• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto in de wax laten zetten en nu bijhouden

kafjah

Detailing rookie
5 jul 2019
2
2
Goedendag,

2 weken terug heb ik mijn auto door een bedrijf helemaal laten opknappen (voor de 2e keer).
Hij staat nu netjes in de wax en dat wil ik graag zo houden alleen ben ik echt een leek wat betreft de producten.
Heb mezelf wel ingelezen met de juiste manier van wassen etc. dus daar ga ik me wel aan houden.

Mijn vraag is nu, welke producten heb ik nodig om mijn wax laag goed te houden en welke methodes ik moet gebruiken?
Het gaat om een zwarte Mercedes C klasse uit 2012.

Ik heb ook nog geen washmitts en droogdoeken dus hierin zou ik ook graag advies willen.

Groet,
 
Ik vind het altijd jammer als een bedrijf het nalaat om instructie te geven over het onderhoud
Het is een kleine moeite om met de klant mee te denken en hem advies te geven.

Ik zou ffe terug gaan, kunnen ze je vertellen wat ze gebruikt hebben en vermeld je dat hier bij de vraag
Geven we je daarna advies op maat (sluit het aan bij de gebruikte spullen)

Ge-edit vanwege bezwaar TS.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het forum.
Vaak ben ikzelf niet zo onder de indruk van poetsbedrijven maar goed.
Idd eerst ff vragen wat er is gebruikt maar waarschijnlijk is het een “all in one ultra nano techno dinges wax” en mag je daar niet teveel van verwachten in de praktijk. Na het wassen kun je een waxlaag bv boosten met bv:
Dodo juice red mist
De volgende keer zou ik em zelf in de collinite 845 of 476 zetten /surfcity barrier reef paste wax of soft 99 12 months wax. Zijn erg gebruiksvriendelijk en vrij duurzaam .
 
Kijk hier heb ik iets aan, dankjewel.
Is een wetcoat van Gyeon niet goed om mijn waxlaag bij te houden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op het forum! :)

Hmmm... Niks aan info gehad betreft het onderhoud?

Er zijn enkele opties om een bescherming bij te houden. Zo kan je denken aan spraywax/sealant, detailingsprays met toevoegingen, shampoos met toevoegingen en inderdaad ook wetcoats.

Maar... Wat je ook gaat gebruiken; Een goed was-arsenaal is het begin van alles. ;)
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
@kafjah ,zelf ben ik niet zo’n fan van Wetcoat achtige producten het enige nut wat ik erin zie is om mijn Rim coating van de velgen iets meer hydrofobisch gedrag te geven maar ik wil het niet op mijn lak hebben.
Dodo red mist (glans uit een flesje) vind ik veel geiniger.
Een shampoo met (Sio2) toevoeging kan ook geinig zijn maar bv een spraywax/Sealent heeft de voorkeur bij mij.
 
Als start set voor het wassen zou ik allereerst beginnen met twee grit guard emmers met grit guards, het liefst twee microvezel wash mitts (één voor de bovenkant van de auto, één voor de lagere, delen) en een microvezel droogdoek.

Als je nog helemaal niks hebt is het lastig bepalen wat je fijn vind. Dan zou een startsetje als het monello basic wash kit setje een mooie start zijn. Van daaruit kan je dan eventueel een luxere, dikkere mitt kopen van bijvoorbeeld microfiber madness en die dan voor de bovenkant van de auto gebruiken en de thick mitt voor de lagere delen.

Het is een investering, maar die twee emmers en een goede wash mitt zijn echt het begin en de ultieme basis om je lak mooi te houden.

Als je daar dan lekker mee aan de slag bent dan loop je vanzelf weer tegen dingen aan en kan je specifiekere vragen stellen/opzoeken op het forum en krijg je ook specifieker antwoord. Er is namelijk onwijs veel mogelijk op gebied van 'wax goed houden' en dat is zoals hierboven genoemd ook afhankelijk van wat er door de detailer op je auto is aangebracht.

Succes!