• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

auto showroom klaarmaken

passyV6

Detailing rookie
9 apr 2011
4
0
Geachte dames en heren van het forum..

Ik ben Hans en ben in het bezit van een VW Passat v6 tdi uit 2002.
Met 265.000 op de teller die 30.000km geleden is gereviseerd.
Nieuwe nokkenassen en heel de reutemeteut vervangen :party: hahaha.

Vind het een topforum hier.Mijn compliment aan iedereen !!!! :)^

Mijn vraag is de volgende:

k heb volgende week een sollicitatie test bij een dealer die drie autobedrijven heeft om daar te werken als autopoetser.
Nu is het enige tijd geleden dat ik auto heb gedetailed,en heb maar 1 keer gewerkt met een DAP.
Ik heb eens rondgekeken in de werkplaats en zag dat ze werken met veel Autoglym produkten een enkel Meguiar's en WAXOYL.
Kan iemand mij nog even uitleggen hoe je een auto showroomklaar krijgt?
Welke stappen ik moet nemen en misschien nog wat tips?

Alvast bedankt !!!
 
Hmmmm, je gaat solliciteren als 'auto-poetser' en vraagt hier hoe deze stappen uit te voeren.

Wil niet lullig doen, maar als je gaat solliciteren naar een baan neem ik aan dat je de skills bezit om deze baan te vervullen.

Voor de rest kan ik zeggen, lees goed en je antwoorden zullen gegeven worden in de info die op dit forum staat.

Maar ik blijf het raar vinden. Net of iemand gaat solliciteren als tegelzetter en dan gaat vragen hoe je de tegels tegen de muur lijmt.

Iig suc6 met je sollicitatie............


Greetz Rob aka Vadebo
 
Nee ik vroeg me af of dat het overeenkomt met het stappenplan.
Of dat er echt grote verschillen zijn tussen het stappenplan en het showroom klaar maken?
Of dat het laatste gewoon een term is uit de professionele sector.

Dank je
 
Bij een auto-dealer gaat het vaak om zoveel mogelijk auto's in korte tijd toonbaar maken.
Vaak wordt de wagen eventjes door de wasstraat gereden en daarna met de tol (rotery) eventjes een product over de lak heen welke bomvol zit met 'fillers'.
Deze fillers maskeren de swirls ed en zorgt er zo voor de de wagen er verkoopklaar bij staat.

Ik zie in je post dat ze AutoGlym hebben staan, dit zal dan waarschijnlijk de SRP (Super Resin Polish) zijn.
Op zich geen slecht product. Beter dan bijv. producten van Cartec welke zeer veel bij dealers wordt gebruikt.

Al met al zal een wagen showroom klaar maken mijlenver verwijderd zijn met het stappenplan dat de detailers hier handhaven.
Als je na gaat dat een full detail al snel 2 dagen tijd kost (en dan moet je echt flink doorwerken) zit een dealer daar natuurlijk niet op te wachten.
Er moet immers geld verdiend worden.
Verder zal je het wagenpark showroom waardig moeten houden wat veelal inhoudt om er even met de duster over heen te gaan.

Heb zelf 2 dagen bij een autobedrijf rondgelopen om de wagens te poetsen (klinkt zo minderwaardig) en ben naar huis gegaan gewoon omdat de manier van werken absoluut niet mijn ding is.

Daar gingen ze met de rotery over een vuile lak heen en zeiden: "Ach, vuil poeten we wel weg".
M'n haren gingen omhoog staan............

Maar om eventjes terug te komen op je vraag, stel je er niet te veel bij voor.
 
dank je

Nee omdat de werkgever zei dat ie ook een Carcleaning bedrijf heeft.
En er stond dan wel een karretje van drie hoog met allemaal Autoglym en een verdwaalde maguire.
Dus vandaar mijn vraag.
En twijfel ik zie het gewoon als een opstap.
Woon namelijk niet te ver van Noord Belgie waar veel geld zit "de voor de belasting in Belgie wonende Nederlanders"en Belgen.

Merci
 
Niks verkeerd mee om tijdens je sollicitatie mee te geven hoe JIJ te werk gaat als detailer, of hoe de algemene werkwijze van een detaile ris, en wellicht zal die (sterk) afwijken van hun werkwijze, die wellicht, zoals reeds aangegeven is, mikt op zo snel mogelijk zoveel mogelijk wagens verkoopbaar te maken.

Aan jou om te zien of je daar eventueel kunt mee leven.

Laatst zag ik vb bij een verkope rvan exclusieve wagens hoe men een Ferrari Testarossa (toch een icoon) in "showroomstaat" brengt :
- krasstraat
- eens nalopen met een spons/zeemvel voor de moeilijk te berieken plekken
- cockpitspray
- Dasty "velgenreiniger"
- geen geklei, direct de rotary er eventjes op, uiteraard niet afplakken
- Turtle Wax, wel de rood gkeleurde Turtle Wax ;) !

k vroeg het nog aan die "detailer" : "heb je eerst de wagen ontvet en gekleid vooraleer te polijsten", en alsof ik van een andere planeet kwam : "klei ???"

enz enz ...

En die wagen moet dan 45k EUR opbrengen, intriest als je het mij vraagt :(
 
Vadebo zei:
Hmmmm, je gaat solliciteren als 'auto-poetser' en vraagt hier hoe deze stappen uit te voeren.
Wil niet lullig doen, maar als je gaat solliciteren naar een baan neem ik aan dat je de skills bezit om deze baan te vervullen.

In een ideale wereld zou het inderdaad zo moeten zijn, in de praktijk lees je echter vaak: "Ervaring niet vereist, opleiding binnnen het bedrijf, enz..."

In die optiek kan je het ook als positief en slim bekeken van passyV6 zien om hier info te vragen, niet alleen kan hij op deze manier mogelijk in de toekomst het stappenplan van de autodealer optimaliseren, maar belangrijker in deze situatie: kennis van zaken kan enkel maar voordelig zijn bij de sollicitatie. :ja
 
Vadebo zei:
Hmmmm, je gaat solliciteren als 'auto-poetser' en vraagt hier hoe deze stappen uit te voeren.

Wil niet lullig doen, maar als je gaat solliciteren naar een baan neem ik aan dat je de skills bezit om deze baan te vervullen.

Voor de rest kan ik zeggen, lees goed en je antwoorden zullen gegeven worden in de info die op dit forum staat.

Maar ik blijf het raar vinden. Net of iemand gaat solliciteren als tegelzetter en dan gaat vragen hoe je de tegels tegen de muur lijmt.

Iig suc6 met je sollicitatie............


Greetz Rob aka Vadebo

Ik ken geen enkele dealer die 'poetst' op onze wijze dus een rare vraag vind ik het niet.
Goed van 'm dat ie het vraagt. Opent ie misschien een nieuwe wereld voor deze dealer en gaan er hopelijk meer overstag.:ja
 
Dank jullie wel.

Ik vind het toffe reacties.
Kleien heeft ie wel van gehoord maar deden ze volgens mij niet .
En als meneer de baas tevreden is,alles omzetten naar Meguiars of Poorboys.
Ik vind Autoglym wel oke maar is meer iets voor de Doe het Zelver naar mijn mening.
En Waxoyl zijn ook niet veel mensen echt tevreden over...Correct me if I'm wrong.
Ben hier op het forum om bij te leren dus !!!!!

groetjes
 
persoonlijk vind ik ook de producten van meguiar niet altijd super, heb er ook vaak het idee over dat het soms voor de betere 'doe-het-zelver' is ; adnere producten izjn echter wel prima, kwestie van voorkeur/smaak misschien ?

Heb het eerder voor Poorboys, Dodo & polijst-producten van Monello (ok, dat laatste subjectief, heb geen andere ;) )

Anyway, veel succes met je sollicitatie, idd goed mogelijk dat je een 'opleiding' binnen het bedrijf krijgt, specifiek gericht op hun werkwijze.
 
Ik dacht in eerste instantie dat de TS weinig tot geen ervaring had op het gebied van detailing. Echter sla ik hier de plank mis, wat kan gebeuren natuurlijk om dat er niet over ervaring werd gesproken in de eerste instantie.
Uiteraard is het altijd goed om vragen te stellen en ben ik het ook volledig met de verdere berichten welke hierboven gegeven zijn eens.

TS, veel succes met de sollicitatie en laat er wat moois voor je uitvloeien.

Greetz Rob aka Vadebo