• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto polijsten mijn stappenplan en een vraag

CupraBart

Detailing addict
29 mrt 2017
5
60
34
Ik wil mn auto gaan polijsten in de volgende volgorde hints en tips welkom

Wassen met

Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo


kleien met

Meguairs klei en detailer (daarna even wassen met water vind ik fijn)


Polijsten met

Monello Raffini Veloce
Monello Raffini Mezzo

Hier komt de vraag
Monello Raffini Finale
weet niet of ik deze moet overslaan hints en tips welkom


Glazen

Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner stap 1 en 2

Waxen

Deze nog nooit geprobeerd is nieuw voor me maar ruikte hemels!

Malco Nano Care Blue Berry Paste Wax

Resultaat zal ik wel even posten

Greetz
 
Hey! :)

Polijsten kan je plannen, maar een testspot moet uitwijzen wat je nodig hebt. Als je met Veloce begint, kan je met Mezzo volgen en finale is de kers op de taart. Maar, waarschijnlijk heb je met Veloce al een heel goed resultaat als je deze goed doorwerkt, dus de keuze is aan jou: Schaal ik nog af naar Mezzo en Finale, of vind ik het wel prima zo.

In theorie en vaak de praktijk, moet afschalen wel iets goeds voor je doen. Het resultaat is op elke lak anders, dus probeer het gewoon.


De Glaze-stap heb ik mijn twijfels bij. Even uit mijn hoofd is die step 1 een cleaner en step 2 een glaze. Dat is het mooie van Meguiars, die proppen veel van hetzelfde in verschillende flesjes en geven het een andere naam. :p

De wax ken ik niet, maar lekker proberen. :)


Greeetz
 
Hey! :)

Polijsten kan je plannen, maar een testspot moet uitwijzen wat je nodig hebt. Als je met Veloce begint, kan je met Mezzo volgen en finale is de kers op de taart. Maar, waarschijnlijk heb je met Veloce al een heel goed resultaat als je deze goed doorwerkt, dus de keuze is aan jou: Schaal ik nog af naar Mezzo en Finale, of vind ik het wel prima zo.

In theorie en vaak de praktijk, moet afschalen wel iets goeds voor je doen. Het resultaat is op elke lak anders, dus probeer het gewoon.


De Glaze-stap heb ik mijn twijfels bij. Even uit mijn hoofd is die step 1 een cleaner en step 2 een glaze. Dat is het mooie van Meguiars, die proppen veel van hetzelfde in verschillende flesjes en geven het een andere naam. :p

De wax ken ik niet, maar lekker proberen. :)


Greeetz

Bedankt voor de info zal die stap 1 maar weglaten dan
 
@CupraBart ,
Ik zou zelf altijd finishen met (in dit geval) Finale. Dat maakt echt het verschil.
Na het polijsten hoef je geen cleaner/glaze te gebruiken maar het mag wel. Ikzelf gebruik op mijn eigen auto's geen glaze.
De wax heb ik ook nog nooit van gehoord maar gewoon der op smeren zou ik zeggen
 
Die step 1 Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner moet toch na het kleien gebeuren? Of zie ik dat verkeerd?
Verders zou ik altijd de finale doen, wordt ie echt heel mooi van.
 
+1 voor bovenstaande reacties.
Ik finish zelf ook altijd met finale of een andere finish polish.
brengt in mijn ogen toch net altijd die meer glans naar voren.
Om die reden zou je de glaze ook kunnen overslaan en gelijk ontvetten en dan de wax erop