• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto finesse ervaringen

vinny1970

Detailing trainee
12 mei 2009
17
47
Hallo,ben zo een beetje aan het zoeken wat voor polish ik ga kopen.
De hedendaagse lakken zijn harde lakken,dus is een polish nodig die dat aankan.
Er bestaan echter zoveel merken dat het moeilijk is om de juiste keuze te maken.
Ik werkte tot nu met poorboys,maar voor de harde lakken is die minder geschikt.
Nu lees ik dat menzerna goed is maar moeilijk te verwerken voor beginners(met dap5000).
Klopt dit?
Iemand ervaring met auto finesse polish 1,2,3?
Wat zouden jullie aanraden?Menzerna of auto finesse?

Zoveel lakken, zoveel polishes...
Persoonlijk denk ik dat je nooit op één paard moet wedden als het om polishes gaat..
Het ene merk kan heel goed werken op de ene lak, terwijl diezelfde polish op een ander lakwerk 'niets' doet...

Ondanks dat ik een hele grote AF fan ben :) heb ik besloten toen ik me aan het orienteren was op polishes niet voor AF te gaan. Ik heb zelf lang getwijfeld over menzerna maar ben uiteindelijk voor Scholl gegaan op advies van een medeformummer. ik heb het nog niet kunnen uitproberen maar alle reviews zijn er lovend over en ik ben dus in afwachting op beter weer en meer energie - anders wordt het pas zomervakantie alvorens ik het ga uitproberen.

De polijstmiddelen van Monello en Meguiars bevallen mij tot op heden prima en kan ik op diverse auto's prima mee uit de voeten.

Op 90% van de lakken kan ik prima uit de voeten met de Monello lijn (inizio/veloce, mezzo, finale) in een enkel geval zoals een aantal BMW lakken moet ik naar wat anders en dan gebruik ik eigenlijk altijd Meguiars M105 en M205. Als Monello niet voldoet, voldoet de Meguiars eigenlijk altijd uitstekend.

Wij wisselen dat ook op deze manier af. Als een lak eigenwijs is en niet lekker met Monello werkt, dan biedt Meguiar's meestal juist wel uitkomst.

Ik gebruik, tot mijn grote tevredenheid, Menzerna. Monello is het private label van Carclean, maar zou van dezelfde brouwer komen.

Heb ergens gelezen,dat de Auto Finesse Revitalise polishes meer olie bevatten.
Waardoor ze makkelijker en beter op zachte lakken werken.