• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto met lak spuitresten

Wanda

Detailing trainee
1 jan 2015
13
35
Hallo,

Heb een auto van iemand overgenomen. Het leek hem mooi om bepaalde delen zoals de spiegels zwart te spuiten, maar heeft daarbij de rest niet afgeplakt of zelfs het onderdeel niet losgemaakt van de auto.

Ik weet niet wat voor spuitbus hij heeft gebruikt dus de kwaliteit van de lak weet ik niet maar met een gewone poetsdoek gaat het er niet af.

Hier wat foto's van alleen de deuren al:

2q8o65k.jpg


2zsa55h.jpg


15zig4k.jpg


Wat zou ik zelf kunnen proberen wat niet meteen heel duur is voordat ik naar een polijster stap? Ik dacht aan klei, maar er zijn zoveel verschillende klei soorten. Kan iemand me adviseren?
 
Ten eerste:
Wat een hark die dat zo gespoten heeft...

Kleien lijkt mij ook de beste oplossing. Ik vind zelf de monello klei wel fijn en qua prijs/kwaliteit heel goed. Als je een setje bestelt heb je er meteen glijmiddel "claylube" bij. (Perfetto)
 
Hallo, bedankt voor je antwoord.
Ik neem aan dat je dit setje bedoeld: https://www.Carclean.com/product/Monello/Dolce_Verde_Klei_Set_100_gram_extra_clay_DVCLAYCOMBI_102118

Is inderdaad het proberen wel waard voor die prijs.
 
Yep, dat is hem. Ik ken (nog) geen mensen die er ontevreden over zijn.
Misschien is de verf ook wel op te lossen met iets van spiritus ofzo, maar ik zou liever de klei eerst proberen.
 
Als er gewoon blanke lak op zit kan je prima thinner gebruiken! Dan is het letterlijk met 2sec weg. Gewoon een KLEIN scheutje op een doek. Blanke lak lost echt niet op met thinner (ik spreek uit evaring) sommige zullen wel denken.... je kan het ook eerst met wasbenzine proberen mocht je thinner te eng vinden.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Als er gewoon blanke lak op zit kan je prima thinner gebruiken! Dan is het letterlijk met 2sec weg. Gewoon een KLEIN scheutje op een doek. Blanke lak lost echt niet op met thinner (ik spreek uit evaring) sommige zullen wel denken.... je kan het ook eerst met wasbenzine proberen mocht je thinner te eng vinden.

Ik heb inderdaad vanavond een klein stukje met wasbenzine geprobeerd, het ging wel wat weg maar moest echt heel lang en hard duwen. Ik gebruikte gewoon een microvezel doekje, dat zat ook niet echt goed werken denk ik.

Hoe weet ik of mijn auto geschikt is voor gebruik van thinner? Ivm de 1k en 2k en blanke lak Het is een 1997 Honda Prelude.
Ik heb nog wel thinner staan dus durf dat wel aan om een stukje te proberen voordat ik de klei koop die ook aangegeven werd hier.
 
Ja klopt, spuitbussen heb je ook in 2K, maar die worden niet zoveel gebruikt. En als je al niet kan afplakken, kan ik me niet voorstellen dat je een spuitbus gebruikt die 2K is.
 
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga vanavond (als ik thuisben voordat het donker is) thinner proberen. Ik zal de uitkomst hier plaatsen.
 
Hallo, heb een stukje onder het spiegeltje geprobeerd. Gaat er inderdaad goed af:

2zj9ouw.jpg


Is het verstandig om even een nachtje te wachten om te zien of de lak er morgen nog goed uitziet ?
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Blade