• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto in de wax, hoe nu verder?

Batgirl

Detailing trainee
30 apr 2019
24
25
Zoetermeer
Ben een groentje op het gebied van detailling dus excuses voor de wellicht simpele vraag :)
Heb afgelopen week mijn auto gepoetst en uiteindelijk in de collinite 845 wax gezet.
Hoe nu verder?
Wekelijks mijn auto wassen met een ph neutrale shampoo of met de foamlans, of beide?
Heb ik tussendoor iets van een ‘booster’ nodig om mijn waxlaag in stand te houden?

Tips en tricks, ik lees ze graag (en ik spit in de tussentijd verder het forum door)
 
Met de foamlans was je je auto niet. Dit is een pre-wash om te weken en zoveel mogelijk te verwijderen voordat je gaat contact wassen. Dus allebei ;)

Je hebt niks per se nodig maar je kunt een quick detailer, spray wax of wet spray sealant gebruiken. De eerste kun je als drooghulp gebruiken, de 2e na het drogen de 3e direct na het wassen en voor het drogen.
 
Ik persoonlijk ben groot fan van Detail spraywax/Sealent om een bestaande laag te boosten.
Red mist ,Scholl Sw30 ,waxaddict Fo show bv =trouwens niet verplicht maar geeft net wat extra na de wekelijkse wasbeurt
 
  • Leuk
Reactions: Batgirl
Tenzij je auto heel veel vies is, kun je de foamlans ook achterwege laten en gewoon wassen met een goede shampoo. Wat ik de laatste tijd na het wassen en afspuiten doe, is Gyeon Cure gebruiken als drooghulp. Dus op de nog natte auto en per paneel. Boost je wax en geeft een mooie glans.
 
  • Leuk
Reactions: Batgirl
Ik zou de droogdoek alleen voor het drogen (auto met schoon water afgespoeld) houden
Dan blijft hij het best in waar hij voor is, water opnemen

Voor andere producten een Nero of Verde doek nemen is handiger
Heb je er wel meer, maar ze slijten ook langzamer
 
  • Leuk
Reactions: Batgirl