• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto in de collinite zetten

ChrisieMaarkel

Detailing rookie
7 jul 2019
13
15
30
Markelo
Hallo allemaal,

Heb vandaag de auto grondig onder handen genomen na dat deze goed vervuild was met oudjaars nacht.
Nu heb ik alles zo ver klaar dat er alleen nog een laagje collinite 845 op moet, dit wilde ik morgen doen aangezien het donker werd.

Mijn vraag is, als ik de auto met de tuinslang afspuit en daarna droog, is dit voldoende om daarna wax aan te brengen?
De auto staat buiten op de oprit.

Groeten Christiaan
 
Zo heb ik het in het verleden ook wel gedaan, wel even checken of er geen echte vervuiling op zit (vogelshit, woestijnzand uit regen of ander zichtbaar vuil).
Overigens had ik dan al wel een laagje PB-EXP er op gezet, en vanwege de cure tijd, redde ik een aanvullende waxlaag (845) dan niet.
 
Omdat de zon later op de dag juist op mijn oprit staat Wax ik vaak de volgende dag in de ochtend.
Ik was de auto altijd even snel van tevoren kost amper tijd en hij is toch weer goed schoon.
 
Vind het erg jammer maar helaas vandaag niet gelukt om te waxen vanwege het slechte weer.
Toch maar eens opzoek gaan naar een ruimte om de hobby beter te kunnen uitoefenen.

Misschien weet iemand hier een ruimte in de regio van twente? :confused::p
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
In dit winterweer gebruik ik ook meestal een WetCoat product of een Quick Wax Detailer. Deze producten verwerken makkelijker in dit weer en de eerste kun je zelfs toepassen bij regen....
 
  • Leuk
Reactions: Timm en Cordoba
Zo heb ik het in het verleden ook wel gedaan, wel even checken of er geen echte vervuiling op zit (vogelshit, woestijnzand uit regen of ander zichtbaar vuil).
Overigens had ik dan al wel een laagje PB-EXP er op gezet, en vanwege de cure tijd, redde ik een aanvullende waxlaag (845) dan niet.

Wat is de beste manier om dan wax aan te brengen?

Eerst laagje pb e-xp en vervolgens de 845 er over of nog meer handelingen?
 
Cordoba doelde erop dat hij eerst een andere beschermlaag had aangebracht (sealant) en bijv. de volgende dag pas toekwam aan het waxen. ;)

In dit geval zou dat dus betekenen dat er dus al iets van een beschermlaag op de auto zat toen de auto een nachtje moest slapen, alvorens het waxen.

In jouw geval gaat het eerdere advies dus nog gewoon op; Checken voordat je gaat wassen, of voor de zekerheid even wassen en drogen.
 
Precies zoals Quantoxx al aangeeft: de avond van tevoren had ik dus al de complete detailing gedaan, én een laagje Poorboys EXP. Alleen wordt voor die EXP een wachttijd van 4 uur aanbevolen na het uitbuffen, voor je daar een waxlaag over heen gaat zetten, om zo te zorgen dat je de EXP er weer wegpoetst als je de waxlaag gaat doen.

Advies blijft dus minstens afspoelen en drogen als er na een nachtje buiten slapen geen zichtbare vervuiling op zit, en dan de waxlaag aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: ChrisieMaarkel
Wellicht nog even de auto kleien voor je gaat waxen? (Wist niet of dat al gebeurd was..)
want als je daarmee gaat waxen, scheelt dat toch snel een extra maand tot wel 2 in standtijd, omdat de wax dan veel beter hecht.

De collinite 845 schijnt werelds te zijn kwalitatief, zelf heb ik de 915 in gebruik en ook dat blijft echt vreselijk goed zitten. Nu 3 maanden op de auto, en na het wassen met Mothers wash en wax parelt het water nog steeds van de auto af.
Kwaliteit hoor dat Collinite!
 
Omdat je ondertussen een week verder bent, wel even een gewone wasbeurt en ik zou ook even de lak ontvetten (met bijv. Prep) vóór je gaat waxen.