• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto drogen met water met "HD"

mdlange

Detailing guru
19 mrt 2015
784
150
Noordoostpolder
Ik was weer eens lui, en had geen zin m'n tuinslang helemaal uit te rollen. (Staat in de schuur aangesloten op m'n HD)

Voor diegenen onder ons met een Karcher vario lans:
HD uitzetten (stroom eraf)
En dan tussen max en mix in:
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Doe dit zelf altijd met de Gardena sproeikop.
Maar, zou je auto eerst eens opnieuw gaan beschermen. Dan droog je hem sneller / beter ;)
 
  • Leuk
Reactions: mdlange
@RoyR op mijn HD spuitlans past geen Gardena sproeikop
Ik deed het voorheen ook met open tuinslang, maar m'n HD staat in m'n schuur, aangesloten op de kraan, m'n verlengde HD slang is nu lang genoeg om de 2e auto op de oprit af te spuiten. Ik had geen zin om een waterbende in de schuur te maken met het uitrollen van de slang e.d.
En JA er moet nieuwe wax op ;)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Altos
Een wax van 3M. Ooit eens meegenomen bij een "klus-outlet" winkel.
Aangezien de auto in de volle zon stond had ik de keuze tussen natty's of 3m.
Deze was nu eens aan de beurt.
Deze werkt prima in de zon omdat het heel vettig is, lang moet curen en je dus prima eerst de auto in de wax kan zetten, bakkie doen terwijl de auto vol in de zon staat en dan swipe testen en zien dat je nog veel te vroeg bent.