? Ik moet zeggen dat ik de foto's nogmaals ben nagelopen maar zie ze toch echt alleen aan de "buitenkant" liggen. Tenminste dit lijkt mij zo te zijn omdat ze aan de kant van de parkeersensoren zitten. Naar mijn weten liggen ze daar goed.
 
  • Leuk
Reactions: GuidoA
@Moto360 met binnenkant bedoelde ik tussen het voor- en achterwiel onder de band. Ik zet ze bij mij voor het voorwiel of achter het achterwiel onder de band omdat daar bij mij juist altijd de slang onder de band vastloopt.
 
@ArnoP ik dacht ook dat ik dat zag. Maar als je goed kijkt dan zit het echt achter het achterwiel. Parkeersensor zit namelijk aan de zijkant van achter bumper.
 
Die staat er weer TOP bij heel mooi gedaan en de kleur spat er vanaf heerlijk, ook een heel dankbare kleur natuurlijk en niet te vergeten een echte dikke bak mooi mooi :cool: :cool:.
 
  • Leuk
Reactions: GuidoA
Dank allemaal, leuk dat jullie meegenieten!

@Timm Auto is echt in gebruik als gezinsauto/daily driver, eerste detail na 90k kms. Ik geloof wel dat hij voorlopig beter verzorgd zal worden. En zo niet ook goed, dan is hij tzt van harte welkom voor een opfrisbeurt.

@RoyR ik rij zelf een Tesla en die is ook niet langzaam maar dit is toch wel een andere belevenis. Het terugschakelen met knetterende uitlaat in de sportstand, geweldig.

@ArnoP je keek naar het rechter achterwiel en de detail guardz zit waar je hem mag verwachten.