• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto laten polijsten en poetsen, nu witte strepen in de zon.. wat te doen

autogek82

Detailing rookie
16 okt 2011
11
0
Hallo allen,

Een tijdje geleden dacht ik er goed aan te doen om mijn auto is te laten poetsen door een poetsbedrijf.
Heb €150 mogen betalen en de auto zou gepolijst en gepoetst worden.

Toen ik de auto ophaalde zag deze er werkelijk schitterend uit, leek haast wel nieuw! Echter....
Na 2 weken viel het me op dat als de auto in de zon stond er witte strepen op ontstonden, deze witte strepen bewegen mee met het zicht (weet even niet hoe ik het anders uit moet leggen).
Ik ben terug gegaan naar het bedrijf en ze hebben nu 3 keer opnieuw mijn auto gedaan maar het blijft steeds terug komen..
Het probleem is alleen dat op het moment van ophalen er niks te zien is, het treedt steeds pas na een paar dagen en de zon moet wel schijnen anders is er niks te zien..

Ondertussen is mijn auto nu 3 keer terug geweest en ik ben het vertrouwen in dit bedrijf wel verloren en ben bang dat ze misschien alleen maar meer verpesten dan nog goed kunnen maken.

Omdat ik zelf helaas niet heel veel verstand van het poetsen van auto's heb (heb wel een flesje Meguiars NXT techwax 2.0 staan maar daar is dan ook alles mee gezegd) hoop ik dat iemand me misschien op weg kan helpen wat ik nu het beste kan doen.

Ik heb geprobeerd een foto te maken waar het op zichtbaar is en zal deze toevoegen.

Alvast bedankt!
 
Van harte gefeliciteerd met je hologrammen en polijstkrassen.
Dit ontstaat door een combinatie van te grof polijsten en niet na te bewerken.
Dit is helaas eerder regel dan uitzondering.
De reden dat het na enkele dagen pas tot zicht komt is dat de oliën dan verdwenen/uitgedroogd zijn.
Zoek een forumlid met een DAP, bewerk je auto dar een keer mee,en je zal deze ellende zo kwijt zijn.
 
Zoek op dit forum even naar hologrammen en je hebt beet!

Lullig gezegd ben je helaas bij een b de haas geweest wat poetsen betreft.... Wat ze doen:

- polijsten de auto met een roterende machine en een grove combo
- Bouwen vaak niet af (net zoals bij schuren)
- Gebruiken middelen met veel zgn. fillers. Dit zijn producten die krasjes en hologrammen verbergen.

Na enkele weken en/of na het wassen is deze zooi er weer af en komen de hologrammen weer schitterend tevoorschijn.
Even een verschil uitleggen tussen een standaard poetsbedrijf en een detailer:

Een poetsbedrijf wil in een zo kort mogelijke tijd veel auto's doen, kwantiteit ipv kwaliteit, een detailer daarentegen wil kwaliteit leveren.
Als je een auto GOED wilt doen of laten doen, dan ga je het met 150,- euro echt niet redden :no

Gelukkig is je probleem redelijk simpel op te lossen, in principe zou het polijsten met een dual action machine zoals de DAP500/900 je probleem op lossen. Dit is een excentrische machine waarmee je geen hologrammen kunt krijgen en reeds aanwezig hologrammen mee kunt verwijderen.

Gezien je nieuw bent en het probleem wat je hebt, zou ik je willen vragen om even de forumreglementen door te willen nemen, zie mijn onderschrift ;)
 
Voor 150 euro kan (wil) ik zelfs niet een auto niet helemaal doen.
Wat Bart & Stimpy ook al aangaven is dat je zeker 2 dagen nodig hebt om een auto goed te doen. Zet dat af tegen die 150 euro en iedereen snapt dat dat gewoon niet gaat.

Die hologrammen kan je met een DAP idd weghalen. Reken er wel op dat je zeker een uur of 6 bezig bent eer deze hologrammen uit je auto zijn.
Mocht je hulp nodig hebben dan mag je mij en Wilma altijd een privebericht sturen.

Gr. Arjan
 
Ik ben blij te lezen dat het probleem herkent wordt en dat dit wel opgelost kan worden! :)
Nu nog hoe... ben zelf niet in het bezit van een DAP, heb hier wel een Festool RO 150 E-Plus, weet iemand of het daar ook mee kan?

Ik ben me al een beetje aan het inlezen over wat te doen en in welke volgorde. Mocht het met m'n Festool kunnen dan ziet het er naar uit dat ik komend weekend maar geen plannen moet maken ;)
 
Het is wel een excentrische machine maar ik hoop niet dat je die ook al gebruikt hebt voor het schuren van hout oid ?
In dat geval zou ik hem absoluut niet willen / gaan gebruiken tenzij je 100% zeker bent dat deze stofvrij is.

Naast de machine heb je dan nog nodig : clay + lubricant, polijstmiddelen (in ieder geval Monello Mezzo & Finale), minimaal een oranje pad, een licht groene pad en een goede wax.
 
Dat is wel een mooi machientje. Het is in elk geval een excentrische machine (en geen rotary waar waarschijnlijk die
hologrammen op jouw auto mee zijn gemaakt).
Ik weet even niet of dit de machine is met geforceerde rotatie (en of je die aan en uit kunt zetten). Dat is wellicht een
puntje waar je op zou moeten letten. (*wacht even de reactie van wat forumbewoners af met ervaring met zo'n Festool*)
En als je 'm ook gebruikt om hout mee te schuren: zorg dat je 'm goed schoonmaakt voordat je ermee gaat polijsten

[edit] Wat mijn bovenbuurman al aangaf.
 
Edit : ik kijk net even naar de foto's maar naast de hologrammen zie ik ook nog genoeg swirls zitten ?
 
Zelfs mijn ongetrainde oog ziet dat die lak nog vol met swirls zit.
Ik zou er dan aan twijfelen of deze lak uberhaupt wel is gepolijst.

Wellicht hebben ze met een stukkie schuurpapier rondjes erop gedraaid ofzo hehe.

Maargoed, de bovengenoemde reacties zijn denk ik wel afdoende om je uit deze penarie te helpen!
 
Zelfs mijn ongetrainde oog ziet dat die lak nog vol met swirls zit.
En mijn getrainde oog zegt dat dat geen swirls zijn maar polijstkrassen.
Bekijk swirls eens van heel dichtbij, dan zal je zien dat een swirl uit heel veel rechte krasjes bestaat, polijstkrassen daarintegen zijn nagenoeg precies cirkelvormig.;)
 
De schade die poetsbedrijven veroorzaken komt door: (Waarbij 1 de grootste oorzaak en 4 de iets minder grote oorzaak maar nog steeds hele grote oorzaak.)

1: Werknemers die nergens ook maar verstand van hebben en er alleen zijn voor het geld en niet passie.
2: Verkeerde producten en manier van wassen waardoor er nog voor ze begonnen zijn al voor 300 euro schade gemaakt word.
3: Die werknemers een roterende polijstmachine in de handen drukken en ze 1 uur geven om over alle panelen heen te vliegen.
4: Vervolgens met vervuilde pads en oude t-shirts die vaak op de grond liggen en nooit schoongemaakt worden over de auto heen klappen en vegen.

Om vervolgens die 4 stappen van totale onkunde en achterlijkheid te verbergen word er een filler bom op gegooit van bijvoorbeeld Carteq die naar 1x wassen of een stevige regenbui weg is waarna dan dus de aap uit de mouw komt.

En dan durven ze er ook nog geld voor te vragen, zelfs al zouden ze mij 500 euro toe geven om m'n auto te behandelen zou ik er nog niet eens aan willen denken...
 
Zie dat je in Lelystad woont, kom 19 nog naar de winterdetailing meeting, dan kun je zien hoe het moet. Wellicht springt het virus op je over.
 
Wouter B zei:
De schade die poetsbedrijven veroorzaken komt door: (Waarbij 1 de grootste oorzaak en 4 de iets minder grote oorzaak maar nog steeds hele grote oorzaak.)

1: Werknemers die nergens ook maar verstand van hebben en er alleen zijn voor het geld en niet passie.
2: Verkeerde producten en manier van wassen waardoor er nog voor ze begonnen zijn al voor 300 euro schade gemaakt word.
3: Die werknemers een roterende polijstmachine in de handen drukken en ze 1 uur geven om over alle panelen heen te vliegen.
4: Vervolgens met vervuilde pads en oude t-shirts die vaak op de grond liggen en nooit schoongemaakt worden over de auto heen klappen en vegen.

Om vervolgens die 4 stappen van totale onkunde en achterlijkheid te verbergen word er een filler bom op gegooit van bijvoorbeeld Carteq die naar 1x wassen of een stevige regenbui weg is waarna dan dus de aap uit de mouw komt.

En dan durven ze er ook nog geld voor te vragen, zelfs al zouden ze mij 500 euro toe geven om m'n auto te behandelen zou ik er nog niet eens aan willen denken...
Kan het ook anders stellen:
1-werkgever die zijn personeel niet deskundig en professioneel inwerkt
2-juiste producten maar verkeerde wijze van toepassen
3-tijd=geld en om die reden ook een poetscentrale en geen detailingwerkplek
4-geen eigen iniatief en inzicht van de werknemer om te beseffen dat dit niet echt de meeste slimme manier van werken is
( Ik bedoel als je thuis met een vaatdoekje wat vuiligheid opruimt dan ga je daarna met dit zelfde doekje ook niet je snijplank afnemen toch? )

Het is niet alleen onkunde maar gebrek aan kennis en ervaring met daarbij idd het gemis aan liefde voor je werk.

Ik zou 'm daarentegen wel aanpakken voor €500 hoor !
 
Bekend probleem van autos die bij een poetscentrale vandaan komen, hoge snelheid hoppa 1 laagje, filler eroverheen klaar is kees 8-o

Je kan er zelf aan beginnen of bij iemand langsgaan die al de kennis en produkten in huis heeft, als je niemand hebt mag je altijd in Deventer langskomen :cool:
 
Allemaal al bedankt voor de antwoorden en aangeboden hulp!

Heb ondertussen al een hoop gelezen en a.s. woensdag ga ik langs bij een ervaren forumlid. Helemaal super zo'n forum!

Ik kan al haast niet wachten om spullen te bestellen en aan de slag te gaan! :)