• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto eerst grondig wassen.

Porter

Detailing chief
14 feb 2010
107
75
Hallo even een vraag.

Ik ga komende periode mijn auto (Mercedes SLC) in de Gyeon Mohs zetten.
En ben bezig met wat voorbereidingen, ik kan het in mijn garage doen dus qua locatie ideaal.
Inmiddels ken ik alle normale stappen plan en volgorde ook eerder met een coating gewerkt.

Maar nu mijn vraag, mijn wagen is meerdere keren behandeld met Gyeon cure, en diverse waxen over een sealent heen.
Nu wil ik voor alle andere stappen de auto eerste 1 of 2 goed wassen met bv Dreft/Ipa en warm water om de meeste middelen eraf te krijgen ipv met mijn reguliere shampoo.
Is dit een goed idee of zeggen jullie niet doen?
als er iets van de ipa of dreft achter zou blijven gaat dit zeker weg tijdens het kleien of polijsten?


Natuurlijk doe ik na het polijsten ook een prep, maar ik wil juist ook alle opgebouwde lagen wax/residu resten kwijt zijn voor het polijsten, wil zo weinig mogelijk van deze middelen in de pad krijgen.

Iedereen op voorhand al bedankt voor de reacties.
 
Laatst bewerkt:
- Wassen met IPA en water heeft weinig zin aangezien de IPA vluchtig is.
- Al zou je gisteren de auto in twee lagen wax en detailer gezet hebben, dan ligt er niet een dikke plakkaat product op die de polijstpads vol laten lopen. Je hebt te maken met een flinterdunne laag en deze polijst je gewoon weg. ;)
- Wassen/foamen met Dreft doet weinig aan een waxlaag. (Veel tests gedaan)

Je gaat de hele auto polijsten, dus dan zou ik mij nergens geen zorgen om maken. Je ontvet tijdens en ná het polijsten, dus dat helpt sowieso al mee.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen en Timm
Ik ga alle panelen met een dual action (Dewalt dcm848/flex vrg)
polijsten en met de lamp (monelleo faro) inspecteren, maar verwacht geen hevig polijst werk.
De auto is al een hele tijd in mijn bezit en de lak is in zeer goede conditie. Enige wat er echt gecorrigeerd zal worden is een paar was krasjes.
De stijlen en de kleinere delen zal ik met de hand polijsten en daarna ook weer afnemen.
 
Al zou je alles even goed polijsten met een fijne combi van polijstmiddel + pad, dan heb je de wax en dergelijke wel verwijderd. ;) Of je daarmee ook binnen aanzienbare tijd krassen kunt verwijderen, dat weet je pas na een testspot.