• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Audi S4 - Quattro V8 (Update 04-2017)

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.912
193
34
Leersum (Utrecht)
Heya GlimKezen & GlansPoppen!

Eindelijk ben ik klaar! Het heeft onnozel lang geduurd, maar uiteindelijk heb ondanks de tegenslagen ik toch nog de een bepaalde kwaliteit kunnen leveren waar ik tevreden mee ben.

In een aansluitend topic waar ik de start aankondigde --> '' Nieuwe Full Detail '' <-- en een ander topic waar ik vreesde voor schade --> '' Schade nieuw gespoten paneel '' <-- is veel besproken, maar hier wilde ik de Show-Off doen;

(Foto's grotendeels op volgorde - Kijken als stripverhaal)

< Bezichtiging auto + testspot >
  • DAP900 V3
  • Monello - Raffini Geel 5,5''
  • Monello -Raffini Wit 5,5''
  • Scholl Concepts - S3
  • Scholl Concepts - S30+
  • Gyeon - Prep
3 hits met Geel + S3
1 hit met Wit + S30

01%20Before%20Gallery%2001_zpsglip0t78.jpg


02%20Before%20Gallery%2002_zps8jkqw9mw.jpg


03%20Testspot%20Gallery%2001_zpsortildva.jpg




< Foamen - Wassen - kleien >


  • Monello - Lancia Foamlance
  • Monello - Artico Magico (1:8)
  • Monello - Non Ferro
  • Nanolex Pure
  • Monello - Thick Mitt
  • Monello - Dolce Verde
  • PB's - Spray & Wipe (1:1)
  • PB's - APC+D (1:4 - 1:10)
04%20Wassen%20%20Showroom%20Gallery_zpshmks6sac.jpg



< Polijsten >



  • Rupes BF21
  • Lake Country Foam Pad - Blauw 7''
  • Lake Country Foam Pad - Oranje7''
  • Scholl Concepts - S3
  • Scholl Concepts - S30+
  • DAP900 V3
  • Monello - Raffini Foam Geel 5,5'' + 3,5''
  • Monello - Raffini Foam Oranje 5,5'' + 3,5''
  • Monello - Raffini Foam Wit 5,5''
  • Scholl Concepts - S3
  • Scholl Concepts - S30+
  • Monello - Mezzo
  • Finishing Cone - Zwart
  • Scholl Concepts - S3
  • Scholl Concepts - S30+
  • Monello - Mezzo
  • Gyeon - Prep
  • Nanolex - EX
Polijsten begon gelijk met drama; Sticky Paint -->

05%20Sticky%20Paint%20Gallery_zpsvotlurph.jpg


Lang bezig geweest om dit op te lossen, maar uiteindelijk toch gelukt. Uit frustratie tijdens het wachten maar een 50/50 op de lederen stoelen gedaan en daarna de sticky paint gepolijst-->

08%20Stoel%20%20Motorkap%20Gallery_zpsvqlxmd79.jpg


Er waren zo'n 1-2hits nodig met de BF21 om te corrigeren, 1-2 hits om te finishen. Met de DAP duurde het uiteraard allemaal nog langer, maar dat kwam vaak neer op kleinere oppervlaktes, randen, etc.



Achterpaneel --> achterdeur --> voordeur

06%20Zijkant%20polijsten%20Gallery_zps8rsargum.jpg



Polijsten met extra S&W op de pad. Iets teveel, maar werkte prima met deze rare lak.

07%20Rear%20Bumper%20Gallery_zpsbixloddd.jpg



Na de nodige uren was de auto zo goed als klaar. De volgende dag kon ik aan de coating beginnen. Helaas begonnen toen de rare fratsen zoals bekend in de andere topics. Hier is het filmpje van hoe de auto de dag ervoor ''helemaal'' strak was -->




Velgen polijsten met Cone + Mezzo en uitlaatsstukken polijsten met Commandant + Cone + Scholl S3 en S30.

10%20Velgen%20%20Sierstukken%20Gallery_zps6ijyilry.jpg



< Interieur - kofferbak - motorruimte >



  • PB's - APC+D (1:10)
  • Gyeon - Prep
  • AutoGlym - Vinyl & Rubber Care
  • Foam Applicator
  • Mothers - LeatherTech Kit
09%20Kunststof%20Gallery_zpsio3lke7c.jpg


11%20Bekleding%20Gallery_zpszvkasr71.jpg




Ik heb jammer genoeg nog geen mooie foto's kunnen maken van het eindresultaat. Althans, geen foto's die een goed beeld geven van de auto. Bij bepaalde hoeken kun je een grafbak nog laten glimmen. :p

Alleen opnieuw een filmpje -->




Greetz





 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al eerder zei, Respect!
Het resultaat mag er ook zijn, ondanks alle tegenslagen.
Ik denk dat je trots mag zijn, met al dat gezwets van jou heb ik ook nog eens wat geleerd.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Quantoxx Echt een job well done, gave bak en heerlijk geluid, filmpje eigenlijk nog beter dan alleen wat plaatjes;)

Ik moet toegeven dat je me met je lappen tekst hier en daar echt aan het lachen hebt gemaakt ook al was de aanleiding vaak eerder om te huilen, geweldig op karakter afgemaakt en het resultaat is er dan ook naar!

Op naar die Porsche, lekker doorwerken en hopelijk meer resultaat met minder werk! Kijk al uit naar die plaatjes!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Er zijn volgens mij nu 2 erg tevreden mensen, de eigenaar dat hij er weer zo goed uitziet en Quantoxx dat het eindelijk toch goed gekomen is. Top gedaan!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Mooi en uitgebreid verslag en een natuurlijk nog veeeeel mooier eindresultaat:) Hier mag je zeker erg trots op zijn:cool:
 
* UPDATE 12-06-2016 *

Inmiddels zijn we een flinke tijd verder en heeft de eigenaar gekozen voor een goed was-pakket om de auto bij te houden;

Grit Guard - Emmers
Grit Guards
Gyeon - Bathe+
Gyeon - Smoothie
Gyeon - Silk Dryer

Dodo Juice - Ferrous Dueller
EZ Detail GO - velgenborstel

Gyeon - Tire
Applicator


Wassen -->

De eigenaar heeft een Nilfisk staan en dus heb ik mijn Lancia even meegenomen i.c.m. Monello - Artico Magico 1:10. De rest van de benodigde spullen heeft de eignaar nu zelf in huis.

De auto zag er nog goed uit... kuch kuch.. :p Aangekoekt vuil / zand / etc. -->

20160609_145904.jpg


20160609_145911.jpg


20160609_145921.jpg


20160609_145927.jpg


20160609_145936.jpg




  1. Foamen
  2. Afspoelen HD
  3. Ontijzeren - velgen
  4. Afspoelen HD - velgen
  5. Wassen (Sopje)
  6. Afspoelen HD
  7. Drogen
Omdat de auto in MOHS + Booster staat, is de Bathe+ NIET puur aangebracht. De auto is gewassen middels 2-emmer-methode.

Na het afspoelen viel het op dat er rare vlekken en watervlekken o.i.d. achterbleven. Mijn vermoeden was, zelfs ondanks ik het product niet puur aanbracht maar met een sopje, dat ik de auto per penaal had moeten wassen ''ofso''. De motorkap is zelfs 2-3 keer gewassen, maar de kringetjes/vlekken bleven aanwezig. Met name op de motorkap zijn het niet alleen witte kringetjes, maar ook vlekken.

Ik heb nog geprobeerd om met een detailerspray erbij te drogen, met detailerspray de vlekken wat te boenen en ook met de door CC gratis geleverde Scholl - Ice Gel nog wat geprobeerd, maar dit mocht niets baten.


De auto had deze vlekken bij aflevering nog niet, maar ik heb vernomen dat de auto sindsdien ook niet meer gewassen is.
Mijn vermoeden blijft toch bij de Bathe+ die ik misschien te lang heb laten zitten en dat dit misschien zorgt voor water/shampoo wat indroogt? Echter krijg je deze vlekken ook niet weggewreven of weggewassen. ????

(De auto glom wél weer als een malle en de beading/sheeting was weer aanwezig, maar de vlekken/kringetjes vallen zeker op als je dichterbij komt)
20160611_125903.jpg


20160611_125920.jpg


20160611_130124.jpg


20160611_130150.jpg



Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn en dan ook een oplossing?

@iedereen
@Soepergrover
@Dibbuz
@Tim


Greetz
 

Bijlagen

  • 20160611_130331.jpg
    20160611_130331.jpg
    87 KB · Weergaven: 211
Dit zie ik bij mijn Mégane (in Gris Eclipse) ook wel terug na wassen en afspoelen. Volgens mij als ik net even wat te lang wacht met drogen.
Rondje nalopen met een detailerspray wil nog weleens wat helpen. Mijn persoonlijke ervaring is dat Nanolex Final Finish super werkt tegen dit soort plekjes.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
@Soepergrover

Thanx voor je sneller reactie!

Ik heb Spray&Wipe geprobeerd tijdens het drogen + Spray&Wipe laten intrekken en afnemen. Dit deed letterlijk helemaal niets.

Denk jij dat als ik de auto opnieuw even foam met 1:10 Artico, tamelijk snel al weer afspoel, de boel opnieuw per paneel was met Bathe+ en afspoel, de vlekken weg zouden zijn?

Dan ga ik morgen meteen langs bij deze detail om dit te proberen. Vind het namelijk maar kl*te dat dit gebeurt na een detail van mij, zeg maar. :p Wil het dan zo snel mogelijk oplossen. :D


Greetz
 
Wat heb jij een kleine portemonnee, en blijkbaar geeft alleen de vrouw het uit want er zit maar weinig in zo te zien :neutral:
Pasjes, kleingeld en misschien wat kassabonnen ... :p Geld ligt thuis, in een ouwe sok, in een kluis met 10-cijfer code. 10 cijfers is genoeg, mijn aanstaande vrouw kan toch niet verder tellen als 8. :D

Ze is wel lief enzo... :p
 
Dit heb ik ook gedaan op de zwarte i20 van m'n vriendin. Na het wassen heb ik Bathe+ gebruikt en meestal doe ik dat paneel voor paneel aanbrengen en gelijk afspuiten, maar nu dacht ik de ene helft van de auto te doen en daarna de andere helft. Dat was duidelijk te lang, want toen zaten deze vlekken er gelijk in en die kreeg ik er niet meer uit. Het is nu ongeveer 3 maanden geleden en tot op de dag van vandaag is het zichtbaar, dus ik denk dat het pas weggaat als ik ga polijsten. Kleien, detailspray, spraywax, cure, wassen, niks hielp. Ik hoop dat de tip van soepergrover werkt en dat heb bij jou iets makkelijker is.