• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi TT 1.8T 8N coupe & Audi A2 1.4 8Z

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.459
170
Zal hier ook even mijn project neerzetten, maakt het wat overzichtelijker als in het show-off gedeelte.

3 maart uiteindelijk de auto gevonden die ik zocht, een vrijwel smetteloze TT met de juiste km stand onderhoudshistorie etc etc.

8 maart opgehaald, zo zag de auto eruit toen ik ben geweest kijken:
2aaae08f.jpg


4ab6fba5.jpg


8dfec6a7.jpg


Basis was goed, leer is door de verkoper nog opgeknapt en afleverbeurt met APK uiteraard.

Qua lak was de auto door de lokale "poetse" onder handen genomen, achteraf bleek dat deze redelijk zijn werk gedaan had. Zaten wat diepere krassen in de lak waardoor ik bang was dat her en der spuitwerk noodzakelijk zou zijn, echter heb ik deze allemaal kunnen verwijderen met de pro900 en wat inizio met een wollen pad.

Het enige wat miste aan de auto waren de originele naafkapjes, deze heb ik inmiddels besteld en de velgen gaan gebruikt worden als winterwielen en worden zwart gespoten met plastidip.

Allereerst de auto ontdaan van cockpitspray en andere vettige troep, en een andere radio ingebouwd, die erin zat kwam uit 2002 en de kleuren matchte niet met de rest. Gekozen voor een kenwood KIV700, deze heeft een mooi scherm en mijn iphone werkt er perfect op, dat is waar het me om gaat hoofdzakelijk:
632e28e3.jpg

foto2.jpg


Hierna de ruitenwissers vervangen voor flatblades:
1ff841bb.jpg


Hierna begonnen met het detailen, de wielkasten naden etc etc allemaal goed schoongemaakt met APC en gepolijst, de foamlans ook goed uit kunnen proberen:
ce276ea0.jpg


De week erna wielen gevonden en gelijk opgehaald, toen ik toch bezig was de remklauwen ook gelijk opnieuw geverfd:
voor:
231409ae.jpg


na:
880d041b.jpg


Wielen behandeld met iron-x tarx en goed gewassen, hierna in de wheelwax gezet:
ironx:
22dda7f4.jpg


wheelwax:
f82935e2.jpg


gemonteerd onder de auto:
5be00819.jpg


Hierna gelijk maar een andere diffusor besteld. Het oorspronkelijke idee was om een dubbel uitlaat de plaatsen, echter dit was vrijwel onmogelijk dit op een OEM achtige manier op te lossen, alleen met lelijke tussenstukken, lassen aan het chassis etc. Dit idee dus maar laten varen en alleen gekozen voor een honinggraad diffusor:
643f1bd5.jpg


Aangezien ik ooit op ebay een hele lading leds besteld heb deze ook beginnen te vervangen, stadlichten en kentekenverlichting, binnenverlichting etc. Alles is klaar op de leeslampjes na, hier ben ik nog even druk mee:
9c153005.jpg


64616a4a.jpg


Het leer bleek toch niet zo goed behandeld als ik in eerste instantie dacht, bij de verkoper in de showroom zag het er beter uit als in daglicht. Dus maar aan de slag met colourlock om het weer netjes te maken, hele bekleding grondig gereinigd, geschuurd waar nodig, en de zittingen/wang van de bestuurdersstoel opnieuw geverfd:
b33b9d84.jpg


da28b3e7.jpg


Hierna de verf een week in laten trekken en daarna met gliptone alle behandeld:
P1060336.jpg


P1060343.jpg


Via ebay een mooi stuurtje gevonden wat ik niet kon laten liggen, half glad leer, half geperforeerd leer met rood wit stiksel:
420bf3fe.jpg


P1060402.jpg


Afgelopen weekend de auto ook verlaagd en opnieuw uit laten lijnen, ligt echt als een blok op de weg nu zonder dat het comfort weg is en drempels vormen nog altijd geen probleem:
P1060396.jpg


P1060395.jpg


P1060398.jpg
 
Altijd leuk om een project van een liefhebber te zien :cool: ! Keep up the good word, nice stuurtje en BBSjes!
 
Ik vind de vorige set velgen chiquer dan de huidige, maar de BBS staan een stuk sportiever.
 
Welke lederverf heb je voor de stoel gebruikt? Heb je deze via de carclean shop besteld? Ik wil mijn stoel ook gaan doen, die heeft dezelfde 'instapschade'
 
Heb twee 1.8T A3's gehad, nooit wat mee gehad. Altijd netjes warmrijden en goed onderhoud! Tuurlijk kan er wat kapot gaan, maar goed onderhoud en er normaal mee omgaan zijn het halve werk. En veel van deze blokken worden zwaar gechipt en afgeragt! Maatje van mij kan ook niet normaal rijden, die had een Golf met dit blok. Die heeft werkelijk alles wat kapot aan dit blok kan gaan kapot gehad.
 
Het is juist een sterk blok... mits je gewoon, zoals Paulus al zegt, netjes warmrijden (vanwege de turbo) op tijd het onderhoud doet en netjes de turbo laat uitdraaien als je flink hebt lopen planken. Ze zijn gevoelig voor slecht onderhoud (welk blok niet?) Olie verversen bij iedere 15000 km en de longlife termijn aanhouden (wel longlife olie gebruiken)
 
Ik zou even Photobucket Pro aanschaffen. Kost je 1 euro nog wat . Kan je maandelijks betalen want nu kunnen we je foto's niet bekijken.
 
Hm. Photobucket doet het weer eens niet meer.

@ dolomite is een eibach pro kit 25/30mm verlaging. Moet het nog eens nameten

Stoelen zijn idd geverfd met colourlocl verf. Ff googlen ben je er zo.

@ ron: 1.8t is juist een van de betrouwbaardere blokken. 2.0 en 2.5tdi zijn veel meer kwaaltjes etc mee. Onderhoud is gewoon het sleutelwoord zoals gideon al zegt. Goed onderhouden is het halve werk. TT zonder complete historie is no-go
 
stimpy68 zei:
Het is juist een sterk blok... mits je gewoon, zoals Paulus al zegt, netjes warmrijden (vanwege de turbo) op tijd het onderhoud doet en netjes de turbo laat uitdraaien als je flink hebt lopen planken. Ze zijn gevoelig voor slecht onderhoud (welk blok niet?) Olie verversen bij iedere 15000 km en de longlife termijn aanhouden (wel longlife olie gebruiken)

Juist geen longlife maar 5W40.
 
net maar even photobucket pro aangeschaft, eerste maand proberen, en daarna 2 euri per maand, dat is nog wel te doen. Olie zeggen ze 5w30 LL of als alternatief 5w40
 
Dat van de longlife olie komt niet bij mij vandaan, maar bij Hartog tuning. Interval van 15000 km aanhouden ipv van 30000 en toch longlifeolie gebruiken. Longlife olie heeft bepaalde toevoegingen om de boel schoon te houden. Je kunt gewone olie gebruiken maar Hartog adviseert om LL olie te gebruiken
 
Maar je kunt niet zo maar Longlife olie in een blok gooien die dat af-fabriek niet heeft gekregen! Motoren met een vaste olie-onderhouds-interval zijn niet geschikt voor longlife olie. Longlife olie voldoet aan een andere specificatie en is dunner. Bij hogere belastingen kan dat tot schade aan het blok leiden.
 
Was er inderdaad vergeten bij te vermelden dat als er longlife in gezeten heeft dat je dit gewoon kan aanhouden. Alleen de wissel interval is dan gehalveerd. Dat is beter voor dit type motorblok omdat deze gevoelig is voor sludge en daardoor kunnen oliedrukproblemen ontstaan omdat de zeef in het carter verstopt raakt. Dit wordt veroorzaakt door het niet op tijd verversen van de olie.